Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Om jording og kortisol
-
24-02-12, 16:15 #1
Om jording og kortisol
Can Earthing Help Adrenal Fatigue?
Recently, I’ve been reading a book that has rocked my world. Maybe it will rock yours too. Don’t be put off by the title. It sounds a little woo, if you know what I mean.
The title is Earthing: The Most Important Health Discovery Ever? I mean, come on. Earthing? What does that word mean, anyway? It sounds all hippie and earth-loving, but when I look it up in the dictionary it has more to do with how to cover up roots when you garden than it does with health. And “the most important health discovery ever”? How about some humility?
Only after I read the book’s introduction did I finally put two and two together and realize what the author was talking about: grounding. As in electricity. Now there’s a concept I can wrap my head around.
Here’s the basic premise. For most of human history, we have spent our lives connected to the earth. Not in an intangible woo woo way, but in real life physical proximity. We walked and played barefoot, or we wore shoes with naturally conductive soles like leather — which is as conductive as skin when it gets sweaty from our feet or damp from grass and earth. We gardened for our sustenance, routinely kneeling or handling the earth with our bare hands. We even lived on packed dirt or earthen tile floors. Electro-magnetically speaking, we were “grounded.”
Our bodies carry a naturally positive charge. The earth carries a naturally negative charge. When you put our bodies in contact with the earth, what do you get? The transfer of electricity from positive to negative until a state of neutrality is reached — we are grounded.
Of course, these days, we are hardly, if ever grounded. We wear shoes with rubber soles that don’t conduct electricity. We live in houses that are only grounded in electrical outlets. We drive in insulated cars. We sleep in beds far removed from the earth. Gardening is a hobby few of us take up. Walking barefoot on the earth a luxury even less of us enjoy. We do everything in an un-grounded state. In short, we are rarely, if ever grounded anymore.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
25-02-12, 13:19 #2
Sv: Om jording og kortisol
Men vi må vel nesten vente med å gå barfoting til snøen er smelta vekk, da vel
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
25-02-12, 15:04 #3
ja, men etter det, Kevlin, da har vi en meget god unnskyldning til å ha møkkete bein, hele sommeren
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
27-02-12, 12:00 #4
-
07-05-13, 12:00 #5
Re: Om jording og kortisol
Er det noen som har prøvd og ev. kan supplere med egenerfaring?
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
07-05-13, 13:25 #6
Ååh, dette synes jeg også er interessant! Det er få ganger jeg føler meg så "utlignet" og avslappet som etter å ha gått barbeint langs ei strand, eller jobbet barbent i hagen. Kan selvfølgelig ha noe med at jeg da som regel får store doser med D-vitamin i samme slengen. Blir spennende å høre om noen har erfaring.
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
07-05-13, 13:29 #7
Kanskje litt på siden:-) Holdt en del på med yoga og min erfaring er at alle yogaøvelser som karaktiseres som jordende fungerer veldig bra på meg. Gir ro og energi.
Her en link til litt om det: https://web.archive.org/web/20140730...837.html?cat=5
Har ikke prøvd alle øvelsene selv:-)
Lignende tråder
-
Kortisol...
Av Marina73 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 06-01-11, 23:25 -
S-Kortisol og S-SHBG
Av Puselille i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 16-09-10, 20:03 -
Kortisol og fritt t3...
Av Jeanette Ws. i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 04-08-10, 12:23 -
Kortisol
Av Vilde i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 12-05-10, 13:08 -
Kortisol
Av shayfie i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 23-06-08, 15:00
Svar med sitat

Bokmerker