Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
17-05-07, 22:19 #1
noen som har vært hos endo på sus?
Er det noen som har vært hos endokrinolog ved Stavanger Universitetssykehus? Jeg har fått time hos en som heter Ã…sne Bakke? Noen andre som har vært hos henne?
Har hørt at de er flinke på diabetes ved sus, men ikke så flinke på stoffskifte, så jeg har ikke så store forventninger, men tenkte da jeg fikk inkallelsen at jeg kunne jo gå. Jeg er veldig redd for at vedkommende vil ta fra meg Armouren ( noen leger liker jo ikke det og fastlegen vil sikkert følge anbefaling fra en endokrinolog).
Håper jeg slipper å begynne å bestille det på nettet igjen. Armouren min får du aldri
-
18-05-07, 23:56 #2
Jeg grubler på de høye ft4-og ft3-tallene dine, det går an å spørre om du har de sjeldne antistoffer som gjør at de prøvene blir veldig høye. Dette pga. hyposymptomer når du kutter ned.
Det er ikke sikkert at hun har hørt om dem engang.
Hvis man kjører en helt annen ft4- test som hetere direct dialysis eller noe med dialysis, får man de riktige tallene isåfall.
Det står om disse testene i noen artikler om NTI og de sier at de vanlige testene ikke holder da. (!)(og så avhenger vårt veøvære og om vi funker av at vi må ha de riktige thyroxinhormon-nivåene i blodet, og så har de så upålitelige tester at forskerne må bruke bedre tester. Ser de testene nevnt i vitenskapelige artikler. Da holder ikke de vanlige tester som vi får....)
Og i andre ttilfeller holder de vanlige (som gjøres med noe immunologisk og derfor vil antistoffene gi utslag også) ikke heller.
Jeg aner ikke om de kan kjøre den prøven i Stavanger. Men forskere har adgang til dem.
Endokrinologer er berømte for å se mest på tall.....
-
19-05-07, 00:34 #3
Tusen takk for svar Nora
Skulle ta noen prøver som skulle sendes til Bergen det er Thry. peroks. antistoff.TPOAs og TSH reseptorantistoff.
Jeg skal avgi rapport når jeg har vært der.
-
19-05-07, 20:57 #4
Har du ikke fått tatt dem før cat?
Anti TPO, TRAS er jo helt vanlig å få tatt når man skal få diagnose. Synes det er merkelig om du ikke har fått tatt noen av dem før. Men leger er noen rare dyr..
Nora: Hva er forskjell på Thyr.perox antistoff og TPOAs. Er ikke det den samme prøven?Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
20-05-07, 14:10 #5
Samme prøven.
For TRAS fins det forresten to typer prøver og den ene er ikke standard. da prøver de på hamstervev eller noe sånt...
Har oppled at labben har skiftet navn på resultatene når de tar i bruk et nytt kit fra samme eller en annen leverandør med litt andre referanseområder, slik at resultater på pc-en hos legen ikke skal komme i samme linje når referanseområdene er forskjellige.
Derfor regner vi ofte om til prosent, først da gir de mening.
Altså de bruker gjerne en annen forkortelse hver gang de skifter leverandør.
Men jeg må innrømme at det kan være veldig forvirrende på pasienter at det florerer med diverse navn på det samme.
-
20-05-07, 22:15 #6
Takk for god forklaring
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Hva gjør en endo?
Av Lillejenta i forumet Hos legenSvar: 14Siste melding: 05-04-08, 09:53 -
Noen som har vært på foredrag med Louise Koren Dahll
Av Alice i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 4Siste melding: 24-02-08, 17:50 -
Noen som har vært til stoffskifteekspert ved Aleris?
Av marge i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 27-02-07, 19:10 -
Noen som har vært gravide med lavt stoffskifte her????
Av linnmathea i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 30-10-06, 20:44
Svar med sitat
Bokmerker