Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    baremei Gjest

Standard Søknad om refusjon av Armour

Tror dere ikke jeg fikk brev fra trygdekontoret her om dagen, om at de har mottatt søknaden om refusjon av Armour. Og jeg som ikke har søkt engang...

Så da lærte jeg noe nytt om hvordan dette fungerer - Ingrid Norheim tilbød seg å skrive et brev (som jeg skulle få, trodde jeg, som så skulle videre) i sakens anledning. Jeg takket pent ja.

Så har hun altså gjort det, men jeg har ingen kopi. Det kan jeg få, men nå er altså saken havnet hos Vestby Trygdekontor, som skriver de ikke har beslutningsmyndighet for denne typen legemidler, og at de har oversendt saken til Lillehammer. Svar lovet innen seks uker, hvis ikke vil jeg høre fra dem likevel.

Kryss fingre, tær, armer og bein, folkens.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Skal krysse fingre, armer, ben og tær jeg. Skulle bare mangle. Skal be legen min om det samme når hun kommer tilbake dersom hun er positiv til Armour da.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Pussig den derre baremei - jeg (legen min) søkte jo akkurat Vestby trygdekontor i mai 04 og da avslo de søknaden min iallfall. Så den gangen hadde de iallfall myndighet - eller tok seg myndigheten iallfall.

Siden har jeg anket saken og den blei overført til oppland og jeg ga meg ikke og anket den avgjørelsen også - og havnet så i trygderetten i fjor høst. Der jobber Nina Sunde og fagdommer Espolin Johnson som nylig har nylig avslått saken endelig i trygdesystemet.
    De sier rett ut at de ikke tror jeg er noe bedre på Armour !
    Så jeg er altså en løgner som ikke fortjener bedre.
    Jeg har latt livet gå til helvete og brukt 16år på det - DET provoserer så jeg finner ikke ord !

Jeg har ikke resurser til å¨gå videre med denne sivilt - og det er vel ikke vanskelig for dem å finne ut.

Ett punkt ga de meg medhold i, og det var punktet om flere virkestoffer. Dette fordi disse var der fra naturens side ! Hurra for den. Grisen kunne liksom ikke noe for at den hadde T3 i kjertelen !

Håper du får mer ut av saken enn jeg fikk baremei - stå på, og lykke til.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hvis man ser etter på http://www.kunnskapssenteret.no/ og på blårev.no, ser man at målet er ikke å begrense utgiftene for blå resept for enhver pris, men å få mer helse ut av hver krone.
    Det er derfor de har sagt at de ikke trodde at Armour gjorde at du følte deg bedre, fordi forutsetningen var at at du skulle få noe på blå resept som var bedre enn levaxin, og de tror ike at Armour er bedre.....

Da , Line, tror jeg du må legge ved Omdals artikkel i Thyra, samt Gabys artikkel om Armour (jeg har link til den samt utdrag på Armour.sidene på min hjemmeside) samt utdrag fra amerikanske PDR som jeg har sitert.

baremei, du kan jo maile eller ringe Bente Bakke om hun har noe eller kan uttale seg om Armour, hun er leder i faglig Råd og er nok den i forbundet som skal sette seg inn i sånne spørsmål. Hun trenger bare å skrive at Armour er en gammel og velprøvd medisin som en del pasienter har god effekt av. Det skulle vel holde.

De trenger rett og slett noen vitenskapelige arbeider som sier at Armour er bra og brukbart.

man kan sikkert også finne noe på Erfa sine sider i kanada, de kjøpte Thyroid fra Parke-Davis og begynte med ny produksjon ifjor.

baremei Gjest

Standard

Takk for tips. Foreløig avventer jeg "dommen" fra Lillehammer, og skal be Norheim om en kopi av hva hun sendte, så jeg vet hva jeg evt. må argumentere mot.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg tror din vurdering er riktig jeg Nora.
    Kan godt være en sånn "bestemorsholdning" de inntar fordi de tror de vet bedre hvor skoen trykker enn dem som har den på.

Det er jo også rimelig at de støtter seg på vitenskapelig arbeide og utførte tester og slikt.
    Om du har noe som likner på slikt Nora, så er jeg veldig glad for en link.
    Jeg driver og skal sende ett siste brev til dem.

Problemet er også at rettsikkerheten ikke er ivaretatt. Jeg ikke har fått den individuelle behandling jeg kunne fått hvis jeg fikk møte dem med papirbunken min. Og de papirene krever så lange forklaringer og "peking" at det går ikke å maile dem eller bare sende dem over.

Jeg stoler heller dårlig på den fagpersonen også, etter at jeg leste en artikkel der han mener at ME bare er en psykisk tilstand som endrer seg med det sosiale liv.
    Lurer på hva han mener om hypothyreose da !!!
    http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article249305.ece

Les 4.siste avsnitt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Problemet er å finne noe skriftlig om Thyroid USP.
    Det er en selvfølge at den er pålitelig og stabil, og så skriver man ikke mer om det....da blir det vanskelig for blåreseptnemnden å finne noe også hvis de ikke sitter inne med den amerikanske PDR. (physician's desk reference) samt annen litteratur.
    Og i gamle dager her så var det noe apotekene laget, og senere kom merck med det på markedet. Vet ikke hvilken form de brukte i Norge engang, om det var apotekvare (som jo ikke står i noen felleskatalog, prøv engang å se etter metadon i felleskatalogen for eksempel) eller en markedsført vare.

Har ellers dette:
    "Msg 3508.21 reply to 3508.20 March 2006
    From ednakyrie
    To ngrondal

Dear Nora,

I have definitely come across references to thyroidium sicum or thyreoïdum on thn.
    I suggest you do a search on keywords.
    Thanks for telling me about the journal of clinical investigation online. I’ll definitely check it out.
    Example:
    extract from 1970 Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of therapeutics Fourth Edition McMillan Company 1970
    "Thyroid, U.S.P., is a highly satisfactory preparation for clinical use. Its continued popularity does not derive merely from a reactionary attitude, although at first sight the preparation might seem to be crude, old-fashioned, and poorly standardized. It is evidently uniformly well absorbed unless it has an enteric coating, and the potency is sufficiently standard that variation cannot be detected clinically if the official preparation is prescribed. A few years ago, a large batch of material came into the hands of a number of distributors in the and and, although of proper iodine content, it later proved not to be thyroid at all. This episode gave thyroid a bad name because several publications about the unreliability of thyroid appeared before the hoax was uncovered.

Analyses indicate that the triiodothyronine in thyroid contributes significantly to the thyromimetic effect (Wiberg et al., 1962) , and this may in part explain the greater effectiveness of the product than anticipated from its content of thyroxine. Bioassay and clinical response indicate that, although the content of iodine is 0.2% , the potency is such as to be equivalent to a content of about 0.2% thyroxine. When thyroid is used to restore the hypothyroid patient to normal, the protein-bound iodine is usually found to be in the normal range ( 4 to 8 µg % ) .When thyroxine is used, the euthyroid state is associated with a circulating iodine of µg. With triiodothyronine, the protein-bound iodine remains at 1he lower limit of detection, 1.5 to 2 µg % ."
    Edna Kyrie
    lay researcher www.thyroidhistory.net
    "

ellers
    http://www.altsupportthyroid.org/treatm ... .php#synth
    http://www.armourinfo.freeuk.com/document_1.html
    http://www.medscape.com/viewarticle/433848 (man må registrere seg på medscape, det er gratis)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Har du hørt noe mer om dette baremei?? Kan ikke si at jeg husker å ha lest noe om at du har fått noe svar.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Så da lærte jeg noe nytt om hvordan dette fungerer - Ingrid Norheim tilbød seg å skrive et brev (som jeg skulle få, trodde jeg, som så skulle videre) i sakens anledning. Jeg takket pent ja.
    Er Ingrid Nordheim positiv til Armour? Kunne være noe å ta med til min lege!!!!!!! Han er veldig skeptisk...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Refusjon av tannlegeutgifter
    Av minnie i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 25-01-14, 00:25
  2. Har du søkt om refusjon på Armour og fått avslag?
    Av baremei i forumet Meningsmålinger
    Svar: 10
    Siste melding: 26-01-08, 22:33
  3. svine-insulin på blå resept, ang. trygderefusjoner og søknad
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 05-11-07, 18:53

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg