Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
05-03-11, 14:58 #1
Da titter jeg inn her i håp om råd og oppdatert informasjon.
Ja, så er jeg er da. Kom ved en tilfeldighet over dette forumet da jeg googlet mine problemer. Virker som et flott forum. Skulle ønske jeg hadde kommet over det tidlgere.
Jeg fikk diagnostiert hypothyreose av en meget oppegående lege i 1994, 15 år gammel. Hadde da lenge blitt sett på som lat og treg av venner og familie. Som ungom var jeg ikke veldig flink til å følge opp min egen behandling, og hadde lange perioder hvor jeg ikke tok medsin og perioder hvor jeg overdoserte for å ta igjen tapt behandling. Langt fra optimalt med andre ord.
Også gikk jeg i samme fella etter siste savngerskap. Vi fikk to små meget tett på hverandre. Jeg var meget påpasselig med behandlingen under savngerskapene, heldigvis. Men da minste tulle ble født i august 2009, ja da stoppet jeg å ta medisiner. :-( Spør meg ikke hvorfor, da jeg ikke har et godt svar. Jeg satte meg selv totalt i bakre rekke og familie, hus, venner og jobb først. Mannen var MYE bortreis og forholdet hanglet. Tror også en annen grunn til at jeg seponerte egen behandling var at jeg aldri hadde følt at den dosen og oppfølgingen jeg hadde fått av legen hjalp. Levde liksom alltid i en lite bobble uansett medisinering eller ikke.
Men så har det nå skjedd at jeg nok har gått på en smell. Har ca 1 mnd nå følt meg i dårlig form, men forrige helg krasjet jeg helt. Svimmel og ustø. Tung i hodet og lett hodepine. Tåke- og til tider dobbeltsyn. Kvalm (tok til og med en gravitest pga dette). Gråter lett. Meget dårlig matlyst. Stiv i nakke og skuldre. Veldig obstipert. Prikkinger og dovner i fingre. Fått blåe ringer under øynene. Mister fort tråden i ting. Ramler ut i samtaler. Sliter med å finne ord. Klomsete, mister ting i gulvet. Vanskelig for å ta til meg og huske ny informasjon. Og sover og sover og sover.
Først trodde jeg at jeg bare var sliten pga ny jobb. Kom meg så til legen nå på torsdag for å få tatt blodprøver før oppstart med Levaxin igjen. Men legen trodde ikke dette var stoffskiftet. Ble derfor lagt inn på nevrologisk!!!! MR av hodet og spinalpunksjon!!!!! Normale funn -selvfølgelig (foruten meget lav score på reflekser da). Utredning for MS og borreliose (det siste foreligger ikke svar på før 14 dager). Prøvde hele tiden å spørre om det ikke kunne være stoffskiftet, men NEI det kunne ikke gi slike symptomer da de mente blodprøvene var ok, med kun litt lav fritt tyroksin.
Bl.p. var som følger:
TSH på 3,79 (ref 0,27-4,2)
Fritt tyroksin 11,3 (ref 12-22)
Kan jeg spørre hva dere garva mennesker tror. Er prøvene så ille at det kan tilsi slike symptomer?
Takker for svar.
Kom hjem i går og starte opp med Levaxin igjen. Kjører på med 200mikrogram nå frem til jeg skal til legen igjen til uka.
-
05-03-11, 15:17 #2
Sv: Da titter jeg inn her i håp om råd og oppdatert informasjon.
Mitt svar er helt klart JA. Dette kan i høyeste grad være lavt stoffskifte. Ingen tar de kraftige symptomene på lavt stoffskifte alvorlig. Fordi der er så ullne og vanskelig å beskrive (du beskriver det forøvrig veldig godt). Det er veldig vanlig at vi bare beskriver det med at vi er slitne og energiløs. Prøvene henger så langt etter formen er min erfaring, så man kan ikke se disse alene. Prøvesvaret er derfor egentlig uinteressant, formen din sier alt. Husk at siden du har opplevd så dårlig effekt av levaxin så finnes det andre alternativer.
Lignende tråder
-
Informasjon
Av tore i forumet Om forumet genereltSvar: 17Siste melding: 28-03-10, 14:34 -
Prøver og bli gravid og lavt stoffskifte! OPPDATERT
Av Destiny85 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 7Siste melding: 31-10-07, 19:08 -
solgløtt titter innom!
Av solgløtt i forumet PresentasjonerSvar: 11Siste melding: 13-10-07, 13:13 -
Ny på forumet her: Fortvilet! Oppdatert med prøveresultater.
Av tomat i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 63Siste melding: 10-02-07, 04:12 -
Trenger informasjon...
Av Therese i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 02-05-05, 18:07
Svar med sitat
Bokmerker