Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    38
    Meldinger
    16

Smile Presentasjon av meg

Hallo!

Tror egentlig ikke at jeg har presentert meg ennå, så jeg tenkte at jeg kunne gjøre det nå

Jeg heter da Caroline, er 22 år og har hatt hypo siden 2007. Utdanner meg som bioingeniør, noe som passer bra i forhold til sykdommen. Heldigvis for meg tok det ikke så lang tid fra jeg fikk vite at jeg var syk til jeg fikk medisin. Nå lever jeg som normalt men er ikke alltid like flink til å ta tablettene mine.. Jeg prøver å ta 150 µg om dagen. Jeg fikk sykdommen da jeg flyttet hjemme ifra. Gikk plutselig opp 20 kilo på bare to måneder, var utrolig slapp og hadde et enormt søvnbehov. Fikk diagnosen kjapt, da jeg allerede regelmessig gikk til legen pga depresjon. Hadde da ikke så høy anti-TPO, men fikk det etter jeg begynte på Levaxin. Nå har anti verdien sunket igjen..
    Begynner å lure på om min tidligere depresjon kunne ha vært et symptom på at jeg kom til å bli syk.. ikke vet jeg..

Leste en plass at noen tar Selen tilskudd, kan noen fortelle meg hva det er godt for og hvor mye man skal ta?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Presentasjon av meg

Hei Caroline.
    Jo - brennsikket !
    Lavt stoffskifte gir depresjonslignende symptomer.
    Svært mange her er blitt depresjonsforklart og hypokondrisert lenge før de fikk lavt stoffskifte.......
    eller............
    Det er vel heller sånn at legen ikke alltid er så flink til å finne ut at det er stoffskiftet som er for lavt.
    Disse biometriske grenseverdiene som er satt, er ikke brukandes - man kan ha lavt stoffskifte og andre stoffskiftefeil lenge før man nærmer seg nedre referansegrense.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    40
    Meldinger
    91

Hei Caroline!

Så hyggelig å se at vi er flere som er unge og driver med høyere utdannelse her på forumet!! Det gir håp!

Lykke til med eksamensperioden!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jo - Selen.
    Glemte jo å svare - (det ligger vel til arten...)
    Selen brukes i dannelsen av et leverenzym som er viktig i en prosess som danner stoffskiftehormonet.
    Prosessen kalles de-jodinasen, fordi den fjerner et jodatom fra skoldkjertelhormonet T4. Dermed dannes T3, som er stoffskiftehormonet.

Hvis man feks. kan se av biometriske verdier at fT4 er rimelig høy, mens fT3 er lav, kan man jo mistenke at prosessen ikke danner nok T3.
    Årsakene er mange, en kan være selenmangel.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Velkommen
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    38
    Meldinger
    16

Takk for velkomsten
    Og takk Finn for opplysningene!

skogstad: Hei! Ja nå er jeg straks ferdig med mitt andre år, har en eksamen igjen i patologi den 25. mai

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    40
    Meldinger
    91

Lykke til med eksamen! Jeg har også eksamensperiode nå.. Gleder meg til den er over, da blir det fri og grilling for alle pengene! (bokstavligtalt)

Lignende tråder

1. Presentasjon Cannari
    Av Cannari i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 20-02-12, 13:39
  2. En aldri så liten presentasjon :)
    Av fall i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 07-05-10, 22:54
  3. Ny her og vil gi en kortfattet presentasjon
    Av hppybara i forumet Presentasjoner
    Svar: 4