Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: hmmm syk eller ikke syk?
-
06-11-11, 20:50 #1
hmmm syk eller ikke syk?
er egentlig ikke ett spørsmal da jeg er sikker i min sak at jeg er syk

saken er at min nye fastlege fikk min gamle journal fra min forrige fastlege som jeg fikk levaxin av og diagnosen lavt stoffskifte. han så da på mine blodprøver at jeg umulig kunne ha lavt stoffskifte og kunne ikke fatte og begripe at jeg fikk medisin .
jeg ser jo at prøvene er varierer veldig og forstår konseptet variasjon i stoffskifte, men synes at armour har hjulpet veldig for å si det mildt. det er svært lite tilstedeværende antistoffer , de lå melleom 35 og 45 (ref under 100), min tsh varerte fra 0,64 til 5,4 . det svinger opp og ned ser jeg men jeg fikk levaxin da min tsh lå på 2,1 og fritt t4 lå på 13,5? altså innenfor disse berømte referansene....var jeg eheldig eller var jeg feildiagnosistert? på folkemunne så er visst denne legen veldig flink på stoffskifte....jeg ser jo at folk ikke får behandling før tsh går igjennom taket.... uansett min nåværende lege ville diskutere dette med meg og fikk beskjed om å bestille time.... må nevnes at jeg har så å si alle symptomer på dette tidspunktet.... kan legge ut "fullverdige " prøver om ønskelig, jeg bare synes dette begynner å bli pussigt
kommentater anyone? Anisa? plis? vet jeg er dårlig på å forklare så vær så snill bær over med meg....
Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
-
06-11-11, 23:54 #2
Sv: hmmm syk eller ikke syk?
Hei på deg
Mens du venter på Anisa
så syns jeg jo du har fått et godt spor fra Thomas i din egen tråd..
I første omgang så hadde det vel vært fint om fastlegen din kunne forfølge sporet Thomas foreslår -
og hvis det ikke helt er "fastlegens bord"; så kan du vel få henvisning til spesialist.
Som jeg oppfatter deg, så har du følt deg bedre med behandling mot lavt stoffskifte (for stoffskiftet)
okkesom: det i seg selv er da underlig... jeg mener;
ville du ikke etter hvert blitt uvel av en medisin kroppen din ikke skulle ha
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
06-11-11, 23:55 #3
Sv: hmmm syk eller ikke syk?
-
07-11-11, 07:46 #4
Sv: hmmm syk eller ikke syk?
Vet legen din at i det såkalte normalområdet kan en person ha FT4 på 10 og være helt frisk, mens en annen er syk? Spørsmålet er jo hva FT4 lå på før du ble syk. Eller, som det blir sagt her, det at du har stoffskifteproblemer kan ligge utenfor kjertelen. En annen ting, utfra det jeg har skjønt, skal ikke TSH svinge på en frisk person. Det er slike ting leger i USA og Europa er oppmerksomme på, etter noe jeg mener Per Egil Hegge sa ett eller annet sted. Svingende TSH er altså en indikasjon på at stoffskiftet er ute av balanse.
Hvorfor er de så ivrige på å få folk av stoffmedisiner når det virker? Har hørt om flere leger som holder på med det der, også endokrinologer. De glemmer å spørre hvordan pasienten har det, og ser kun på blodprøvene. Jeg håper ikke det er en ny trend....• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
07-11-11, 07:59 #5
Sv: hmmm syk eller ikke syk?
Hej Tatanja.
Jeg er ikke hjemme og det varer lidt før jeg er tilbage og kan skrive noget mere, men helt ærligt - det lyder som om du beskriver en dommer med retten til at bestemme over dig og dit liv. Jeg tror ikke det nytter overhovedet at forsøge at trænge igennem til denne læge. Grunden til at jeg ikke tror det er, at en læge kan ikke, på en og samme tid, både lytte med respekt til patientens beretning om sin tilstand - og - samtidigt forfølge (fanatisk) blodprøveresultater. Disse to typer af handlinger, simpelt hen ophæver hinanden og hvis du nu begynder og forsøger at indlede en dialog - kan du lige så godt indstille dig på at skulle blive ved og ved med det, så længe du er denne læges patient, og du vil tabe hver gang.
Jeg mener at der blev skrevet her før om, at når man skifter læge, udleverer man ikke lægejournalen fra sine forrige læger før man ved hvordan den nye læge er. Beklager at måtte sige det, men det var ikke så godt at den nye læge fik din journal. Sin egen lægejournal har man ikke pligt til at overdrage.
Det eneste jeg kan sige er, hvad jeg selv ville have gjort. Jeg ville undvære en læge til jeg kunne skifte igen - og denne næste gang ville jeg teste den nye læge for de holdninger vedkommende repræsenterer og hvis han/hun viste sig at være blodprøverytter, ville jeg ikke udlevere journalen.
Du kan altid bestemme dig for at følge denne læges afslutning af din behandling, men inden du evt. vil overveje det, må du lige vurdere din tilværelse, dine fremtidsplaner, din hverdag og din livskvalitet - før og efter at behandlingen var igangsat. Du er nødt til at vurdere om din tilværelse kan tåle afbrydelse af behandlingen.
Det er ikke utænkeligt at lægen vil liksom lokke med løfter om at udrede dig for det "noget andet du må fejle" hvis du får det skidt efter afbrydelse af behandlingen. For at berolige dig... men helt ærligt! Hvornår er det at TSH-fikserede læger nogensinde har hjulpet nogen på dette forum? Hvad vil du gøre hvis alle nye lægens prøver viser pæne tal? Når alle andre prøver vil vise indenfor referenceområder - ender med med psykiatrisk diagnose og recepter på psykofarmaka. Og har du ikke allerede været undersøgt for "alt muligt" inden du kom i behandling med Levaxin hos din forrige læge?
Jeg er ked af at jeg ikke kan hjælpe dig med det du ønsker: en strategi for dialogen med lægen. Det kan jeg ikke fordi det står lysende klart allerede , at det vil ikke nytte. Der skal to til dialog, men din nye læge har allerede taget stilling, har allerede besluttet sig hvad der skal ske med dig, og har trukket en grænse for din indflydelse på din egen situation. På denne baggrund kan det, i det hele taget, ikke lade sig at gøre overhovedet at kunne indlede en dialog. Desuden har lægen allerede sendt et klart signal til dig om, at det er ham der bestemmer og du har bare at lystre.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-11-11, 12:29 #6
Sv: hmmm syk eller ikke syk?
ja det er det jeg er redd for.. at han ikke vil høre på meg...mener bestemt at han burde i det minste snakke med min gamle lege som gav meg denne diagnosen uten mye trøbbel som mange andre må igjennom. men jeg har "vunnet" over han før med godt dokumenterte forskninger osv fikk armour skal nå prøve erfa fra legen på heggeli fikk for ett år rett før brevet fra legen kom, så er forløpig safe, men jeg ønsker å finne ut mest mulig slik at denne legen min har noe å gå etter , kjæresten min opplever nå de samme svigningene i stoffskiftet som jeg gjorde, han er møkk dårlig men han har samme fastlege som meg... enten må jeg finne godt dokumentert kunnskap om dette å gi til legen min eller gå tilbake til gamle fastlege begge to(kjører heller tre timer jeg) jeg kjemper nå ikke bare for meg selv men for kjæresten min....vil ikke han skal bli like r**kjørt som meg og mange andre, legen min er ikke like kunnskapsrik om stoffskifte som han kunne vært.... jeg føler meg mye bedre på armour enn jeg noen sinne har gjort....skal prøve erfa for å se om siste rest kommer
ikke sjans i helvette om jeg vil avbryte denne behandlingen, er jeg dum å glemmer medisinen utenom fast rutine så er helvette løst eller tar mindre dose så blir jeg dårligere samme dagen.... virker som om legen har veeeldig lyst til å gi meg en psykiatrisk diagnose, problemet er jo at psykologen ikke er enig
hihi
Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
-
07-11-11, 12:47 #7
Sv: hmmm syk eller ikke syk?
Sagt lidt hurtigt: Bare skift idioten ud. Ikke noget at bruge sin tid på
-
07-11-11, 12:51 #8
Sv: hmmm syk eller ikke syk?
Kunne det være en ide for kjæresten din å gå på Heggeli som du gjør? Før han blir enda sykere? Har dere økonomi til det?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
07-11-11, 12:59 #9
Sv: hmmm syk eller ikke syk?
desverre så har vi ikke økonomi til å sende han til heggeli, men tror jeg kan oppnå litt ved å dra tilbake til gamle fastlege selv om han er utenfor vårt område, jeg har ingen inntekt og mannen er student venter på arbeidsavklaringspenger og når det kommer så må jeg selv bruke disse pengene på heggeli legens behandling... den legen jeg har er desverre den beste i dette området og den andre som er dyktig på stoffskifte er utrolig dårlig på alt annet... men skal få han til den gamle legen siden han vil komme lenger med han ang stoffskifte og når jeg er frisk og kan jobbe igjen så blir det litt lettere. jeg har ikke engang råd til å følge heggeli legens behandling foreløpig..
Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
-
07-11-11, 13:06 #10
Sv: hmmm syk eller ikke syk?
Åh, de dumme penge ... Kender det alt for godt.
Lignende tråder
-
Hmmm... litt i overkant med medisin?
Av smgj i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 16Siste melding: 16-09-10, 19:00 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
Hmmm? Kan en skjoldkjertel begynne å fungere igjen?
Av Maia i forumet Graves sykdomSvar: 2Siste melding: 29-01-07, 15:06 -
Ikke alle blir bra på Levaxin. Er dette et bra svar eller ikke?
Av Sonja Midtlien i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 05-04-05, 08:40
Svar med sitat

Bokmerker