Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Nevrolog..
-
27-04-06, 23:25 #1
Nevrolog..
Hei alle sammen.
Jeg skal snart til nevrologisk undersøkelse.
Jeg fikk timen før jeg ble diagnostisert, så jeg er ikke sikker på om jeg trenger å gå, men tenker at alt som er sjekket er bra. Jeg er jo ikke frisk selv om jeg har gått på Levaxin i 6 måneder. Den gang legen bestilte denne timen til meg så sa han at han ville sjekke ME ut av saken. Jeg er ikke sikker på om det var det han egentlig ville. Jeg tok han i å lyve i flere anledninger ser dere. :evil:
Vet dere om legen skriver i henvisningen hva som skal sjekkes? Eller er det noe jeg bør holde styr på? Uansett så lurer jeg på hva jeg skal si til nevrologen, uten om hvorfor jeg ble sendt til henne, og at jeg nå har en diagnose. Har dere noe dere ville ha sjekket hos en nevrolog? Er det noe jeg bør spørre om osv? PLEASE, hjelp meg...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
28-04-06, 11:29 #2
Spør nevrologen om alt du lurer på. Det legen vanligvis skriver i en henvisning er hvorfor han/hun ønsker en slik undersøkelse. Hva som skal undersøkes er opp til nevrologen. Derfor må du som sagt bare spørre om alt du lurer på og også om hvorfor de ulike undersøkelsene blir utført. Du kan jo si hvilken diagnose du har fått og spørre om det står i henvisningen. Lykke til
-
28-04-06, 16:33 #3
Takker for det

Skal nok spørre mye om ME, og hvordan de forholder seg til en slik "ullen" diagnose.. Får skrive lapp jeg da
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
28-04-06, 18:16 #4
Nevrologi er som du vet læren om nervene, men det er mye mer omfattende enn en i første rekke tenker over.
Kanskje lurt å google litt på hva nervesystemet omfatter og hva nevrologen egentlig driver med. Spør du om no litt utenfor fagområdet går gjerne timen med til å forklare hve han driver med.
Googler du kan du gjerne skrive opp både stoffskifte og en nevrologisk term for å se om begge ord forekommer i samme artikkel.
Som alltid på internett, vurder opplysningene som kommer !
Er det "en som oss" som bare synser litt, eller er det en fagperson som refererer det han får ut at et forskningsprosjekt (papegøye) - eller er det ekte vare av en førstehåndsviter.
Forskjellen er betydelig når du skal henvise.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-04-06, 22:36 #5
Takk for en god ide n'Finn
Hilsen Anne Ma
-
28-04-06, 23:24 #6
Synes du bør ta timen Anne Ma, og bruke den for det den er god for
Endokrinologen jeg besøkte i vinter ville sende meg også til nevrolog, men ettersom jeg (foreløbig) er blitt bra (etter skifte av thyroxinprodukt) har jeg avbestilt. Delvis fordi jeg også var usikker på hva disse nevrologene driver med, men endoen snakket om både tretthetssyndrom, virusinfeksjoner og inflammasjoner iallfall. Men det var ikke hans felt å påvise slike tilstander, som han selv sa.
Selv ser jeg litt bort i fra dette, ettersom jeg har det bra på thyroxinen jeg tar. (Den ville vel neppe hatt effekt dersom det var f.eks tretthetssyndrom jeg led av, sant?) Men for deg er jo situasjonen annerledes. Ta til deg rådene fra dem over meg å stikk innom nevrologen, du, du har jo ingenting å tape men kan derimot gå ut døra med mindre spørsmål og flere svar
- hvis du er heldig!! (og forberedt)
-
29-04-06, 00:09 #7
Hei Marianne

Takk for svar. Jo, jeg skal ta den timen
Var å leste på forumet til dem med ME. Kopierte dette i farten, for det ble så logisk når jeg så det svart på hvitt.
Det ser ut til at det er lite jeg kan finne av relevant informasjon i forhold til stoffskiftet, om jeg ikke skal forske lenge og vel ;) Ser ut til at jeg får ta denne timen og se hva den byr meg.alle nevrologiske avd.har vel en fast prosedyre for dette, uten at hver enkel pasient må være nødt til å finne ut /passe på at alt blir sjekket.
Vi med ME vet jo at dette er en utelatelsessykdom, det må vel alle sykehusene også være informert om skulle en tru.Hilsen Anne Ma
Lignende tråder
-
Henvist til nevrolog
Av Hsn i forumet Hos legenSvar: 14Siste melding: 22-06-06, 20:48
Svar med sitat
Bokmerker