Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
-
20-06-11, 11:58 #1
Den kjøttetende Diet & Din Thyroid
En grei og fin artikel om Diet, den var opprinelig på Engelsk.
Den største hinder jeg måtte hoppe gjennom for å begynne min kjøttetende eventyret var frykt for "low-carb indusert hypotyreose". Da jeg begynte å utforske forskning på temaet, traff jeg en murstein vegg av alarmerende forumet og feilaktige pub-med artikler av varierende betydning. Men konsensus var klart, du må forbruke kosten karbohydrater for å holde skjoldbruskkjertelen sunt.
Gjennom årene har jeg lært å lytte til kroppen min og det var tydelig å fortelle meg om å begrense karbohydrater. Jeg endelig ga etter, klarte å overse frykten mongering av konvensjonelle visdom og droppet karbohydrater helt.
Spørsmålet er imidlertid fortsatt gyldig.
Har en kjøttetende diett positivt eller negativt påvirke skjoldbruskkjertelen?
Det er ikke mye data knyttet til skjoldbruskkjertelen helsen til personer som spiste nær eller en helt kjøttetende diett, så jeg skal stikke hånden ned ketogen diett og faste forskning. Forskjellen er at en ketogen diett består av ca ~ 50g karbohydrater om dagen med de resterende kaloriene kommer fra fett og protein. Herfra på ute vil jeg bruke begrepene "kjøttetende diett" og "ketogen diett" om hverandre siden i all sannsynlighet er de ikke mye annerledes.
Først lar utforske årsakene til at vi ønsker en sunn skjoldbrusk. Her er en rask oversikt over hvilke funksjoner denne sommerfugl formede kjertel utfører.
- Metabolic Rate - Når folk sier "stoffskifte", kan de like godt være å si "skjoldbruskkjertelen". Innenfor det endokrine systemet, skjoldbruskkjertelen sammen med binyrene er de biologiske motorer som til slutt direkte vår hormonelle stoffskifte.
- Innstilling Proteiner - Den skjoldbrusk kan øke og redusere hastigheten på protein degradering.
- Opprettelse av tyroksin (T4) - Den skjoldbrusk produserer et par forskjellige hormoner, de viktigste er T4 og ...
- Opprettelse av trijodtyronin (T3) - T3 er den metabolsk aktive versjonen av T4. T3 er ansvarlig for thyroids metabolske påvirke påvirker mens tyroksin (T4) regnes for å være en lagringsplass form av T3 venter på å bli omdannet til T3 i leveren.
En kjøttetende kosthold er svært lik den metabolske tilstanden kroppen er i når fasten. Uten å diskutere for mye av den tekniske sjargong, vil en kjøttetende kosthold senke blodsukker, lavere basal insulin, redusere betennelse, balansere hormoner, redusere oksidativt stress og støtte immunforsvaret. Fasting er den eneste metoden som kan matche den utrolige helsefremmende effekten av et kosttilskudd reduksjon i karbohydrat forbruk. Ulempen med å faste er at du må spise en gang!
Så hva skjer skjer med skjoldbruskkjertelen vår når vi faster?
Kort sagt, bremser det ned. Og det bremser særlig ned når du redusere kalorier i tandem.
Så hva skyldes det? Er ikke tregere av skjoldbruskkjertelen hva vi prøver å unngå?
Dette var foruminnlegg alarmists få det galt. Heldigvis nedgangen i serum T3 pga faste ikke er assosiert med sykdommen tilstand som kalles hypotyreose.
"Til tross for fallet i T3 nivåer, ikke klinisk hypotyreose ikke utvikle tyreotropin verdiene ikke stiger, så kan forventes i grunnskolen skjoldbrusk dysfunksjon. Faktisk basal TSH konsentrasjoner kan reduksjon i kortsiktige faste eller forbli uendret i langvarig (mer enn tre uker) fasting. I tillegg TSH respons på tyreotropin hormon infusjoner kan være avstumpet eller uendret."
Selv om jeg ikke alltid er en fan av hans arbeid, skrev Lyle McDonald en fantastisk bok om ketose. Lyle forskning ekko studien ovenfor viser at mens low-carb dietter indusere lavere numre av thyroid hormon T3, er det ikke relatert til sykdommen tilstand som kalles hypotyreose.
Hypotyreose og euthyroid stress syndrom (ESS) Det er to vanlige syndromer assosiert med lave nivåer av T3 som må skilles fra hverandre. Hypotyreose er en sykdom karakterisert ved høyere enn normal skjoldbruskkjertel stimulerende hormon (TSH) og lavere nivåer av T3 og T4. Symptomene på denne sykdommen er utmattelse og lav metabolic rate.
Nedgangen i T3 på grunn av hypotyreose må kontrasteres til nedgangen sett under slanking eller karbohydrat begrensning. Lave nivåer av T3 med normale nivåer av T4 og TSH (som sett i ketogen diett) er kjent klinisk som euthyroid stress syndrom (ESS) og er ikke forbundet med metabolske derangements sett i hypotyreose (1). Fallet i T3 synes ikke å være knyttet til et fall i metabolic rate under en ketogen diett (17,52).
Som med andre hormoner i kroppen (for eksempel insulin), kan nedgangen i sirkulerende T3 nivåene kompenseres av en økning i reseptor aktivitet og / eller tall (1). Dette har vist seg å forekomme i mononukleære blodceller, men har ikke blitt undersøkt i humane muskler eller fett celler (53). Så mens T3 går ned på en ketogen diett, ikke dette synes å være årsaken til en nedgang i metabolic rate.
Lyle McDonald (1998) ketogen diett: A Complete Guide for Dieter og Practitioner (s. 48)
Nedgangen i T3 under fasten er kroppen tilpasser seg sin metabolske tilstand for å bevare muskelmasse og spare energi. Husk at skjoldbruskkjertelen også ansvarlig for frekvensen av protein katabolisme. Kroppen blir så smart som den er, regulerer ned skjoldbruskkjertelen å spare drivstoff og beskytte lean mass.
Det finnes ikke noe bedre eksempel enn steroid misbruker muskelen hoder på bodybuilding fora jeg brukte til hyppige. De som aggressivt brukt Cytomel (resept T3) for vekttap under en "cut" hadde mindre enn stellar opplevelser. Jeg husker levende beretninger fra ulykkelige forum medlemmer som brukte Cytomel for lenge, og bortkastet bort, på grunn av overdreven T3.
Den Autoimmune Connection
Den vanligste typen skjoldbruskkjertelen feilregulering er kjent som Hashimotos tyreoiditt. Dette lidelse er preget av kroppen bli allergisk mot thyreoideahormoner. Kroppen produserer antistoffer som begynner å angripe sine egne skjoldbruskkjertelen vev. Selv om lite er kjent om den konkrete opprinnelsen til Hashimotos vi kan trygt si at ridding dietten av korn (gluten spesifikt) er av største betydning.
Gluten er et pro-inflammatorisk protein som finnes i "hjertet sunt" hele korn, så vel som de fleste bearbeidet mat. Den autoimmune sykdom, cøliaki, er karakterisert ved å spise disse matvarene. Kan vi stoppe et sekund? En sykdom som øker kreft, osteoporose, skjoldbrusk sykdom, multippel sklerose, leddgikt, og nevrodegenerative tilstander er forårsaket ved å spise mat som vår regjering sier at vi skal spise 6-11 porsjoner med. Sjokkerende.
Foruten å unngå korn, noe som gjøres naturligvis på en kjøttetende regime, få tilstrekkelig vitamin D blir mer og mer viktig. Kjøttetende abonnenter ikke har en skuddsikker vest for denne. Jeg liker ikke å anbefale kosttilskudd, men som Dr. Harris av Panu Weblog sier:
"Vitamin D er erstatning, og ikke kosttilskudd. Vi prøver å få våre 25 (OH) D-nivåer opp til steinalderen normal som vil være over den neolittiske normale."
For en oversikt, la oss gå over til Animal Pharm drives av den overstrømmende Dr. BG. Hvis du ikke allerede har tegnet, er hun et morsomt og du bør umiddelbart.
"Hvordan Stopp Autoimmune Process of Hashimotos
Når en av våre organer er jacked hvordan gjenoppretter vi det? Kan vi indusere vårt immunsystem til å helbrede og gjenopprette funksjon? Gjerne! Med tid, riktig næring og stimulans, tror jeg avhengig av omfanget av påført skade, kroppene våre har kapasitet til å regenerere seg selv. Med Vitamin D repletion og Wheat-Cessation, har jeg observert en trend med økt TSH (inkludert min egen 1.3 til 1.9 til 1.0 når min 25 (OH) D opphold over 60 ng / ml). Hvorfor? Vitamin D samhandler tett med skjoldbruskkjertelen, vitamin A / carenoid og andre steroid hormon kontroller, inkludert sex hormoner.
- Disse under næringsstoffer og endringer i livsstil er vist å hjelpe Thyroid å helbrede og gjenopprette funksjonalitet:
- stopping hvete som utløser vår immunsystem: medfødt + humoral
- stopping hvete som utløser genetisk uttrykk for stress responser
- stopping hvete som resulterer i rask stiger av insulin
- stopping gluten / hvete / bygg / rug
- stopping bønner, peanøtter, belgfrukter (lektiner)
- stopping meieri (som inneholder opioid-liknende proteiner som hvete)
- stopping korn (ris, mais, etc) - som alle er gress-avledet (* ha * Jeg sa ikke ugress, men det er hva jeg mener)
- riktige næringsstoffer som er byggeklosser av skjoldbruskkjertelen og Thyroid Enzymer: proteiner (taurin, leucine, arginin, OKG, L-karnitin, etc), mineraler (jod, Mg, Zn, Se, krom, Bo, etc)
- B-vitaminer (inkludert α-lipoic acid)
- Vitamin D3 (mål 25 (OH) D = 70 ng / ml)
- Vitamin E (tokoferoler, tocotrienols)
- Vitamin K1 K2
- Vitamin A
- Karotenoider (grassfed kjøtt, vill sjømat, Krill olje / Astaxanthin)
- EPA + DHA (ditto) - høy dose dersom ekstrem betennelse er til stede
- Antioksidanter (flavonoider, CoQ10, ALCAR / α-LA, Pycnogenol, etc)
- Unngå kosthold og miljøgifter (nitrit konserveringsmidler, plast, petroleum, bisfenol, tungmetaller (bly, kvikksølv), hormonforstyrrende stoffer, plantevernmidler, dioksiner, etc)"
Adrenal Connection
Adrenals er stjerne-formet endokrine kjertler som sitter på toppen av våre nyrer. Deres viktigste funksjon er å regulere vår stresshormoner (kortisol, adrenalin) samt produsere flere sentrale kjønnshormoner (DHEA, aldosteron).
En vanlig analogie er som følger:
Den skjoldbrusk kontrollerer hastigheten som våre motorer kjøres når i tomgang.
Adrenals kontrollerer hastigheten som våre motorer kjøres når i gear.
Hvis du ikke kan fungere godt i gear (stresset mye?) Så naturlig kroppen din vil bremse motoren ned slik at du ikke blåser en pakning (ned regulering av skjoldbruskkjertelen).
Overdreven kortisol produksjon er det vi ønsker å unngå når holde våre binyrene sunt. Foruten forlater Crackberry hjemme, få god søvn, og har et positivt syn, kan vi minimere kortisol ved å regulere vårt blod sukker.
Dette er selvfølgelig gjort av karbohydrat begrensning. En bølge av blodsukker induserer det sympatiske nervesystemet i en tilstand av over-opphisselse forårsaker binyrene å frigjøre adrenalin. Denne skift kroppen inn i en biologisk tilstand som kalles "fight or flight". Når kronisk aktivert denne responsen belønner oss med stress indusert spising, angst og søvnløshet. Ikke misforstå, dette er evolusjonær egenskap ikke farlig, men det er kronisk aktivering med sukkerholdig mat ikke er hva evolusjon ment.
Fett spiller en stor birolle i helsen til våre binyrene. I et eksperiment Hans Selye, MD, forfatter av The Stress of Life, utsettes et stort antall rotter til miljømessige og fysiske belastninger over lang tid for å teste holdbarheten av dyr i gjentatte intervaller.
Dette er hva han skrev:
"... I ett eksperiment plasserte vi hundre rotter i et nedkjølt rom der temperaturen var nær frysepunktet. (Dette fører til at dyrene stress). Takk til pelsen sin i løpet av de første 48 timene de utviklet den typiske manifestasjoner av alarmen reaksjonen. Dette ble bevist av killling ti dyr på slutten av den andre dagen, alle av dem hadde store, fettfri binyrene, små thymuses, og magesår ".
Seyle konkluderer med at adrenals bruker store mengder fett under stress. Grunnen til at binyrene er omgitt av fett er i orden å ha råvarer til å syntetisere hormoner. Når fettet er tørket opp, fra kronisk stress, begynner vi å svekkes, og snart etter kjøre inn i adrenal fatigue. Gjøre en innsats for å konsumere nok av essensielle fettsyrer fra gress-matet dyrene vil gå langt i kampen for kronisk stress og skjoldbrusk problemer.
Ernæringsmangler
Forskere mate dyr høyt karbohydrat dietter å indusere vitamin og mineral mangler. Dette er ikke annerledes hos mennesker. Når du kroppen er under stress (høyt blodsukker, fysisk eller psykisk stress) kroppen kroppen vil trekke reserver av vitaminer (vitamin B5), mineraler (sink) og aminosyrer (lysin, tyrosin, BCAA er) for å bekjempe stress . Kortisol produksjon krever tyrosin, trengte den samme aminosyren å lage tyroksin (T4). De organer trenger for å lage kortisol i en "fight or flight" responsen vil alltid trumf produksjonen av thyreoideahormoner. Hovedsak mer kortisol kroppen produserer, jo mindre råstoff tilgjengelig for å gjøre skjoldbrusk hormoner.
Som jeg har nevnt før, animalske matvarer inneholder alle aminosyrer, vitaminer og mineraler, i en biotilgjengelig form som kan opprettholde noen ubestemt tid. Glem vitaminpiller og investere i kvalitet kjøtt fra lokale gress-matet gårder.
Miljøet
Min nyeste fascinasjon har nok en gang funnet sin vei inn i mitt innlegg. Tungmetaller (spesielt kvikksølv og bly) ha ødeleggende effekt på binyrene og funksjon i skjoldbruskkjertelen. Det har blitt påvist at kvikksølvdamp akkumuleres i binyrebarken av dyr forårsaker en stor økning i oksidativt stress.
Produksjonen av steroid hormoner fra binyrene er mediert av enzymer. Tungmetaller er kjent for å forstyrre handlingen av mange av disse livsviktige enzymene interupting nedstrøms av adrenal steroid produksjon. Mercury for eksempel vil deaktivere enzymet cytokrom P-450 som bidrar omdanne kolesterol til pregnenolone, et hormon som brukes til å lage kortison, aldosteron og DHEA. Dette enzymet forstyrrelsen fører til hormonelle kaos og vil vare til tiltak for å bli kvitt den fornærmende metaller.
Konklusjon
Du kan ikke korrigere en kjertel uten å ha en dyp effekt på en annen. Det er derfor jeg mener at ernæring er den beste medisin. Optimalisering av hvert system i kroppen er den eneste måten å få alt tilbake på sporet. Bare behandle lav skjoldbrusk med medisinering er dumt når vi kan tydelig se at opprinnelsen kan være mangefasettert, forankret i stress, allergier, eller enda miljøforurensning.
Hvis du kommer unna med to ting fra dette innlegget la dem være at korn er dritt og unngå stress når det er mulig. En kjøttetende kosthold utgjør ingen trussel for noens skjoldbruskkjertelen. Faktisk hvis du er hypothyroid det er sannsynlig at du allerede spiser for mange karbohydrater, tilsynelatende at de fleste tilfeller er autoimmune eller stress relaterte opprinnelse. Karbohydrat forbruk i form av lett fordøyelig sukker og gluten inneholder korn ha en negativ innvirkning på skjoldbruskkjertelen og binyrene. Min anbefaling vil være å redusere eller fjerne dem helt.
Et par forum medlemmer har påpekt at svært lav karbohydrat dietter føre til en heving i revers T3 (inaktive T3 skjoldbrusk hormon). Tilsynelatende er dette grunnen til at alle må spise 50 gram karbohydrater om dagen.
Jeg vil oppgi her, jeg er ikke en ekspert, og jeg trenger ikke late som å være. Min severdighet er at null-carbers har en høy suksess rate. Den proklamerte krasj av metabolismen pga forhøyede revers T3 ikke jive med den virkelige resultater. Jeg også avvise ideen om at lav carbers må ta skjoldbrusk legemidler å være sunn.
Her er en bit av studien som blir kastet rundt.
Hungersnød har en dyp effekt på funksjon i skjoldbruskkjertelen, forårsaker en nedgang i serumT3 konsentrasjon og en gjensidig økning i RT3 nivå. Disse endringene skyldes en selektiv hemming av 5'-monodeiodination av iodothyronines av perifere TIS-saksøker. Reduksjon i karbohydratinntak snarere enn total kalori deprivasjon appearsto være den bestemmende faktor. Disse endringer i funksjon i skjoldbruskkjertelen antas å redusere utslippet av den katabolske aktiviteten i organismen, og dermed spare energi i ansiktet av redusert kaloriinntak. Kronisk underernæring er ledsaget av lignende changes.Over fôring har motsatt men forbigående effekter.
Men vent, det er mer.
For å evaluere effekten av kalori begrensning og kosttilskudd sammensetning på sirkulerende T3 og RT3 overvektige pasienter ble undersøkt etter 7-18 dager med total faste og mens randomisert hypocaloric diett (800 kcal) der karbohydratinnhold var variert å tilby fra 0 til 100% kalorier. Som forventet, resulterte total faste i en 53% reduksjon i serum T3 i forbindelse med gjensidige 58% økning i RT3. Emner mottar ingen karbohydrat hypocaloric dietter for to uker viste en lignende 47% nedgang i serum T3, men det var ingen signifikant endring i RT3 med tiden. I kontrast viste samme fagene fikk isocaloric dietter som inneholder minst 50 g karbohydrat ingen vesentlige endringer i verken T3 eller RT3 konsentrasjon. Nedgangen i serum T3 i løpet av no-karbohydrat diett korrelerte signifikant med blodsukker og ketoner, men det var ingen sammenheng med insulin eller glukagon. Vi konkluderer med at kosten karbohydrater er en viktig regulerende faktor i T3 produksjon i mennesket. I kontrast er RT3 konsentrasjonen ikke signifikant påvirket av endringer i kosten karbohydrat. Våre data tyder på at økningen i serum RT3 under sult kan være relatert til mer alvorlige kalori begrensning enn det som forårsakes av 800 kcal diett.
Det vi har her er to tilsynelatende gode studier, i fullstendig opposisjon til hverandre. De senere var spesielt gjennomført med enkeltpersoner å spise en null carb diett.
Begge disse studiene inkluderer ikke hva resten av dietten var sammensatt av. Uten å vite hva fagene spiste, sitter vi igjen å gjette om de var hovedsakelig å spise fett eller protein. Fett, den kritiske makro næringsstoffer for å opprettholde helsen til binyrene, virker som det potensielt kunne endre noen utfall av en stress relatert studie.
Igjen skylden mangel av makro næringsstoffer, som sannsynligvis var årsaken til sinnsforvirring i første omgang er ganske dumt. De med skjoldbrusk lidelser bør være langt mer opptatt av den intime sammenhengen mellom insulinresistens, kortisol og revers T3.
Stresshormonet kortisol blokkerer produksjonen av T3 og fører til en økning i produksjonen av inaktive revers T3. Forhøyede nivåer av insulin fører til over-opphisselse av det sympatiske nervesystemet (SNS). Kronisk over stimulering av SNS fører til unødig produksjon av kortisol, bæsjet binyrene, og til slutt en svak skjoldbruskkjertelen.
Høyt blodsukker> insulin> SNS HYPER-FUNKSJON> angiotensin II> ACTH AKTIVERING> UNØDVENDIG kortisol> REVERSE T3
Kilde: The Carnivorous Diet & Your ThyroidSist endret av Admin; 20-06-11 kl 12:36 Begrunnelse: Link til kilde tilføyet
Lignende tråder
-
"The Hypothyroid Diet". Er det noen...
Av Trude i forumet Helbred og kostholdSvar: 3Siste melding: 11-06-11, 13:04 -
"The Hypothyroid Diet". Er det noen...
Av Trude i forumet Helbred og kostholdSvar: 2Siste melding: 26-05-11, 19:09 -
interessant om low oxalate diet
Av nora i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 04-11-07, 12:47 -
interessant om low oxalate diet
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 1Siste melding: 04-11-07, 12:47
Svar med sitat
Bokmerker