Hjertefeil i Norge

Er det virkelig mindre Hjertefeil i Norge nå?
Helse Direktøren og politikere fremstiller at vi i Norge er Hjertefriskere enn før. Kan det være riktig. Fakta er at vi blir stadig mer Hjertesyke i Norge, IKKE friskere.

HjerteInfarkt tilfeller opp 60% i Norge, fra 2000 til 2006!

Flere innleggelser for Hjerte Lidelser. 2000-2006.
Hjerte- og kar. total: 101.051 - 115.827 +14,6%
Hjerteinfarkt: + 60%
Angina pectoris: - 26,3%
Hjertearytmier: + 26,1%
Annen iskemisk hjertesykdom: + 11,7%
Hjertesvikt: + 7,6%
Andre hjerte- og karsykdommer: + 10,9%
Hjerneslag: + 11,7%

Av de over 820 000 døgnoppholdene ved somatiske sykehus i 2006 var om lag 14 prosent på grunn av hjerte- og karsykdommer. Blant disse var hjerteinfarkt den hyppigst forekommende diagnosen med nesten 19 000 opphold,
- en økning på 60 % fra 2000 til 2006.
- 26% av dem var personer under 60år.
kilde: SSB. http://www.ssb.no/pasient/arkiv/art-2007-04-20-01.html
-----------------------------------------------
26% mer Hjertefeil på personer under 60år, og det på kun 6år, det er en formidabel økning!
Norges Ernærings og Helse S****kompetanse Eksperter sier stadig at Hjertefeil i Norge er sterkt redusert og at det er deres fortjeneste gjennom den meget ”helsebringende” Matpyramiden.
Økt forbruk av Flerumettet fett og mindre Mettet fett.

Jo, at årsaken er flerumettet fett er jeg enig i, men jeg mener det er de nettopp de fettsyrene som i all hovedsak må ta skylden for denne økningen på 26% på de under 60år.

Jeg er rimelig sikker på at 90% av unge mennesker som rammes av Hjertefeil ikke har brukt noe særlig av Mettet fett fra Helmelk, Meierismør, Kremfløte, fett sau og storfekjøtt eller Palme og Kokos olje, de siste 10-20 år før de blir syke.
Det skal jo ifølge S****kompetansen være meget Hjertefarlig!

At det er mange eldre vil selvsagt bidra til økning av hjertefeil som Hjertesvikt, et gammelt hjerte blir svakere, men i vår moderne tid er det blitt "normalt" at 40-50åringer har en eller annen form for Hjertefeil!

At færre dør av Hjerteinfarkt er en helt annen sak, man er blitt meget dyktige ”reparatører”, slik at man redder mange liv på den måten.
---------------------------
Hvert år er det ca. 5000 Hjertestans i Norge.
De fleste skjer på jobb sies det, ergo er det mennesker i rundt 40-60års alder, men mange yngre får det i forbindelse med intensiv trening, der Melkesyre (laktat) er en sentral ingrediens.
Årsaken og den biologiske happeningen i kroppen er nøye kartlagt i kapittel om ”melkesyre er din fiende” og ”CO2 er din venn”

Fysisk Aktivitet er blitt en fanesak for alle innen helsevesenet.
Det hersker ingen tvil om at det er smart å være aktiv, men at den moderne verdens sedate liv har hovedansvaret for alle sykdoms pandemier, er rimelig usannsynlig.

Nedenfor vil du kunne lese en 20års studie som legen Broda Barnes la frem i 1950, med 1560 av sine egne pasienter, som hadde ekstremt få HjerteInfarkt og han gav aldri råd om å slutte å Røyke, ei heller å begynne å trene!

PS!
Ved opptrening etter Hjertefeil på sykehus, drives det en meget intens trening med mengder av Melkesyre som raser rundt i de stakkars kroppene, og så lenge ingen detter død om der og da, sier ”s****kompetansen” at dette er hjertebra for kroppen?

Trening kan være meget negativt og kan resultere i sykdom og altfor tidlig død.
En del folk dør av hjertefeil under ”trimløp”.

Er veldig God Fysisk Form en garanti for Langt og Friskt Liv?

Far til de kjente alpinbrødrene Halsnes fra Sauda, var en meget sprek kar, trente mye og var meget sprek. Han døde av hjertefeil på en fjellskitur da han var rundt de 50. Bror til Vegard Ulvang, det samme, ca. 42år.
De gamle proffsyklistene Dag Otto Lauritsen og Dag Erik Pedersen har begge Hjertefeil.

Roar Strand i Rosenborg og Ståle Solbakken er jo stjerne eksempler på at overdreven fysisk aktivitet kan være meget skadelig!

Lagidrett er for øvrig den sporten som trener mest ”med hodet under armen”, de trener ofte med masse Melkesyre (laktat), som etter hvert vil ødelegge kroppens evne til å produsere Karbon Dioksid (CO2).

Grete Waitz med sin Kreft død, er et godt eksempel på nettopp for mye og for hard trening, kombinert med et ”moderne kosthold”. Hennes ”mentor” Frank Lebow, grunnleggeren av The New York Maraton døde av Kreft da han var 50år.

De overnevnte er nok bare toppen av isfjellet. Det ensete som er sikkert er at de alle har vært/er i meget godfysisk form, det har IKKE hjulpet dem! Snarere tvert i mot. Jeg vil hevde at det er nettopp på grunn av det de har bedrevet, som har forårsaket at de er blitt syke eller døde!

”Høyt” Stoffskifte gir deg en perfekt Respirasjon; Oksygen+Glukose=CO2.
Dette gir deg topp Energi og ”Lett Pust” og Frisk Kropp!
Men, Moderne mennesker har ofte mistet evnen til Normal Respirasjon, de klarer ikke å forbrenne Glukose.

Lavt Stoffskifte gir defekt Respirasjon:
Oksygen+Frie Fettsyrer= Melkesyre!
Dette gir en ”Sliten” Kropp, med Altfor Mye Vann, (hovne fingre, bein, men også organer som Hjerte sveller opp)
- Cellene vil ta opp for Mye Vann (ødem) og Kalsium
- Dette skjer i alle kroppens organer, også i Hjertet, som etter hvert kan inneholde 20% mer Vann enn det som er normalt.
- Dette kalles ”voksende vann Hjerte” og det arbeider meget tungt og ineffektivt.
- Salt (natrium) er viktig for å redusere Ødem (Lavt Stoffskifte folk skiller ut mye Natrium)
- Blir det for lite natrium i blodet, klarer ikke Albuminet å holde Vanndelen av blodet ut av Årene, det lekker ut og skaper Ødem, og blodet blir for tyktflytende!

Mentalt Stress, Hard trening, Plantefett Omega-6, eller CT & Røntgen har disse negative effekter på ALLE cellene i kroppen!

---------------------------------------------------------


Lavt Stoffskifte = Åreforkalkning = Hjerteinfarkt

The American Heart Association 1952.
-Hypothyroidism (Lavt Stoffskifte) assosieres med Høyt Kolesterol.
-Hyperthyroidism (Høyt Stoffskifte) assosieres med Lavt Kolesterol.
Arch. Int. Med. 30: 563, 1922. Epstein, Lande. 1952; Circulation 5;589-593

(Altså, Stigende/Høyt Kolesterol var et av symptomene på for Lavt Stoffskifte!
MEN, Lavt Kolesterol forekommer også, spesielt hos Veganere eller andre som spiser for Lite Animalsk Protein!
The Coach.)

The American Heart Association 2010.
Spesielt T3, det aktive Thyroid Hormonet har blitt studert mye de siste år, og i 2010 finner jeg dette hos The American Heart Association.
Den forrige ”rapporten” var fra 1952, året jeg ble født, nå er vi kommet til 2010, og fremdeles med samme tilnærming til Hjertefeil.
Lavt Stoffskifte, eller mer konkret, for lavt T3 setter oss i stor risiko for Hjertefeil!

”Lavt T3 Syndrom”
- Lavt T3 syndrom er en sterk predikator for Død hos Hjertepasienter!
Circulation 2010; 122:385-393.

Dette er seriøse saker, i tilfelle du skulle tro noe annet. Denne studien referer til 22 andre studier, som igjen referer til enda flere studier. Jeg sender deg selvfølgelig original artikkelen om noen ønsker det. Eller let det selv opp på nettet, om du tviler på sannhets gehalten.

Arvid Gerhard. 3/1-2012.