Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hjertebanken - men kvik i hovedet!

Hej

Jeg har fået det rigtigt godt efter nu at have været på Eltroxin (=Levaxin) siden d. 9.2.
    Jeg tog 50 mikrogram de første 4 uger og nu 75 dagligt de sidste 2 uger.
    I starten gik det op og ned men her i den sidste uge har jeg fået det markant bedre, jeg er kvik, frisk,kan tænke, lave sjov - i det hele taget føler jeg at jeg lever igen!
    Mit eneste problem er at jeg har en forfærdelig hjertebanken. Min puls ligger på 60-70 så den er ikke høj, men det føles som om mit hjerte slår vildt hårdt i brystet.
    Måske jeg har trappet for hurtigt op? Jeg er dog ked af at trappe ned, da jeg jo føler mig "rask inde i hovedet"...
    Kan man virkelig blive overdoseret med kun 75 mikrogram? Blodprøverne viste for 2 uger siden at TSH var faldet fra 3.32 til 0.811. T4 var 92 (ref. værdi 60-140) og T3 1,84 (1,10-2,50).
    Hvis jeg var blevet overdoseret villel T3 og T4 vel være steget mere?
    Jeg føler helt klart at jeg er overdoseret.
    Er det farligt med den hjertebanken eller er det meget normalt i forbindelse med indkøringen af medicinen? Jeg er jo ked af at trappe ned, nu hvor jeg endelig begynder at føle mig frisk!.
    Jeg skal have taget nye blodprøver om 3 uger...
    Håber nogen kan hjælpe..
    Med venlig hilsen
    Gitte

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei!
    En puls på rundt 70 er egentlig normal.
    Jeg fikk en puld på 82 en gang jeg tok større dose.
    Andre kan komme opp i 10-120 ved overdosering, og det er ikke anbefalt med en puls på 100.
    Husker ikke om 80 er for høyt heller.
    Men 70 er da helt normal.
    Jeg vet dog om en som hadde en normal lavere puls og hun hadde en puls på 50 som hyper...så det avhenger jo av hva det er normalt som frisk.
    Og hjertet lider under hypothyreose, men nå må det arbeide noe hardere siden hele metabolismen har økt.
    Hjertet har nok blitt litt sløvt når du var hypo.
    Det vil bli litt sterkere på riktig mengde thyroxin.
    Kanskje det er det som foregår nå, det trener for å bli sterkere?

Men, du kan prøve dolokalk eller kalk og magnesium, men flere har rapportert om hjertebank og de har tatt det op på forumene og lavt ferritin går igjen hos dem som har hjertebank.
    Hva tror du selv?
    Ferritin har du vel fått målt?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    144

Standard

Gitteh: er du like kvalm og uvel som du var for noen uker siden? eller har det og blitt bedre?

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hej

Hej Nora og Anne Ma

Jo jeg har fået målt ferritin, og det ser fint ud nu. Ja jeg har også selv undret mig over det med pulsen...
    Jeg synes jeg har bemærket at min hjertebank er værst om eftermiddagen når det er ved at være et døgn siden sidste Eltroxin-pille, måske det er når kroppen er ved at trænge til mere?
    Ja når bare det ikke er skadeligt med den hjertebanken...
    Til Anne Ma : ja det går meget bedre med kvalmen, faktisk har jeg haft lyst til kaffe og det er rigtigt længe siden jeg har haft det.
    Jeg synes dog stadig at jeg har noget kvalme om formiddagen, men generelt har jeg fået de bedre. Jeg føler mig heller ikke så sløj/syg - og jeg håber virkeligt at det fortsætter. Jeg håber jo ikke at det lige pludselig går tilbage igen, men ved dog godt at det vist kan gå op og ned her i indkøringsfasen.
    Mit største problem lige p.t. er om jeg tør melde mig rask. Min chef siger at han først vil se mig når jeg er helt rask, og som jeg har det ligenu føler jeg mig klar, men jeg ved jo ikke hvordan det ser ud om nogle uger.
    Tusind tak for jeres tilbagemeldinger....
    Hej fra Gitte

Lignende tråder

1. Hjertebanken og uro med normale tal
    Av Louise i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 20-06-07, 19:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine