Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
31-10-11, 10:18 #1
Danske læger med syg indstilling til hypothyreose
Danske læger med syg indstilling til hypothyreose.
Danish doctors who will provide hypothyroid patients with a psychiatric diagnosis and will treat hypothyroidism with psychotropic drugs.
Vær opmærksom hvis du er en patient med hypothyreose (lavt stofskifte), med pæne tal men i årevis med mange symptomer.
Vær opmærksom på, at hvis du havner hos en af disse læger, vil du få en psykiatrisk diagnose, men ingen effektiv behandling for din hypothyreose.
Marianne Rosendal
seniorforsker, praktiserende læge
Kaj Sparle Christensen
ph.d., seniorforsker, praktiserende læge
Lene Agersnap
praktiserende læge
Per Fink
professor, ph.d., dr.med., forskningsleder, speciallæge i psykiatri
Claus Vinther Nielsen
ph.d., ledende socialoverlæge, klinisk lektor i socialmedicin
Charlotte Ulrikka Rask
ph.d., afdelingslæge, klinisk lektor i børne- og ungdomspsykiatri
Jette Ingerslev
overlæge, dr. med., speciallæge i intern medicin og geriatri
Lise Dyhr
ph.d., seniorforsker, praktiserende læge
Marianne Kastrup
lic.med., overlæge
Bo Stork
praktiserende læge
Hvis du vil vide, hvorfor vi gerne vil sprede ordet om disse læger, se her https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13699
Opdateres....Sist endret av Admin; 03-11-11 kl 15:41 Begrunnelse: Billedlink udskiftet
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
05-11-11, 14:23 #2
Sv: Danske læger med syg indstilling til hypothyreose
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
08-11-11, 11:08 #3
Når jeg ser på lægestanden som den er i dag - har jeg utrolig svært at se andet end en tilfældig "livsform" eller "livsstil" når unge mennesker vælger at uddanne sig til læger. I min verden opfatter jeg efterhånden læger som en race for sig... ikke som en faggruppe. Præcis som en selvstændig race lever og fungerer lægestanden i sit eget mini-univers, udviklende og overholdende sine helt egne love og en hakkeorden, der til forveksling ligner hvad subkulturer udvikler med det ene formål - at bevare sig selv, mest muligt uforandret i forhold til sine omgivelser, og mest muligt uberørt af det omgivende samfund.
Havde en bilmekaniker sendt en kunde ud i en bil med defekte bremser - ville der vanke ikke alene en fyring, men også en retsforfølgelse. Når en læge slår sin patient langsomt ihjel med bivirkningstunge lægemidler eller hurtigt - med fejlbehandling - sker der ikke noget! I Danmark bliver selv bevisligt sindssyge læger ikke frataget autorisationer, men læger som ikke overholder de kollegiale spilleregler - ja, deres autorisationer bliver "suspenderet". Ingen andre faggruppe er i den grad fritaget for ansvar, som lægestanden, og ingen andre faggrupper kan, i den grad gøre hvad der passer den, som lægestanden.
Som i enhver subkultur også indenfor lægestanden gælder det om at få mest muligt ud af mindst muligt. "Overlevelseslove" gælder ikke kun for plante- eller dyreriget, men også gælder de for subkulturenes overlevelse: hvordan bevarer jeg mig som læge, med mindst muligt besvær? Svar på dette spørgsmål findes, for en stor del - i forslaget til Klinisk vejledning for almen praksis vedr. Funktionelle symptomer og lidelser fremsat af Dansk Selskab for Almen Medicin.
Det er ikke for de syges skyld at dette forslag kommer. Under dække af at blive til for at spare samfundet for ressourcer - hytter lægestanden sin egen interesse igen! Forudsat at dette forslag bliver vedtaget (det gør det helt sikkert) vil det spare danske læger for byrden at skulle efteruddanne sig, byrden at skulle forstå patienter og sygdomme, og ikke mindst bliver lægerne officielt befriet for det ansvar, de allerede længe har svigtet i praksis. De vil, kort sagt - sikres at kunne hæve deres løn uanset at de leverer ingenting for den. Det bliver nemlig "ingenting", når man skiller sig af med den vanskelig at diagnosticere og behandle, gruppe af kronisk syge - lægestanden ikke har rette kvalifikationer til at behandle. For at skjule disse manglende kvalifikationer, og for at slippe for at skulle erhverve sig dem - vil tusinder og atter tusinder patienter udstyres med psykiatriske diagnoser.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-11-11, 17:42 #4
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Danske læger samarbejder med medicinalindustrien
Av Anisa i forumet MedisinalindustriSvar: 7Siste melding: 08-01-12, 22:29 -
Danske læger som bijobber for industrien - en liste
Av Nielsigne i forumet MedisinalindustriSvar: 5Siste melding: 06-07-10, 08:48 -
Et lille håb for danske stofskifte-patienter?
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 21-01-10, 11:16 -
Den danske dobbelblindstudien er ferdig (T4 + T3)
Av nora i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 02-10-09, 11:00 -
den danske dobbelblindstudien er ferdig
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 4Siste melding: 02-10-09, 11:00
Bokmerker