Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Standard Morgentempen min

Ok, da tok jeg morgentempen min, og...er kanskje ikke så rart jeg ikke klarer å konsentrere meg. Regner med at 15 grader på soverommet kanskje gjør noe med den, men jeg våknet helt under dynen (bryker tynn sommerdyne hele året). I dag var i hvert fall første måling på 34,7 og andre på 34,4. Er det da jeg skal spørre "er dette lavt?"

Trykket termometere godt opp i armhulen for å passe på at det ikke ble feil, og holdt armen godt presset inntil kroppen i de sekundene det tok. Selv om jeg legger til en hel grad som feilmargin er det rimelig lavt...Så skal bli spennende å høre hva legen sier ;)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Morgentempen min

Sitat Opprinnelig skrevet av tiwas Vis post
    Ok, da tok jeg morgentempen min, og...er kanskje ikke så rart jeg ikke klarer å konsentrere meg. Regner med at 15 grader på soverommet kanskje gjør noe med den, men jeg våknet helt under dynen (bryker tynn sommerdyne hele året). I dag var i hvert fall første måling på 34,7 og andre på 34,4. Er det da jeg skal spørre "er dette lavt?"

Trykket termometere godt opp i armhulen for å passe på at det ikke ble feil, og holdt armen godt presset inntil kroppen i de sekundene det tok. Selv om jeg legger til en hel grad som feilmargin er det rimelig lavt...Så skal bli spennende å høre hva legen sier ;)
    Dessverre så er ikke armhulemålinger en dritt verd i denne sammenhengen (pun intended). Kryp til korset og sett termometret der hvor du får en nøyaktig måling neste gang ... Raskere er det også. (Armhulemålinger er befengt med 1 grads feilvisning de gangene den er korrekt og lenge nok tatt (må tas mye lenger enn til pipet) og er derfor ikke godt nok. )

Hadde du virkelig hatt en kjernetemperatur i det området så hadde du nok neppe sovet under en sommerdyne.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Jeg er faktisk ikke så sikker på om det er så forferdelig feil, egentlig - men å sette i baken, det gjør jeg ikke

Når jeg er dausjuk av influensa, så ligger jeg på *opptil* 36,8 men aldri over 37...Det er forøvrig målinger tatt i munn, øre, armhule osv etter jeg har stått opp. I tillegg klarer jeg ikke å ligge inntil noen, for det kjennes ut som om det brenner...Men er sikkert over 35 i hvert fall. Tenkte jeg skulle prøve å få tatt prøver hele resten av uken for å se hva som skjer...

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Ok, nå er jeg #€%-lei, så jeg stikker til Oslo-akutten på vei fra jobb. De mente det var en god mulighet for at jeg kunne gå derfra med resept i hånden bare jeg fikk tatt blodprøvene først - og det passer meg utmerket. Kommer på en tusenlapp, men da slipper jeg i det minste å vente i en måned bare på å få komme inn for å ta blodprøve...

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn