Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: B-Hemoglobin (Fe)
-
01-08-14, 15:41 #1
B-Hemoglobin (Fe)
Har været meget plaget af blå mærker i en periode, og har i den forbindelse fået taget en mængde blodprøver, bl.a. B-Hemoglobin (Fe) - Den ligger på 7,4 og ref. værdierne er 7,3 - 10,5. Lægen mener at alt ser fint ud, også denne, men er der nogen der ved om det KAN have noget med dette at gøre?
Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!
-
01-08-14, 15:55 #2
Sv: B-Hemoglobin (Fe)
Kan du ha lite K-vitamin i kroppen..
Det falt ifra toppen av hodet mitt nå nettopp 
Henter litt info fra en engasjert lege - Jan-Øyvind Lorgen:
"Vitamin K er nødvendig for å aktivere et lite antall proteiner i kroppen,
deriblant proteiner som er viktige for normal levring av blodet (blodkoagulasjon),
som er viktige for å plassere kalsium i skjelettet (1, 3) og som hindrer avleiring av kalsium i bløtvev.
Helsemyndighetenes anbefalte inntak baserer seg på mengden K-vitamin som er nødvendig for å opprettholde normal koagulasjon / blodlevring.
Dette betyr at myndighetene mener at vitamin K-mangel er en tilstand hvor det tar lengre tid før blødninger stanser,
fordi koagulasjonsfaktorene som er avhengige av vitamin K for å aktiveres, i for liten grad blir aktivert (1, 3, 4). "Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
01-08-14, 16:08 #3
Sv: B-Hemoglobin (Fe)
Det kan godt tænkes – jeg løb nemlig tør for mine D3-K2 vitaminer, som jeg ellers har taget de sidste 3-4 år. Jeg havde to glas alm. D3 stående, så tænkte jeg ville bruge dem før jeg bestilte nyt. Jeg vil straks finde mere fra Jan-Øyvind Lorgen og få bestilt de sædvanlige D3-K2'ere. Tak for oplysningen. :-)
Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!
Lignende tråder
-
Blodprøver - hvad betyder lav ERC (hemoglobin) ig høj B-Erythrocytter vol
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 07-09-10, 18:32 -
Lav blodprosent / hemoglobin
Av Vilma i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 03-09-10, 14:30
Svar med sitat

Bokmerker