Tror jeg fandt ud af, hvordan man poster sin dagbog nu

Tager nu første skridt på min rejse. Med en vis angst - jeg skal selv til at tage ansvaret for min helbredelse. Slippe min store autoritetstro/frygt og være meget tålmodig.

Jeg har lagt en slagplan, der starter med at skrive denne dagbog her på Sonjas - inspireret af andre herinde og et nyt bekendtskab, der virkelig forstår, hvad det vi sige at være svigtet af systemet

Mine mål er:

At styrke mine binyrer med div. produkter, mineraler, vitaminer m.m.

Kostomlægning efter Wilson (bliver værst mht. kulhydrater, JEG ELSKER BRØD, dog mest rugbrød. Drikker aldrig kaffe eller the og meget, meget sjældent alkohol)

Motion i passende mængder (det bliver en stor udfordring, for har pt. absolut ingen energi og smerter i alle muskler inkl. dem i hoved og øjne!)

Mindfullness og yoga (har prøvet, er godt!)

Naturlig stofskiftehormon, Erfa Thyroid (må vente lidt til jeg ikke har så mange binyresymptomer, slemt i øjeblikket)

Få en ny madras til min seng!!

Denne dagbog, har jeg forstået, må godt være et egoistisk tiltag på Sonjas . Så jeg vælger at bruge den som oversigt over min rejse, mine fremskridt, tilbageskridt, tanker, følelser osv. Mine nærmeste kan ikke altid rumme min smerte i forbindelse med min stofskiftesygdom/binyretræthed, så jeg må have et sted, hvor jeg ikke kommer til at overskride nogens grænser.

Venter på post med prøvesvar fra OUH ang. synacthen-test og stofskifterelaterede blodprøve. Fik oplyst tal i går ved endo'en, men kan ikke huske dem præcist nu.

Vågnede, var dødtræt - ikke noget nyt. Vendte mig om på siden og så begyndte rummet bare at køre rundt. Er stadig meget svimmel, når jeg bevæger hoved og øjne. Jeg tror, det er en reaktion på min endo-konsultation i går. Spændte i musklerne over hele kroppen før jeg skulle ind, jeg vidste jo, hvad jeg skulle ind til...åbenbart
Så nu presser jeg nok lige binyrerne en tand for at få overskud til at sætte min plan i værk. Så må jeg hvile i eftermiddag. Har fri fra job i dag (ikke så dårligt, når chefen er ens mand ), men ville da helst have det godt nok til at gå på arbejde...

Ceven