Viser søkeresultater 81 til 90 av 136
-
12-03-08, 22:11 #81
Om en ikke er utolmodig av natur, så blir en det iallfall når en får dette !
Det er krevende, kanskje så krevende at legen bør overta styringa ?
Jeg mener nei - fordelene med å lære dette selv er for mange.
Den nye Blåreven er jo trådt ikraft nå.
Jeg har skrevet å spurt om min situasjon endres - på apoteket sto det en plakat som fortalte at ALLE fikk en bedret ordning.
Jeg tillot meg å spørre : Jeg også ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-03-08, 22:17 #82
Har ikke spurt, men gudene skal vite at jeg har kronisk svikt i tålmodighetskjertelen og derfor trenger den på blåresept ;)
Pakningsvedlegget:
Tålmodighet®
Nycomed Pharma
Tålmodighet® 150 mikrogram tabletter med appelsinsmak
1) Hva Tålmodighet® er og hva det brukes mot
Tålmodighet® er en dyd og erstatter manglende produksjon av tålmodighet fra tålmodighetskjertelen.
2) Hva du må ta hensyn til før du bruker Tålmodighet®
Bruk ikke Tålmodighet® hvis du har tilstrekkelig tålmodighetsproduksjon eller hvis du er allergisk mot noen av hjelpestoffene (bl.a. utholdenhet). Vær nøyaktig med doseringen for å unngå overdoseringssymptomer (likegyldighet).
Bilkjøring og bruk av maskiner
Tålmodighet® antas å ha beroligende effekt ved bilkjøring og bruk av maskiner
Bruk av andre legemidler sammen med Tålmodighet®
Bruk ikke Tålmodighet® sammen med Irritasjon®, Rastløshet® eller Oppgitthet® da disse legemidlene vil nedsette virkningen av Tålmodighet®
3) Hvordan du bruker Tålmodighet®
Tålmodighet® har best effekt hvis den inntas rolig og behersket med et stort glass iskaldt vann etterfulgt av dyp pusting og positive tanker.
Dersom du tar for mye Tålmodighet® kan du enten ringe Giftinformasjonen eller stille deg i sikkerhetssjekk-køen på Gardermoen en fredags ettermiddag og på den måten vil Tålmodighet® raskt gå ut av kroppen. Påfølgende dobbelttimer hos gjenstridige fastleger vil også kunne fjerne Tålmodighet® fra systemet rimelig raskt.
4) Oppbevaring av Tålmodighet®
Tålmodighet® er flyktig og må derfor oppbevares i et fast grep i en tett beholder. Bruk ikke Tålmodighet® etter utløpsdatoen da den fort kan omdannes til Utålmodighet.
Ubrukt, for gammel eller rester av Tålmodighet® leveres til apotek for destruksjon (synd, men sant).
Dette pakningsvedlegget er bare tull og ble skrevet av en influensainfisert hypohjerne 12.03.08
Lilje
Autoimmune sykdommer:
-Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
-Cøliaki siden ca 2001
-Vitiligo
-
12-03-08, 22:53 #83
Jeg merket tydelig forskjell da jeg økte fra 50 µ til 75. Ble utrolig slapp av 75 µ. Måtte redusere til 62,5 µ. Og da gikk det ganske greit. Etterhvert ølte jeg til 75 annen hver dag og så til slutt 75 daglig. Nå har jeg begynt å øke til 100 µ, men det ble det samme som første gang;veldig slapp. Så nå tar jeg 87,5 µ og 100 annen hver dag, og ser hvordan det går.
-
13-03-08, 02:18 #84Hildemor Gjest
Hehehehe festligste pakningsvedlegget jeg har lest noen gang. Jeg VIIIIIIIIIIIIIIIIL HAAAAAA tålmodighet *tramper i bena* (se jeg trenger det)
-
13-03-08, 03:29 #85
Ja Lilje

Den var utrolig bra!!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
13-03-08, 18:31 #86
;)
Du skal få litt tålmodighet av meg Hildemor - må bare få noen til å begynne å lage det først ;) Jeg har jo tross alt resepten klar
Autoimmune sykdommer:
-Cøliaki siden ca 2001
-Vitiligo
-
13-03-08, 19:16 #87
Opprinnelig skrevet av Lilje
HAHA!! Den var knallbra! Spesielt det med Gardermoen...
Er det greit om jeg kopierer denne resepten og deler den med andre???
-
13-03-08, 20:52 #88
Jepp, det må du bare gjøre - bare husk ©HypoLilje..hehe
Trodde ikke jeg var så morsom når jeg har influensa ;)Autoimmune sykdommer:
-Cøliaki siden ca 2001
-Vitiligo
-
18-03-08, 13:06 #89
ADVARSEL: Denne postingen består av syting og klaging over symptomer.
En oppdatering:
Nå har symptomene satt inn for fullt. Begynner å få uvirkelighetsfølelse igjen, problemer med å kjøre bil (føler at jeg ikke er tilstede), fullstendig umotivert i jobben og har ikke konsentrasjonsevne heller. Finner ikke ord, og når jeg først prater så krøller tunga seg slik at ordene kommer ut som humbug. Føler meg trist og alt er et ork, fryktelig trøtt om morgenen (og ellers egentlig) selv om jeg har sovet "nok" timer. Huden er så tørr, må smøre ansiktet flere ganger etter hverandre for at det skal hjelpe og huden på hendene sprekker nesten opp. Føler meg oppblåst og begynner å få problemer hvis jeg spiser noe med melk i (jeg er helt sikker på at jeg hadde en form for laktoseintoleranse i fjor da jeg var dårlig, selv om gentesten viste at jeg ikke skulle være utsatt for dette).
Hukommelsen begynner også å skrante, men den er heldigvis ikke så dårlig som den har vært. Sliten i beina uten at jeg er spesielt aktiv - klarer ikke å stå så må sette meg ned hele tida. Kremter og kremter og det føles som om jeg blir kvalt hvis jeg legger meg ned - akkurat som om jeg har noe som presser på halsen. Kjenner også at jeg ikke tolererer folk og høye lyder så godt lenger - spesielt innpåslitne fremmede på bussen etc. Kjæresten min reagerte faktisk på at jeg automatisk så fryktelig stygt på en tilfeldig person som kom litt for nær meg. Reaksjonen kom helt naturlig for meg i øyeblikket, men i etterkant så ble jeg litt sjokkert selv. Er ganske irritabel generelt og tåler ikke "forstyrrelser". Jeg har det ikke "vanskelig hjemme" (legen tror alltid dette er årsaken når jeg har det slik) - vi har akkurat vært på en liten ferie som var helt fantastisk og har det egentlig veldig bra sammen (det skranter kanskje litt nå da etter at jeg har begynt å bli tullete igjen).
Liotyroninen har ikke den effekten den hadde i starten heller. Nå merker jeg ikke at jeg har tatt den en gang (i begynnelsen fikk jeg jo høy puls og ble veldig varm). Kan ta en halv Liotabl om gangen (bruker egentlig en kvart 2 ganger om dagen) og merker ingenting. Savner spesielt den gledesfølelsen jeg ofte fikk av Lio etter at jeg ble ferdig med overdoseringsfølelsen jeg hadde ved oppstart.
For et par uker siden økte jeg som nevnt tidligere i denne tråden Levaxinen med 100 ug i uka, men så var det dette med tålmodighet igjen da. Jeg blir nesten sprø av å gå rundt og vente på at doseøkningen skal begynne å "virke". Kommer til å ta trekvart Lio idag i steden for en halv bare for å se om jeg kan føle meg litt bedre av dette. Jeg har gått delvis sykemeldt i rundt 5 måneder og føler at jeg ikke kan fortsette på denne måten. Jeg MÃ… bli bra snart - bare dumt kroppen ikke mener det samme. Det begynner å bli vanskelig å forklare dette for legen min og andre folk - alle trodde jo at jeg var på bedringens vei og snart frisk, men nå føler jeg at jeg rett og slett er på vei tilbake til start. URK! :x
Beklager sytet!
Hilsen LiljeAutoimmune sykdommer:
-Cøliaki siden ca 2001
-Vitiligo
-
18-03-08, 14:44 #90
Syt er vel klaging over bagateller og dette er langt fra !
Vi har lett for å ta over ordbruk som andre bruker for å gjøre oss forstått, og ikke er det lett å forklare anderledes heller.
Det også er slitsomt.
Jeg skriver bare for å fortelle at jeg har akkurat samme erfaring av Liothyronintillegg som deg.
Min egen teori er at jeg ikke kan bruke syntetiske stoffskiftehormoner som jo Liothyronin er, og jeg kan heller ikke bruke den T3 som kommer fra syntetiske hormoner, som de kroppen lager av Levaxin.
Det ble helt klart for meg når jeg hadde brukt Armour en tid.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat

Bokmerker