Side 9 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 81 til 90 av 98
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei Marge, og takk for svar.

Er helt enig i merkelige svar og start på medisiner, men hun har blitt mye bedre ettersom jeg skjønner. Er ikke helt sikker på om det var nå hun hadde fått svarene eller i sommer.

Er blitt mye bedre selv etter 2 mnd m Armour, kun hue og konsentrasjonen som mangler. Men satser på at det tar seg opp.

Skal byne i 50 % jobb igjen i januar etter å ha vært sykmeldt i ett år, jeg gleder meg!!!!

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Ja, jeg fikk et kjempekick ved start på Armour! Etter et år var jeg oppe i 2 grain, økte gradvis. Da begynte formen å dale sakte, og å øke Armour ga meg hyper-symptomer. Jeg startet på litt Levavin (25 mcg) i tillegg.
    Merket egentlig ikke noen forskjell, men holdt fast på blandingen. Ville gi det noen mnd til å virke på.
    FT4 var så lav at den var litt under referanseområdet på bare Armour. Økte til 50 mcg Levaxin. og så har jeg gått på 75 mcg Levaxin + 2 grain Armour i et halvt år. Nå kjenner jeg at det er nærmest det optimale for meg.

Jeg kunne ha begynt på liothyronin, men fikk så positivt inntrykk av Armour at jeg holder meg til den. Jeg har fått fjernet kjertelen, og er glad for å få T2, T1, T0 og alt det andre som er i Armour.
    Tror nok at de som har en liten restproduksjon selv kan holde seg til syntetisk medisin, for den er jo billigere. Hvis det virker for de så er jo det topp. Anbefaler T3 på det varmeste! Hadde jeg ikke begynt med det så vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag. Uføretrygdet kansje?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Rare prøver synes jeg, kanskje hun har en autonom knute som sender ut t4. Fins det og.
    nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard Ft4 på full tur nedover

HEI!!

Har vært fryktelig lite her og lest og skrive idet siste, men kan jo ta en liten oppdatering først.

Har bynt å jobbe igjen, 60% og blitt 40%ufør. Bynte med Armour i oktober og formen har bare stigi, selv om hue ikke henger med.

Tok blodprøver i midten av desember og hadde en FT4 på 22 noe som er ypperlig på meg, husker ikke helt T3 men Tsh var 0,01, og det har den vært i over 1 år nå, uansett hva de andre er.

Har fra oktober tatt 3x2 med armour (30grain) og det har vært passe, litt hjertebank når jeg legger meg, men ikke for gæli.

Nå har Ft4 hvertfall gått ned til 15,6(12-22) T3 5,9(for høyt) og Tsh 0,01.

Mener å huske att N`Finn sa at han fikk lav Ft4 av armour, men gikk det rett ned eller gradvis? Og egentlig er det det samme hvordan prøvene er om formen er god, men er litt nervøs for å gå på en smell nå som jeg er så "påformen"..

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Din ft4 er omtrent halvveis, og det er ofte helt greit selv for dem som trenger noenlunde okay ft4, så jeg ser ingen fare ved det.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    85
    Meldinger
    58

Standard Oftebro

Hei!
    Jeg har forsøkt å søke på Oftebro i forskjellige søkemotorer men jeg finner ikke ut annet enn at han har vært landslagslege eller noe i den duren...
    Kan dere fortelle hvor han holder til og hvordan jeg kan komme i kontakt med han?

På forhånd takk

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Han holder til i Oslo, Drammen og ett sted til som jeg ikke husker. Kan sende deg en PM med telefon nr om du vil?

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kjære heisann

Så spennende... Håper alt går bra for deg. Ikke gi opp om du ikke klarer alt på en gang, ja ikke om du ikke klarer alt etter ei god stund heller. For alt hva du gjør i riktig retning, kan nok være med på å gjøre deg bedre.

Når det gjelder sukker og sånn, så blir man jo litt avhengig av det, men det er ikke en så sterk form for avhengighet, så du klarer nok dette, selv om du kanskje detter noen ganger Så er det 'opp å 'tå'.

Så snill pappa du har

Men fælt å høre om disse bekymringene for barn(a). Grusomt å være i en slik situasjon. Mine beste ønsker her!

Det var merkelig det du skrev om at du fikk hyperthyreose pga p-piller. Når jeg fikk ITP første gang, så var legene veldig opptatt av om jeg hadde tatt noen form for hormoner. Jeg hadde da kun tatt p-piller i et halvt år, og har aldri kunnet ta dette siden - fordi de mente det kom pga dette, og de sa at jeg aldri noen sinne måtte bruke hormoner. Ja, ja, det ble jo veldig feil, ettersom jeg senere fikk hypotyreose og måtte ta hormoner. Dette var forresten i Danmark. Ved mitt andre utbrudd av ITP i Norge, så var det ingen som spurte om p-piller eller andre hormoner. Og for min del, så tror jeg mye er genetisk betinget/latent, men kan dette indikere at p-piller kan være en utløsende faktor til f.eks. autoimmune sykdommer (var din hyperthyreose av autoimmun karakter?)

Lykke til med alt sammen. Babysteps!!! - om nødvendig

Abra
    Inspirerende å høre at det nytter. Lykke til med treninga
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei Stina

Takk for hyggelige svar!!

Jeg er vel så godt som på beina nå, jobber 60% og 40% ufør. Men er mye bedre enn jeg har vært!!!

Har vært en del bekymret for minsten, for det var han jeg gikk med som Hypo, datter gikk jeg med som Hyper. Datter har perioder som stoffskiftet svinger, men har ennå (heldigvis) ikke mått bli medisinert. Det bare merkes veldig på formen hennes. Minsten er snart 3,5 og virker IKKE som om han kan ha noe lavere iq enn andre barn, men skal følge med når han kommer i nevnt alder, 5-6år.

cola drikkinga mi, er så godt som forhenværen, selv om jeg omtrentlig sikler bare jeg ser ei cola-reklame.....

Har også vært flink med maten, potetene er vel det værste. Spiser fedon-brød og det er knallgodt.

Har også prøvd meg på en "kjøpe-på-internett"-diett, men det ble for hardt, men skal prøve igjen snart, men skal bare komme helt inn i min egen diett før jeg hopper på den litt hardere typen!!!

Håper alt er fint med alle, og krysser fingrene for att formen skal gå rett i taket for oss alle!!!!

Side 9 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. symptomer siden 1990?
    Av Lita i forumet Presentasjoner
    Svar: 11
    Siste melding: 18-02-10, 10:33
  2. Woodstock 40 år siden!
    Av Anisa i forumet Forum: Litt musikk
    Svar: 0
    Siste melding: 02-09-09, 21:51
  3. Les på denne siden om ME
    Av Tynn Tråd i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 18
    Siste melding: 01-02-07, 20:00
  4. Fra hyper til hypo..
    Av tollo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 30-08-06, 22:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine