Viser søkeresultater 81 til 90 av 107
-
14-08-10, 11:34 #81
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
-
04-09-10, 19:49 #82
Det går stadig overraskende godt i forhold til, hvad jeg har været vant til i årevis. Alligvel er jeg lidt i tvivl - skal jeg fortsætte behandlingen med T3, eller skal jeg gå til den orthomolekylær læge på fredag og skifte til naturlig thyroid? På den ene side vil jeg gerne skifte til et stof, der ligner den naturlige skjoldbruskkirtel mest muligt, på den anden side har jeg det jo godt, så hvorfor risikere at få det dårligere igen?
-
04-09-10, 21:22 #83
Jeg syns det er et godt poeng.
Man vet hva man har - ikke hva man får.
Og det haster jo heller ikke.
Jeg mener : det kan være godt å ha en en ubenyttet mulighet. Man vet jo ikke hvor lenge dagens behandling fungerer godt ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-10, 21:57 #84
Jeg har det på en måte som deg - med unntak av vektøkning så fungerer jeg bra på levaxin. Men jeg har tenkt meg om og kommet fram til at "jeg ikke vet hva et - forhåpentligvis - langt liv på levaxin kommer til å gjøre med meg"... mens jeg vet hva svinekjertel er - det er nemlig det samme som min egen kropp burde ha produsert.
Så jeg kommer nok til å gå over til kombinasjonsbehandling når den tid kommer (neste legetime om en måneds tid). Jeg regner med startvansker da, men håper at jeg får en behandling som jeg kan stole på skal kunne fungere over de 40-50 årene jeg har igjen... (med litt flaks.)
Og OM det skulle være feil valg så vil det være lett å gå tilbake til syntetisk, konvensjonell behandling - både fordi det er det "alle leger" helst vil gi - og fordi jeg vil kunne si at dette har jeg personlig erfaring med.
Det er altså sånn jeg har tenkt - etter å ha tenkt meg om. Hovedargumentet mitt er altså rett og slett at jeg ikke stoler på at 1/5 av det kjertelen opprinnelig laget for meg EGENTLIG er NOK. (Det er ingen tvil om at det er nok til å holde oss i live, men jeg vet at ikke leger vet alt de tror de vet... Og jeg vet ikke hva som ev. kan komme til å skje med kroppen min underveis på ren t4 - derfor satser jeg på å iallfall prøve en behandling som er mest mulig lik "originalen".)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
04-09-10, 22:58 #85
Hej N'Finn og Smgj
Jeg kan fuldstændig følge begge jeres argumentationer - det er mit dilemma
Men det er godt at have nogen at vende ens tanker med - for det er fuldstændig rigtigt - Thyroid løber ingen vegne, det kan jeg altid vælge, hvis det skulle blive aktuelt.
Til gengæld må min krop så undvære kombinationen af samtlige T-hormoner - hm...
Mine tal ligger ellers fint og jeg har ikke længere nogen symptomer på forhøjet stofskifte - tværtimod er jeg en smule træt, men min mor har også lige fået konstateret fremskreden kræft, så det er måske meget naturligt, for det var godt nok noget af et chok som jeg har brugt/brugere megen mental energi på.
-
04-09-10, 23:05 #86
-
07-09-10, 22:05 #87
Hej Nielsigne og alle jer andre.
Min mor tager det i stiv arm og så bliver det også lettere for omgivelserne at bevare modet. Man finder åbenbart de nødvendige ressourcer, når sygdommen sætter ind, det kender vi vel alle til herinde.
Det endte imidlertid med, at jeg aflyste min aftale hos naturlægen på fredag. Jeg kan se mange fordele ved thyroid, men på den anden side - hvorfor risikere de helt store omvæltninger og turbulens, når det nu går godt? Så thyroid må vente lidt endnu. Som N'Finn sagde, så løber den ingen vegne - forhåbentlig. Stod det til medicinalindustrien var det en anden snak, men man må håbe fornuften vinder.
-
08-09-10, 10:40 #88
Hej Anne
Jeg forstår godt dit valg. Det er nemt og billigt for dig, og så ser det først og fremmest ud til, at det går godt
Og ja, så kan du jo skifte til thyroid senere, hvis du får problemer med det.
Hvor er det fint, at din mor er så sej. God bedring til hende
-
08-09-10, 16:19 #89
Ja, jeg har nok at se til, så det er faktisk lidt befriende, at jeg ikke skal til at tumle med stofskiftet mere end aller højest nødvendigt.
Jeg har dog været lige vel træt på det seneste og overvejer om jeg skal øges lidt i T3 dosis i den nærmeste fremtid - kunne være rart med lidt mere energi til at klare livets stabadser.
For selvom det går godt, er mit helbrede ikke i samme topform som da jeg var rask, hvornår det så end var - husker det efterhånden ikke længere. Skal jeg give et fornuftigt bud skal vi helt tilbage til barndommen. Det er måske at overdrive, jeg havde det faktisk rimelig godt i tyverne, selvom jeg allerede dengang led af træthed, svimmelhed, nervøsitet, rumlende mave osv. - hvilket tog yderligere til efter, at jeg havde født min søn.
-
04-01-11, 00:19 #90
Det er efterhånden ved at være længe siden, at jeg sidst skrev på min dagbog, men tænkte, at jeg ville give en kort status, til inspiration for alle dem, der må søges deres egen vej mod et bedre helbrede.
Jeg er stadig mere end normalt træt, men det er ingenting i forhold til, hvordan jeg havde det før, jeg begyndte på T3. Nogen dage har jeg det vel nærmest fantastisk. Siden september har jeg også tabt 5 kg, det var hårdt arbejde og indbefattede både motion og sundere spisevaner - men det var muligt. Før T3 kunne jeg ikke tabe et gram uanset, hvad jeg så end gjorde. Jeg løber nu fast, også selvom det er koldt og mørkt og har i det hele taget fået meget mere energi. Før T3 var jeg træt, træt helt ned til mindste celle og når jeg forsøgte at løbe en tur var mine ben som beton. Alene en løbetur på 5 - 8 minutter føltes som et maraton, nu løber jeg et sted mellem 30 - 60 minutter og det er bare skønt. Skulle jeg bestige en tappe før, fik jeg åndenød og måtte holde pause, det kan jeg ind imellem godt stadig få lidt af, men igen, det er intet ved siden af før, jeg begyndte på T3-behandlingen.
Jeg er gladere, mere rolig i kroppen og nok så væsentligt, så er min øjne ikke blevet værre - tværtimod! De virker meget mere afslappet akkurat som resten af kroppen.
Det lyder selvfølgelig rigtig godt, og det er det også, men jeg er ikke rask, det kan jeg sagtens mærke. Jeg havde det bare så meget mere forfærdeligt før: følte mig mere død end levende og slæbte mig rundt, orkede ingenting og frygtede alvorligt for min arbejdsevne.
Så er der naturlig thyroid, det må jeg have til gode, for selvom det måske (måske ikke) kunne øge mit energiniveau og livskvalitet yderligere, er det en chance jeg ikke på nuværende tidspunkt har lyst til at tage - det har jeg det simpelthen for godt til.
Lykke til - derude. Håber det bedste for alle jer alle og skriver igen på et senere tidspunkt.
Anne H H
PS. Har øget min dosis T3 til 20 mcg (kunne egentlig godt tænke mig mere - he, he) og sænket T4 til 150 mg dagligt.
Lignende tråder
-
Graves siden 2004
Av jane i forumet Graves sykdomSvar: 42Siste melding: 06-05-10, 15:11 -
Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 13Siste melding: 01-10-09, 12:18 -
Fikk graves for 14 år siden
Av millasin i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 31Siste melding: 29-04-09, 15:30 -
Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 21-06-07, 23:34

Svar med sitat
Nielsigne

Bokmerker