Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Normale Kortisolverdier
-
17-06-12, 13:13 #1
Normale Kortisolverdier
Jeg er en mann, født i 67, har jobbet som elektriker i mange år, men har endt opp som uføre nå nylig.
Har sjekket inn her, fordi dette forumet dukker stadig opp når jeg søker på kortisol, så jeg tenkte dette er plassen å bli klokere på.
Har hatt problemer med helsa siden sent 2001, og ble sist sykemeldt sommeren 2007. Etter det kom jeg meg ikke i jobb igjen. Mye p.g.a. flere år med antidepressiva, som etter min mening burde være forbudt å selge.
Har funnet ut at jeg har lavt kortisol, alt etter hvilken tabell jeg leser på, og har nettopp fått svar på en hårprøve, som avslørte en del tungmetaller, og også noen mangler.
Har de senere år blitt veldig opptatt av Tenner og Helse, samt riktig kosthold.
Jeg prøver å finne svar på dette. Når jeg leter på nettet, så finns det tydeligvis ingen fasitsvar. Hva er normalverdiene for kortisol i spytt. Jeg har funnet alt fra 6-29, 3-29, 13-24, morgenverdier. Den siste min var 5,8, og jeg mener det er for lavt, men på Haukeland sier de den skal være under 22. Akkurat det syns jeg er veldig rart, for null er jo også under 22, men har du null, så sliter du jo. Men Haukeland opererer ikke med nedre grense ser ut som.
Noen som har noe kunnskap, info om dette?
• Normale Kortisolverdier
• Medisin helbreder ingenting
• Mange av våre plager og livsstilssykdommer kan rettes opp med kosthold, ikke minst avgiftning. Dere kan lese mer på hjemmesiden min Krabben.no
-
17-06-12, 13:39 #2
Sv: Normale Kortisolverdier
http://www.gdx.net/core/one-page-tes...escription.pdf side to viser feltet hvor normale verdier er uthevet med grønt, området hvor det enten er for litt for høyt eller litt for lavt er gult, og det ekstreme området som krever behandling, altså Curshing eller Addison, er markert med rødt. Vær klar over at måleenheten her på denne laben kan være annerledes enn måleenheten til for eksempel Aker og Haukeland.
Hvis kortisolet ditt er litt lavt, anbefaler jeg deg å forsøke CT3M https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=245 http://www.stopthethyroidmadness.com...ccess-stories/. Da kan du unngå å starte med kortisol og andre hormoner, og få et flott kortisol (og flere andre hormoner vil også bli høyere med samme metode, dette erfarer mange pasienter verden over) billigere og enklere. Det eneste du trenger er tilgang på T3, enten som T4/T3 som kombinasjonsbehandling som Levaxin/Liothyronin eller thyroid, eller som ren T3. Men for å starte med CT3M må du være sikker på at kortisolet er lavt.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
17-06-12, 14:41 #3
Sv: Normale Kortisolverdier
Hei igjen, og takk for raskt svar. Den tabellen opererer dessverre med andre verdier enn jeg har fått oppgitt, så den forteller meg ikkeno. Ellers for å svare admin, så har jeg ikke problemer med stoffskifte(som jeg vet om da) Mine problemer skyldes nok tungmetaller i kroppen bl.a.
• Normale Kortisolverdier
• Medisin helbreder ingenting
• Mange av våre plager og livsstilssykdommer kan rettes opp med kosthold, ikke minst avgiftning. Dere kan lese mer på hjemmesiden min Krabben.no
-
17-06-12, 21:27 #4
Sv: Normale Kortisolverdier
Mine spyttprøver ble testet ved Aker.
Jeg tok bare morgen og kveldstest.
Her har du iallefall mine tall, som i følge legene er heeeelt fine.
Kortisol klokken 08.00 4,3 (referanseområde 3,5 - 27 )
Kortisol klokken 22.00 2,5 (referanseområde < 6,0)
-
17-06-12, 21:37 #5
Sv: Normale Kortisolverdier
• Normale Kortisolverdier
• Medisin helbreder ingenting
• Mange av våre plager og livsstilssykdommer kan rettes opp med kosthold, ikke minst avgiftning. Dere kan lese mer på hjemmesiden min Krabben.no
Lignende tråder
-
normale blodprøver...eller?
Av superkatti i forumet BlodprøverSvar: 17Siste melding: 15-02-11, 17:26 -
"Flotte og normale blodprøver"
Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 04-03-09, 15:27 -
Hjertebanken og uro med normale tal
Av Louise i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 2Siste melding: 20-06-07, 19:04 -
Normale verdier????
Av Nala i forumet Normalverdiene?Svar: 8Siste melding: 09-10-05, 22:31
Svar med sitat

Bokmerker