Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: ubehag i magen!! VIKTIG!
-
19-02-07, 13:06 #1
ubehag i magen!! VIKTIG!
okej.. jeg vet jeg var litt dum på lørdag.. etter alt det alle sa om at jeg bare skulle ta en pille (50mikrog) fordi det er det som legen sier jeg skal ta..
Men nå har det seg sånn, da. at jeg ved et "uhell" tok to piller på lørdag.
Men har lært nå. Var ikke i god form på lørdag.. eller dvs var det på formiddagen, men så på ettermiddagen så ble jeg skikkelig rar, dårlig form. Ubehag i halsen og ubehagelig følelse i brystet og i kroppen generelt. Er ikke i tvil om at dette har en sammenheng..
Men så.. på kvelden så begynte jeg å få små "kramper" i magen (og NEI! jeg er ikke gravid :-) ) og de krampene blir bare verre og verre.. er ikke mensen smerte heller for de er i hele magen (og har ikke mensen eller eggeløsning) Mer som om jeg har luft i magen, men ikke helt det heller.. rett og slett ubehagelige "tak" i hele magen. og på en måte innenfor ryggen også..
Har dette sammenheng?
Begynner nå å bli litt bekymret.. (men er på jobb, da.. )
-
19-02-07, 14:14 #2
Har aldri hørt om noe slikt noen gang! Håper Nora kommer forbi i løpet av dagen, for hun har lest så utrolig mye rundt om kring
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
20-02-07, 22:16 #3
Dette blir rein gjettning, men kanskje ekstra dosen har økt aktiviteten i tarmene dine og at det er dette som gir disse krampene.
Diaré kan jo være et hypersymptom, så selv om du ikke er hyper kan kanskje tarmene jobbe litt mer enn før?
Men dette er bare en gjetning fra min side da.
-
20-02-07, 23:00 #4
Har hørt om overfølsomhetsreaksjoner (veldig sjelden, og disse mennesker reagerer på my annet også) men ikke tarmgreier av 50µg ekstra....
Det kan være at den økte dosen gjør at atrmen jobber ekstra, slik som foreslått.
Rart.
Men alt er mulig.
Hva tror du selv?
Noenganger hjelper litt magnesium eller kalk og magnesium hvis man har rare symptomer, og vi som er hypo har ofte litt magnesiummangel.
Jeg har også hatt lavt kalium og da føler man seg rar.
Hvis man har lavt natrium føler man seg ikke høy i hatten heller men da har man ofte salthunger (lyst på potetgull og salte ting)
Hvis man har cortisolmangel av en eller annen grunn kan man ha vondt i magen også. (kan skje hvis man har vært på en større prednisolondose og så slutter, fordi det er relativt). Hvis noens om har liten binyrebarkreserve tar alt for mye levaxin, kan man også få noen sånne mageproblemer fordi kroppen da trenger mer cortisol for å følge opp med den økte metabolismen og det er ikke mer å hente.
Bare prøver å huske diverse som har blitt fortalt om emnet.
-
22-02-07, 09:10 #5
Takk for gode råd.. :-)
Krisen er avverget..
er mye bedre i magen nå.. var kanskje bare et virus..
-
22-02-07, 12:14 #6
Best å være sikker, så her trenger ingen å rødme!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Operert for kreft i skjoldkjertel. Nytt ubehag i halsen
Av sugarfre i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 8Siste melding: 02-03-07, 00:35
Svar med sitat
Bokmerker