Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
31-10-10, 10:02 #1
Subclinical hypothyroidism Risk factor for heart disease for ove
Subclinical hypothyroidism
Risk factor for heart disease for over 40 years
http://www.bmj.com/content/341/bmj.c5990.full
-
31-10-10, 13:12 #2
Sv: Subclinical hypothyroidism Risk factor for heart disease for ove
Subklinisk hypothyreose?...her kan det vel enkelt trekkes paraleller til underbehandlet hypothyreose...eller er jeg helt på jordet? Tenker bare at vi hele tiden får høre hvor farlig det er å være overdosert. Betyr ikke dette at det er like farlig å være undersdosert?
-
31-10-10, 16:04 #3
Sv: Subclinical hypothyroidism Risk factor for heart disease for ove
Jo, her mener jeg jo at det ligger et underprioritert spørsmål som drukner i unyanserte advarsler om hvor farlig det er å bli overdosert.
Og overdosert er jo et ord som iallfall jeg forbinder med noe som er farlig - punktum.
Og det som vel menes når man bruker ordet, er en dose som kanskje er bittelitt for høy, og selvfølgelig slett ikke farlig. Dessuten meget ubehagelig, og en dose alle vil forstå er for høy og sette den ned av seg selv.
Jo, en reell overdosering over flere år kan nok være farlig, men den er bare teoretisk mulig fordi man aldri vil klare å opprettholde den så lenge som det er nødvendig for at den skader.
Jeg vil heller påstå at en periode faktisk er nødvendig for å få et godt behandlingsresultat.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-10-10, 19:48 #4
Sv: Subclinical hypothyroidism Risk factor for heart disease for ove
Du er ikke helt på jordet, Blondie. Det er langt farligere at være underdoseret over tid, som de fleste af os jo bliver under TSH-regimet. Der findes et par tråde om netop det her og hvilke det er, kan du se af overskrifterne.
n`Finn har en pointe når han skriver, at en kortvarig overdosering er den "mur" man må ramme, før man er i stand til at opnå "sin egen" dose, som passer til ens egen organisme og dennes medfødte behov for hormoner.
Man skal helst også skelne mellem "påstået" overdosering hvis definition alene bygger på et lavt TSH - og - en reel overdosering pga. alt for mange thyreoidea-hormoner cirkulerende i kroppen.
Disse to typer af "overdosering" er slet ikke det samme.
Den første er et kunstigt opfundet begreb hvor kun TSH definerer "overdoseringen" dvs. der slet ikke er tale om for mange hormoner i systemet... Den "overdoserede" oplever bedring og trives bedre end før, da TSH var "sundt" højere end lavt. Alligevel får h*n ordre fra lægerne om at reducere medicindose for at hæve TSH (= Subklinisk Hypothyreose).
Den anden er reel nok - TSH viser stort set det samme som i den første type - men her er for mange hormoner og til forskel fra den første type - er her både symptomer og plager, der udspringer fra overskuddet af hormoner i blodet. Her kan man altså ikke holde til og holde ud at blive ved med at gå ægte hyper i årevis. Plagerne bliver simpelthen for store og for mange.... Den ægte overdosering kan man altså ikke undgå at mærke på sin egen krop.
På den anden side (igen): kan man leve godt og trives med højt hormonniveau, uden plager og gener i hverdagen - er det min påstand, at man slet ikke har hyperthyreose, men blot har medfødte præferencer mod højere hormonniveauer end hos andre. Det bør man ikke pille ved (ødelægge) idet man derved ødelægger kropens egen, medfødte hormonbalance og skubber patienten ind i hypothyreose - som for netop denne stofskiftetype er resultatet, da vedkommende naturligt har brug for at ligge højere i hormonniveauet end vedkommende får "lov" til af sine TSH-læger.
Hvorom alt er, er det min påstand (kvalificeret OG begrundet), at takket være indførelsen af TSH-testen er Subklinisk Hypothyreose nu så udbredt, at man kan godt begynde at kalde den for "normal".
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte og sangstemme
Av Anisa i forumet Forum: Litt musikkSvar: 15Siste melding: 31-08-13, 21:24 -
Hypothyroidism-Song
Av Anisa i forumet Forum: Litt musikkSvar: 1Siste melding: 20-09-12, 15:53 -
The Updated Risk Assessment of Vitamin D
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 08-09-10, 10:57 -
E-bok: Hypothyroidism
Av Anisa i forumet Bøker om lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 13-02-09, 11:58 -
Vit B12 mangel, men ikke mangel på Instrict Factor?
Av sivcath i forumet B-vitaminerSvar: 4Siste melding: 27-05-05, 19:27
Svar med sitat

Bokmerker