Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
23-06-11, 16:10 #1
Medicin fra Norsk apotek til Dk??
Hejsa.
For nogle uger siden havde jeg konsultation hos D.S på Heggeli. Jeg fik en recept på noget antibiotika til maven som ikke kan fåes i Dk hvor jeg er fra. Alle apoteker havde udsolgt af produktet og jeg måtte rejse hjem uden
Nu har jeg endelig fundet en der kan hente det for mig i Norge og ta det med hjem til mig. Mit spørgsmål er så: HVordan er reglerne i Norge når andre skal hente medicin på apoteket for en?? Skal de medbringe sygesikring, fuldmagt, eller andet?
Hvad med tolden? Kræves der medicinpas for helt almindelig antibiotika?
Håber på hurtigt svar
På forhånd takFokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig
-
23-06-11, 17:03 #2
Sv: Medicin fra Norsk apotek til Dk??
Hei Honeyhob!

Godt å høre fra deg igjen!
Når andre har hentet medisin til meg (tidligere) i Norge, har jeg sendt med fullmakt. Dessuten har de måttet vise legitimasjon på apoteket. Om det er anderledes nå, vet jeg ikke.
Og det med tollen vet jeg ingenting om. Skulle ikke tro at det er noe problem å ta den med.
Kan ikke et norsk apotek sende medisinen til deg?
Hvordan gikk det ellers hos DS? Vil du skrive noe i annen tråd? Det er sikkert flere enn jeg som vil høre, og som bryr seg om hvordan det går med deg!
Klem fra meg!
-
24-06-11, 18:09 #3
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
25-06-11, 12:21 #4
Veldig hyggelig å høre fra deg igjen

Antibiotika skal det ikke være vanskelig å få på apoteket for en annen person, men for å være helt sikker er det greit å sende med en fullmakt. Det er kun ved A og B preparater det kreves fullmakt mener jeg. Hvorfor ikke ringe tollvesnet å spørre om dette, så er alt gjort etter boka
Lignende tråder
-
Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark
Av Babe i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 100Siste melding: 07-05-14, 20:11 -
Kolesterol-medicin er en pengemaskine
Av Anisa i forumet KolesterolSvar: 12Siste melding: 01-03-12, 19:01 -
Hvad er orthomolekylær medicin?
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 06-06-09, 12:07 -
Medisinsk norsk-engelsk-norsk ordbok
Av Sonja Midtlien i forumet BiblioteketSvar: 0Siste melding: 16-02-09, 20:51 -
Medicin med modermælken?
Av Anisa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 27-03-07, 07:48
Svar med sitat

Bokmerker