Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Standard Medicin fra Norsk apotek til Dk??

Hejsa.

For nogle uger siden havde jeg konsultation hos D.S på Heggeli. Jeg fik en recept på noget antibiotika til maven som ikke kan fåes i Dk hvor jeg er fra. Alle apoteker havde udsolgt af produktet og jeg måtte rejse hjem uden
    Nu har jeg endelig fundet en der kan hente det for mig i Norge og ta det med hjem til mig. Mit spørgsmål er så: HVordan er reglerne i Norge når andre skal hente medicin på apoteket for en?? Skal de medbringe sygesikring, fuldmagt, eller andet?
    Hvad med tolden? Kræves der medicinpas for helt almindelig antibiotika?

Håber på hurtigt svar

På forhånd tak
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Standard Sv: Medicin fra Norsk apotek til Dk??

Hei Honeyhob!

Godt å høre fra deg igjen!

Når andre har hentet medisin til meg (tidligere) i Norge, har jeg sendt med fullmakt. Dessuten har de måttet vise legitimasjon på apoteket. Om det er anderledes nå, vet jeg ikke.

Og det med tollen vet jeg ingenting om. Skulle ikke tro at det er noe problem å ta den med.

Kan ikke et norsk apotek sende medisinen til deg?

Hvordan gikk det ellers hos DS? Vil du skrive noe i annen tråd? Det er sikkert flere enn jeg som vil høre, og som bryr seg om hvordan det går med deg!

Klem fra meg!

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Hejsa.

For nogle uger siden havde jeg konsultation hos D.S på Heggeli. Jeg fik en recept på noget antibiotika til maven som ikke kan fåes i Dk hvor jeg er fra. Alle apoteker havde udsolgt af produktet og jeg måtte rejse hjem uden
    Nu har jeg endelig fundet en der kan hente det for mig i Norge og ta det med hjem til mig. Mit spørgsmål er så: HVordan er reglerne i Norge når andre skal hente medicin på apoteket for en?? Skal de medbringe sygesikring, fuldmagt, eller andet?

Håber på hurtigt svar

På forhånd tak
    Hvis medisinen er på resept, kan likevel en annen hente den ut når man har medbrakt resepten. Når en annen person enn meg selv har hentet min medisin, har det ikke vært nødvendig med fullmakt. Håper det ordner seg for deg!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Hejsa.

Håber på hurtigt svar

På forhånd tak
    Veldig hyggelig å høre fra deg igjen
    Antibiotika skal det ikke være vanskelig å få på apoteket for en annen person, men for å være helt sikker er det greit å sende med en fullmakt. Det er kun ved A og B preparater det kreves fullmakt mener jeg. Hvorfor ikke ringe tollvesnet å spørre om dette, så er alt gjort etter boka

Lignende tråder

1. Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark
    Av Babe i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 100
    Siste melding: 07-05-14, 20:11
  2. Kolesterol-medicin er en pengemaskine
    Av Anisa i forumet Kolesterol
    Svar: 12
    Siste melding: 01-03-12, 19:01
  3. Hvad er orthomolekylær medicin?
    Av Anisa i forumet Hos legen
    Svar: 2