Heisann

Jeg har noen spørsmål dere kanskje kan hjelp meg med.

Jeg fikk diagnosen hashimoto/subklinisk hypo i mars 2004 (om jeg husker riktig ;) ). Siden den gang så har jeg sakte men sikkert gått opp med Thyrax (T4) til jeg i fjor var på 100 microgram, det er ca 8 til 10 måneder siden.

I desember var jeg hos internisten som jeg går til for en sjekk, og da følte jeg meg veldig bra med tanke på hyposymptomene, men blodprøvene viste at jeg var rimlig hyper ;)
Vinteren kom og det ble kaldt, og jeg følte at jeg måtte ha mer søvn, hadde mindre energi etc.

I september i fjor begynte jeg med fitness og pilates, og da i begynnelsen ble blodtrykk etc målt, og det var perfekt 120/80.
Nå har det gått 6 måneder, og jeg har drevet med pilates og fitness 3 ganger i uka, ved siden av fysioterapi også for å gjøre meg litt mer bevegbar

I helgen var jeg og dykket, kom hjem og hadde utrolig vondt i armen. Jeg trodde først det kunne være dekompresjons sykdom, men siden det gikk over så trodde jeg kanskje det kunne være blodtrykket i den ene armen.

I går var jeg på fitness senteret hvor også min fysioterapeut jobber, der spurte jeg om han kunne måle blodtrykket. Vi målte før jeg trente, og hadde da 160/100... noe som er rimlig høyt!
Etter treningen målte vi igjen. Da kunne ikke blodtrykkmåleren ta trykket, for det var for ujevnt, og pulsen gikk mellom 130 og 160 hele tiden...

Jeg har ringt internisten i dag, men han var opptatt, så jeg håper å få snakket med han i dag. I mellomtiden så lurer jeg på:

- kan jeg fremdeles være hypo? Jeg hadde høyt blodtrykk og ujevn puls før jeg begynte med behandling i mars 2004.
- kan jeg nå være hyper, fordi det er varmere og mer sol i lufta? Dog, jeg føler jeg ellers veldig bra.
- kan det være andre ting? Kan lavt Kalsium eller B12 fremkalle høyt blodtrykk?

Jeg synes egentlig det hadde vært synd i å gå ned på Thyraxen, om dette ikke er problemet... også kommer jeg inn i symptomhelvete igjen...

Håper dere har noen inspill å komme med
Siv Cath

ps. har høytblodtrykk når jeg ikke er i bevegelse, men da er pulsen fin.
Det er kun når jeg er i bevegelse at blodtrykket ikke kan måles, og pulsen blir ujevn. Jeg tror også at jeg har dårlig oksygenopptak i kroppen, vet ikke hva dette kommer av.