Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 23

Tråd: Drikke?

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard Drikke?

Det er sunnt og godt med vann, men av og til kan det være greit å drikke noe annet også. Men jeg vet ikke heilt hva.

Jeg holder meg unna drikke med sukker og søtningsstoff. Det er jo ikke spesielt bra uansett om man har lavt stoffskifte eller ikke...

Melkeprodukter skal vi visst holde oss unna.

Jeg kan tåle en kopp kaffe om dagen, men ikke noe mer. Det samme gjelder for svart te. Grønn te er ikke bra p.g.a. fluorinnholdet. Jeg blir tåkete og skjelven av grønn te. Nå har jeg nettopp prøvd å drikke vann med ingefærrot, fersk ingefær. Men ble skjelven og rar av det også....

Og når det gjelder fruktuice uten tilsatt søtningesstoffer er vel ikke det så bra i lengden heller. Lavt stoffskifte og for mye frukt er vel ikke en veldig god kombinasjon...

Er det noen som har tips? Eller kanskje det rett og slett ikke er sunnt å være så opphengt i alt man bør unngå å få i seg...?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Jeg skåler for den siste der!

Ã… tylle i seg for mye fruktjuice er self. aldri særlig bra, men.. Mitt råd er å bruke vann som tørstedrikk (som du allerede gjør) men vær ikke redd for å kose seg med et glass juice eller to innimellom! Men prøv gjerne å unngå alt med "nektar", eplenektar, tropisk nektar m.m. Det er sukkerbomber de luxe..

Selv så er jeg en sucker for smoothies! =)
    Masse oppskrifter å spore på nettet, og ellers var det ei som la ut ei oppskrift her på forumet, husker jeg...

Du kan bruke youghurt naturell som base, eller vaniljeyoughurt er veldig smakfullt, og særlig fint er det å bruke sans produkter (iallfall helsemessig) og du kan mikse med alt av frukt og bær som kjøpmannsdiskene bugner over av! Eller hagen din Bruker du base uten sukker (som feks youghurt naturell) er det fint å søte den med honning eller fruktose!

Bland masse isbiter sammen med innholdet i en blender. Også kan du kjøre banan i for å tykne den litt, det blir mer mettende, eller du kan bruke litt appelsinjuice for å tynne den, da blir den sommerlig og leskende! alt til sin tid =)

spis gjerne et par nøtter ved, for å få et sammensatt "måltid" om man skal kalle det det. Noen putter også en spiseskje proteinpulver oppi! Men det er for spesielt interesserte

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Tusen takk for tips. Dette høres godt ut. Skal prøves

baremei Gjest

Standard

Eplejuice blandet med farris, 1 til 3, er kjempegodt.

En håndfull frosne jordbær knuses med en håndfull isbiter og en dæsj farris eller eplejuice, evt. cultura/biola.

Vann tilsatt noen dråper sitronsaft

Diverse urte- og fruktteer (ikke smakssatt svart te, men skikkelige saker) trenger ikke søtes, fåes på f.eks. Meny, Obs, helsekost.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Leser og vet at jeg har IKKE kapasitet till å greie en skarve smoothie. Hva har skjedd med meg? Jeg bakte masse i sin tid. Trist. Orker ikke noe sånt lenger. Hater ingrediensene. Orker ikke bake NOE! Kjøper alt ferdig. Orker ikke se mange ingredienser på sammme tid. DA står jeg der bare og kikker og - gir opp.

Har en dårlig dag! Drikker vann! Ellers takk for omtanke cathrin. Jeg blir bare SÃ… lei. Tåler dårlig varmen jeg også. Stakkers oss. Huffamej for et ork at det blir forventet at man skal være 100% til stede når man ikke har noe ork. Har familien min i området, og nå er det familiebesøk fra fjernere trakter og :"du MÃ… da ta deg en tur"! Vil under dyna...

Ble litt utenom tema, men måtte rette opp frustrasjonen min.

Orker altså ikke noe annet enn vann, men synes det er god tørstedrikk.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Føler med deg Yvette for sånn har jeg også hatt det. Krysser fingrene for at du også blir bedre.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Hei Baremei! Takk for gode tips. Eplejuice og farris kommer jeg til å prøve. Hørtes godt ut det. Og vann tilsatt sitron er jo bra! Liker litt enkle ting jeg. Så får Smoothies bli på dager med ekstra inspirasjon...

Men når det gjelder urteteer er jeg litt skeptisk, p.g.a fluorinnholdet. Har hørt at det er noe som heter hvit te. Vet ikke helt hva det er, men det inneholder kanskje ikke fluor....

Hei Yvette. Jeg føler også med deg. Det er fælt å ha det slik! Håper du blir bedre!
    Og vann er jo uansett det beste man kan drikke!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Nå skal vi ikke undervurdere en kopp deilig kakao heller!

Men det får bli til høsten!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Drikker grønn te og blåbærte og brennesle også. Kommer ramlende inn i hodet mitt disse opplysningene akkurat nå.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Yvette, blir du ikke dårlig av den grønne teen da? Jeg synes å ha lest at de inneholder fluor. En dag jeg drakk 4-5 kopper ble jeg veldig svimmel, skjelven og tåkete. Tror det var fluoren som forrårsaket det. Men det kan jo muligens ha blitt litt for mye urter også.

Side 1 av 3 123 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn