Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Tungpust
-
21-04-07, 14:32 #1
Tungpust
Er siden i går ettermiddag blitt så tungpustet. Økte Levaxin fra 25mcg mandag til fredag og 50mcg på lørdag og søndag. Nå tar jeg 50mcg daglig. Denne dosen har jeg tatt i litt over en uke.
Kan jeg være overdosert? Trodde det tok lenger tid for stoffskifte å stabilisere seg. Ved forrige blodprøve for en og en halv uke siden var TSH 8,1. Kan den ha blitt for lav allerde?
-
21-04-07, 17:28 #2
Det kan så absolutt vere for lavt. Behandlingsmålet er TSH mellom 0.5 -1.5, ifølge fagrådet til Thyreoidea forbundet. De mener også at noen ikke er godt nok behandlet før de er nede på 0.2. Som også en artikkel i legetids-skriftet konkluderte med, orker ikke finne linken.
Selv er jeg SVÆRT TUNGPUSTEN om jeg er litt for aktiv, kjenner det spesielt om kvelden når jeg legger meg. Det er skikkelig pyton, gir litt angst også.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
21-04-07, 22:22 #3
Jeg blir tungpustet når jeg er lav og når jeg har klart å slite meg ut.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
21-04-07, 22:52 #4
Trening
Hvordan er det egentlig med trening? Er det "farlig" å trene for hardt? Jeg har spilt innebandy mange år før jeg fikk stoffskiftet, jeg var å prøvde meg på en trening for noen uker siden (mye springing med høy intensitet 1 og en halv time). Jeg fikk store konsentrasjonsproblemer etterpå... skikkelig ubehagelig.
-
21-04-07, 23:17 #5
Samme her.
Før jeg ble syk trente jeg styrke tre timer i uka. Nå klarer jeg bare halv time med bare 10% vekter av det jeg hadde før sykdomen.
Man må trene svært forsiktig og finne ut grensen sin, ellers blir en dritdårlig og må bruke lang tid på å restituere seg.
Jeg blir tungpusten og ubehag og vondt i hele kroppen om jeg tar for hardt i.
Senk kravene drastisk, du har en sykdom, det er min personlige konkluksjonHar "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
22-04-07, 00:04 #6
Takk for svar!
Mente du at TSH kunne være for lavt eller mente du selve stoffskifte. Ble litt forvirret
-
22-04-07, 01:35 #7
Re: Tungpust
Hei!
Opprinnelig skrevet av Sigrid
Ser at ingen har svart deg på dette. Jeg er ikke så flink til å svare på sånne spørsmål, men jeg ser på mine egne prøvesvar at TSH gikk fra 7,56 til <0,01 på 3 mndr med 50µg Levaxin.
Trenger jo ikke virke likt. Men hva er for lav? Min rikker seg ikke. Har vært slik siden januar 2005, samme hvilke doseendringer jeg har tatt - opp eller ned. TSH er og forblir den samme.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
22-04-07, 09:59 #8
TSH din, Sigrid, er for lav.
Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
22-04-07, 13:23 #9
Ok, takk!
Da tror jeg at jeg lar være å ta Levaxin i dag og ringer enokrinologen i morgen.
Er forresten gravid, syv uker på vei. Noen som vet om det er farlig om TSH blir for lav?
-
22-04-07, 14:39 #10
TSH for lav???
Opprinnelig skrevet av Tor
På 8,1????
Tor - svarer du ut ifra at hun er tungpustet eller svarer du ut ifra at hun har en TSH på 8,1??
Når det gjelder graviditet så har jeg null peiling....Kanskje du skulle søke litt på graviditets-siden....• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Svar med sitat
Bokmerker