Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
29-04-06, 19:08 #1
Lege S. Brustad, Haukeland
Hørte denne historien av en venninne i dag: Hun har en venninne som er bosatt i Bergen og som fikk bekreftet lavt stoffskifte og henvist til denne legen ved Haukeland. Hun er spesialist, antar at det dreier seg om endokrinologi. Denne legen behandlet pasienten uten medisin. Behandlingen besto av styrketrening og diett. Dietten besto blant annet av å unngå sukker og hvete. "Pasienten" er i dag frisk. Hun hadde vært dårlig lenge da hun fikk diagnosen.
Har dere hørt om denne legen og behandlingen?Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
30-04-06, 01:02 #2
Har ikke hørt om lege S.Brustad eller hennes behandlingsmetoder. Men jeg har ei venninne som legene trodde hadde latent hypothyreose. Hun ble satt på diett osv. Det hjalp ikke særlig. Trenger ikke være det samme opplegget, men hørtes så lignende ut

Det har vist seg at det ikke er hypothyreose som er feil med venninnen min, men noe annet, som har forsvunnet ut av hjernen min
Kanskje det er slik at de tyr til diett ved latent hypothyreose??
Men en ting er sikkert at av skolemedisin er det Haukeland og Aker som virker som de mest oppdaterte endokrinologiske avdelingene i landet. Så det kan jo være noe de forsker på.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-04-06, 10:09 #3
I forbindelse med behandlingen av "venninnens venninne" så gjorde legen et poeng ut av om det muligens kunne være arvelige faktorer inne i bildet. I tilfelle så ville diett og trening ikke være særlig aktuelt som behandling.
Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
30-04-06, 15:57 #4
Leste i thyroidmanager på siden om goitrogen mat at stoffer fra kål i foret til kyr kan påvirke stoffskiftet hos mennesker.
Har lett etter en forklaring på hvorfor Shomon og Hertoghe har frarådet bruk av melk, men det må være dette.
Gluten og hvete sukker stadig opp som goitrogen. Jeg vet ikke helt grunnen annet ennat noen er allergiske mot det, og at hvete og gluten beviselig trigger antistoffene hos noen mennesker.
Uten antistoffer=stoppes angrepet på kjertelen (hvis det ikke har gått for langt)
-
30-04-06, 16:13 #5
Jeg har jo også lest disse listene over mat som kan forverre eller bedre høyt og lavt stoffskifte. Det som jeg synes virker litt merkelig med mitt kjennskap til den norske legestanden er at det finnes en lege ved et av de største sykehusene i Norge som "behandler" en pasient på denne måten med godt resultat.
Opprinnelig skrevet av nora
Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
Lignende tråder
-
Lege
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 03-04-07, 21:27 -
Spesialist dr. Sylvi Aanerud ved Haukeland U-sykehus
Av Merete i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 01-09-06, 11:27 -
var på haukeland å tok biopsi på torsdag
Av skaye i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 03-07-06, 16:55 -
Haukeland eller Aker
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 12-06-06, 11:33 -
Lege i oslo!
Av PinkyKristine i forumet Hos legenSvar: 14Siste melding: 28-09-05, 10:04
Svar med sitat
Bokmerker