Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
22-07-11, 13:47 #1
Tips om behandling av "frozen shoulder"/frossen skulder
Hei.

Vil bare nevne at jeg siden desember 2010 har hatt veldig vondt i høyre skulder - og har prøvd forskjellige behandlinger for dette (fysioterapi, akupunktur, teiping, trening). Alt tyder på at det er såkalt "frozen shoulder", noe jeg nylig er blitt klar over at er overrepresentert hos pasienter med stoffskiftesykdom eller diabetes. Ut av det jeg har lest meg til på nettet, kan det ta flere år å bli bra dersom man har "frossen skulder" - men jeg har de siste månedene tatt noe som heter trykkbølgeterapi, ca 1 behandling i uka - og blir sakte men sikkert bedre og bedre.
Behandlingen utføres hos såkalt manuell terapeut (dvs fysioterapeut med videreutdanning), og er ganske dyr (kr 500-700 per behandling ). Dessverre er dette en type behandling som ikke refunderes av Nav
, verken "stykkevis eller delt"... Men min gode erfaring med behandlingen gjør at jeg vurderer det som absolutt verd pengene uansett, og pga at behandlingen har gitt så gode dokumenterte resultater kan jeg iallefall trekke det fra på skatten. 
Så dersom noen av dere har lignende problemer så kan det jo være verdt et forsøk, dersom alternativet er sterke, uutholdelige smerter... Jeg gjør oppmerksom på at selve behandlingen er smertefull (føles som noen slår deg med en hammer der du har mest vondt), men den varer bare noen få minutter og jeg merker bedring med en gang etterpå. Så gi ikke opp før du har forsøkt iallfall et par ganger.
For meg er det iallfall et godt alternativ til smerter i flere år eller operasjon, bare så synd det er så dyrt...
-
01-10-15, 22:40 #2Uregistrerte Gjest
Sv: Tips om behandling av "frozen shoulder"/frossen skulder
Hei.
Jeg har gått med frozen shoulder i begge armene i nesten et år. Smertene og bevegeligheten har vært fryktelige. Så fikk jeg et tips fra andre om å kontakte Idrettsmedisinen i Tvedestrand. Her ble det undersøkt med ultralyd og jeg fikk da en sprøyte i hver arm. Etter et par døgn var jeg 80% bra og har kunne fungere mer eller mindre som normalt uten smerter.
Dette er verd et forsøk for andre. Hilsen Petter
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11
Svar med sitat

Bokmerker