Side 8 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 121
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det bør du !
    Vi klager nok litt av og til, men blir nok innpodet følelsen av at vi klager mer enn nok.
    Det er imidlertid feil - vi klager for lite og det er alt for lett å tie oss.

Så er det kanskje også den nærmeste som får unngjelde - vår arme fastlege. Rettferdig ?
    Endoen står jo over denne, og ikke glem at en flink fastlege gjør som endoen har instruert !

Det er muligens fylkeslegen vi skal skriftliggjøre oss til, men fastlegen bør såklart få feedback om hvordan behandlingen denne utfører virker.
    Det er viktig.
    Klart man skel klage når men ikke blir bra av behandlingen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Du har rett!! Ringer legen i morgen, forteller hvordan jeg føler meg, og at jobben klarer seg fint uten meg.

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Du har rett!! Ringer legen i morgen, forteller hvordan jeg føler meg, og at jobben klarer seg fint uten meg.

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Hvor lang tid skal det gå før man merker at man har økt dosen?
    I natt våknet jeg at hjerte løp løpsk, rimelig ubehagelig.

Er så i tvil om jeg har gjort det rette, hatt 5 dager på dobbel dose nå.

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Hvor lang tid skal det gå før man merker at man har økt dosen?
    I natt våknet jeg at hjerte løp løpsk, rimelig ubehagelig.

Er så i tvil om jeg har gjort det rette, hatt 5 dager på dobbel dose nå.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

At hjertet løper løpsk er jo et tegn på at dosen enten er for høy eller ikke er godtatt av kroppen enda.

For de som har vært lenge i behandling skjer ikke det før dosen er over 125µG/dag Levaxin.

De som har en kjertel som fremdeles produserer, og som altså tilleggsdoserer, kan få hjertebank ved lavere tilleggsdoser. Det er jo summen som teller.

De som akkurat har startet kan også få hjertebank - fordi kroppen plutselig får thyroxin og systemet overreagerer i noen dager.

Ikke så lett å finne ut, men hjertebank er alltid grunn nok til å redusere dosen. Det er ikke farlig - hjertet tåler mye mer juling enn det, men de som har hjertesykdom skal såklart være forsiktige.
    Første tegn til hjertebank kommer gjerne etter at man har lagt seg for kvelden. Hvis det bare er en liten mistilpassing eller oppstarttilpassing, så varer det ikke så lenge.

Man kan også få hjertebank av Thyroxinmangel.
    Da er hvilepulsen lav - og dosen for lav.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

At hjertet løper løpsk er jo et tegn på at dosen enten er for høy eller ikke er godtatt av kroppen enda.

For de som har vært lenge i behandling skjer ikke det før dosen er over 125µG/dag Levaxin.

De som har en kjertel som fremdeles produserer, og som altså tilleggsdoserer, kan få hjertebank ved lavere tilleggsdoser. Det er jo summen som teller.

De som akkurat har startet kan også få hjertebank - fordi kroppen plutselig får thyroxin og systemet overreagerer i noen dager.

Ikke så lett å finne ut, men hjertebank er alltid grunn nok til å redusere dosen. Det er ikke farlig - hjertet tåler mye mer juling enn det, men de som har hjertesykdom skal såklart være forsiktige.
    Første tegn til hjertebank kommer gjerne etter at man har lagt seg for kvelden. Hvis det bare er en liten mistilpassing eller oppstarttilpassing, så varer det ikke så lenge.

Man kan også få hjertebank av Thyroxinmangel.
    Da er hvilepulsen lav - og dosen for lav.

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg må bare legge til at jeg får hjertebank når jeg er lav på dosen også, så for noen kan det indikrer for lite hormoner. Derfor blir det vansklig for meg å vite til tider om jeg er høy eller lav..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 8 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn