Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Tråd: Øyeplager

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard Øyeplager

Noen som er plaget med øyekatarr? Jeg har slitt med hovne og røde øyne i over ett år. Vært hos både fastlege og øyenlege. Fikk beskjed om at det var allergi og lite tårevæske -og fikk medisiner. Er spesielt ille om morgenen, har kastet dunpute/ dyne, prøvd meg uten øyensminke osv. - men nei... ingenting er blitt bedre. Jeg er begynt å mistenke at mitt lave stoffskifte kan være en årsak. Gode råd mottas med takk

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg har også røde og til tider såre/røde øyne. Det kommer når jeg føler meg lengst nede på form skalaen min. Hos meg er det verst om kvelden. Det kan være relatert til allergi, men det blir mye verre når formen er dårlig.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Takk for tips. Var inne og sjekket Sjøgrens på nett - kan kanskje være noe sånt.. selvom det stort sett bare var øyeplagene som stemte. Skal til legen til uka - så får jeg høre der. Ville jo helst sluppet flere diagnoser, da...men men - that's life 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Jeg tror ikke du har Sjögrens hvis du kun kjente deg igjen i det ene symptomet. Vi er flere som er plaget med øynene på forskjellige måter.

Hos meg kom dette samtidig som sykdommen, så jeg føler meg helt sikker på at det henger sammen med stoffskiftet. Mine øyelukk hovner opp på en måte, en dag nå og da, og da holder jeg meg innendørs Det går over. Men kunne være interessant å vite hva som skjer, rent fysiologisk.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Har hørt at noen øyeplager kan være relatert til stoffskiftet, men jeg har ikke fått med meg hva enda, noen som kan svare på det?

Selv renner mine øyne ganske mye, spesielt i kulde, og ekstra i kald vind (også innendørs). Kan nesten ikke få på øyensminke i visse perioder, og når jeg trasser det på, så renner det ofte

Så har jeg sånn etterslep av neonlys m.m. Baklysene på bilen foran ruller for meg o.l.

Problemer med å fokusere. Ekstremt dårlig nattesyn.

Ja, det er sikkert mer, men dette er hva jeg kan huske nå.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn