Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Klage klage...
-
21-08-06, 00:16 #1
Klage klage...
Jeg er så sliten...aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Det kommer helt ut av det blå. Kan sitte og leke med ene dattern min (2,5 år), og plutselig makter jeg ikke mer. Blir så sliten at jeg har lyst til å begynne og grine.
Kjenner også at jeg er skikkelig amper. Føler at jeg kommer til å eksplodere snart. Og det hjelper ikke at dattern min er midt i den verste trassen. Er så redd for at jeg skal la det gå utover henne, selv om jeg ikke tror det kommer til å skje.
Og så er det alle tankene..er så dritt lei dette. Ene sekundet er jeg kjempeglad, lykkelig, og har det bare topp, det neste kunne jeg like godt tatt livet av meg.
Jeg er så dritt lei dette. Jeg vil bare ha litt mer energi i kroppen. Jeg klarer jo snart ikke ta meg av jentene mine.. Det er i sånne tilfeller jeg virkelig savner å ha noen andre her, en samboer...men jeg tror ikke jeg hadde taklet en til og "passe på"...
Æsj, ble bare syting...men godt å få det ut.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
21-08-06, 07:24 #2
Hei

Jeg kjenner meg alt for godt igjen i det med å plutselig miste energien. Og det eneste man vil er å gråte.
Sint og amper følger "slitenheten" som en trofast hund. Du er absolutt ikke alene, men det er ikke sikkert det hjelper...
Hos meg roet det seg når jeg fikk Levaxin. Men det kom tilbake så fort jeg krasjet!
Håper det går litt bedre nå! Klem til ei sliten dame fra meg!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
21-08-06, 10:50 #3
sånn har jeg det også,nå er jeg inne i en sånn periode,helt forferdeligliksom ingen ting spiller noen rolle,å så sliten.ingenting er gøy.på fredag skulle jeg på klubb,men melte avbud.så ringte noen venninner å lurte på om jeg ville bli med på byn.men jeg var på sjøen med minn man,jeg gikk til slutt å la meg mens han fisket orket ikke noe,var så sliten,deppa.
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
21-08-06, 18:40 #4
Jeg forstår deg godt! Har det litt på samme måte selv.
Har du avlastning slik at du får litt fri innimellom? Er sikkert travelt å være alene med barn!
Håper det går bedre etter hvert
Klem
-
21-08-06, 21:44 #5
Slik hadde jeg det alltid før. Så er jeg blitt mer eller mindre deprimert hele tiden (hadde noen år hvor jeg var veldig mye apatisk også - det var vel før jeg begynte på Levaxin det). Derfor har jeg i de senere år mistenkt manisk-depressiv, nå med kun depressiv side, unntatt før menstruasjon - da blir jeg "manisk" i hodet og helt søvnløs (men ikke manisk på en positiv måte - ikke slik at jeg får utrettet noe positivt.).Og så er det alle tankene..er så dritt lei dette. Ene sekundet er jeg kjempeglad, lykkelig, og har det bare topp, det neste kunne jeg like godt tatt livet av meg.
Jeg har lest at mangel på thyroxin faktisk kan ha sammenheng med bipolar-lidelse, så jeg tror bestemt at jeg er inne på noe der. Om jeg ikke er manisk-depressiv, så er jeg "kjemisk"/hormonell manisk-depressiv. Hvis det er knyttet til thyroxin, så får vi håpe at vi kan finne en optimal dose som vil lindre de verste symptomene.
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=380454Hos pasienter med raskt svingende bipolar sykdom, hvorav 85 % er kvinner, er det funnet klinisk hypotyreose hos 23 % og latent hypotyreose hos ytterligere 27 % (12).
Ved raskt svingende bipolar sykdom er tyroksin effektivt (10).
Lykke til ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
21-08-06, 21:47 #6
Ja...min manisk deppresive venn tar alltid tyroksin prøver når han er til lege. Men han må nesten mase på legen for å få ta dem...
-
21-08-06, 23:39 #7
Takk for svar dere.
Idag har jeg hatt en ganske fin dag. Kost meg masse, og jeg har vært aktiv og hatt det fint. Men da kvelden kom var jeg helt tappet for energi.
Jeg blri så glad når jeg merker jeg har overskudd til ting, så da klarer jeg ikke styre meg..vil helst gjøre mest mulig på kortest mulig tid.
Må lære meg til å bli flinkere der tror jeg.
Ja, jeg har heldigvis snille foreldre som stiller opp, pluss bestemoren på den andre siden. Og pappaen også da...litt iallefall.
Jeg er så utrolig lei alle tankene jeg har...Jeg merker at det blir lengre og lengre mellomer hver glade/gode tanke, og jeg er så pissredd for å havne nede i grøfta igjen. Men samtidig så bryr jeg meg ikke.. Hvordan er det mulig liksom? *sliten*
Hva vil det si og være manisk-depressiv?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
22-08-06, 00:45 #8
Manisk depressiv = Bipolar lidelse
http://www.astrazeneca.no/sykdommer/bip ... index.htmlI den maniske fasen er man gjerne svært oppstemt, sover lite og er i fare for å miste kontrollen over sine handlinger. Typiske symptomer på mani: Oppstemthet, selvsikkerhet, søvnløshet, irritabilitet, høyt aktivitetsnivå, impulsivitet, dårlig dømmekraft, voldsom oppførsel.
De depressive periodene kan gi nedstemthet, dårlig appetitt, angst, pessimisme, trøtthet, likegyldighet, konsentrasjonsproblemer, innesluttethet og selvmordstanker.
Ellers kan du lese masse her
http://www.google.no/search?hl=no&q=man ... ssiv&meta=
Var obs på at det er to typer, en mildere enn den andre. Husk også på at det evt kan skyldes thyroxin-mangel. Og husk også på at vi er amatører ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
22-08-06, 01:26 #9
Du fikk meg iallefall til å smile litt nå
Opprinnelig skrevet av Stina

Tusen takk
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
22-08-06, 16:54 #10
Bare hyggelig ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
Hvor kan man klage på dårlig pasientbehandling?
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 3Siste melding: 24-11-06, 17:12
Svar med sitat
Bokmerker