Side 8 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 116
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det stod jo før i pakningsvedlegget at binyrefunksjonen måtte sjekkes ut før start på thyroxin.
    Det er ofte at man har lavt cortisol som er årsaken til at men ikke tåler thyroxin, sies det.'elelr har du mistanke på noe annet?
    På det tyske forumet er det også noen som får alskens symptomer på thyroxin, og på det amerikanske forumet. Dwet viser seg at de reagerer på noen fyllstoffer. Nå er det lige fyllstoffer i de nordke tablettene, jeg mener det er bare laktose.
    På det engelske forumet er det noen som reagerte voldsomt, og ble et nytt menneske når de gikk over til det dyreste merket, Goldshield Eltroxin. De ble spesielt dårlige av alphamarmas thyroxin. Merk at dyrt er ikke dyrt etter våre målestokker, Goldshield eltroxin koster vel litt mindre enn vår levaxin.
    De har ikke noen teori om hvorfor noen først blir bra på Goldsheild Eltroxin .

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Ikke godt å si Nora...... Jeg har fått beskjed av Oftebro nå å kutte dosen slik at jeg tar 6 ganger om dagen (skal ta helt til jeg blir så dårlig jeg ikke klarer mer)... ble jeg ikke bedre av det skulle jeg gå ned 3 ganger daglig.... og ble ikke det bedre skulle jeg forsøke å trappe ned medisinen.

Dvs, at jeg tar ca 12,5 mg levaxin og 5 mg liotyronin pr dose.... Jeg merker jeg blir dårlig allerede av dose 1 eller 2....da kommer synsforstyrrelsene og
    trykket. Var i MR på tirsdag, får vell svar neste uke, spent på om den viser svulst etc så vi får se ka som skjer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det er alltid noen veldig få som blir dårlige av thyroxin enda de trenger det.
    Vet også at noen bare tåler Armour ell. lign. og ingen syntetiske. Og noen tåler ikke fyllstoffene i det engang. Men det går visst an å få spesiallaget.
    Og Tirosint er nå godkjent i europa, det er uten noen tilsetnigsstoffer, bare oppløst i vann og glyserin.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Meg du tenker på Nora ?
    Jeg tåler ikke engang å blande Armourdosen med 25µg Levaxin. Det har jeg prøvd flere ganger for å være sikker.

Det dem driver med på gutt_81 minner meg sårt om de 16åra dem true i meg Levaxin.
    Vær ikke så dum som jeg var ! Ikke la dem herje med deg !

MR-en din kan du også være ganske trygg på trur jeg. Om de hadde oppdaget noe alvorlig hadde du fått bedkjed alt. Det går i ekspressfart.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Nevnte noen magnesium, at man ikke kan få for mye av det?

Har ikke link og sitat nå, men jeg mener at man ikke skal overstige 500 mg om dagen. Jeg gjorde det, og fikk diare, noe som kan være et av symptomene på for mye...
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Finn, ble du bedre i staten med Levaxin eller var du dårlig fra dag 1? Jeg gikk jo 4 mnd på levaxin før jeg ble overdosert, den perioden var jeg ikke dårlig form (men var jo ikke i dårlig form før jeg begynte på levaxin heller, kun småsvimla litt).

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Før jeg fikk Levaxin var jeg syk i perioder. Ingen visste hvorfor.
    Jeg var så trøtt at jeg besvimte på sofaen etter jobb.
    Så kunne jeg være ok ganske lenge, men det var kanskje også at jeg holdt ut, og ikke klarte mer tilslutt.
    Jeg hadde ikke smerter eller kramper, det kom etter at jeg begynte med Levaxin. Leggkrampene kom med en gang. Så fikk jeg vondt over alt og utmattelse fikk et helt nytt nivå. Vekta steg enda jeg hadde sluttet å spise for lenge siden.

Det begynner å bli lenge siden, men jeg husker godt at jeg ikke merka noe til at jeg tok Levaxin helt til å begynne med. At jeg fikk leggkramper satte jeg ikke i forbindelse med Levaxinen. Legen fortalte jo at dette var som en erstattning for noe kroppen ikke produserte mer, og at det fantes ikke tegn til bivirkninger med Levaxin.
    Den gangen trodde jeg jo på hva de sa.........

Jeg må jo si - for egen regning da - at jeg hadde vært om mulig enda mer u-medgjørlig idag. Jeg hadde nok ikke fortsatt på noe i 16år som jeg jo selv så bare ødela livet. Ikke uten et lite helvete !
    Og hadde jeg fått vondt i hu etter hver tablett.........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

hmm interessant. Jeg var jo ikke dårlig før jeg begynte på levaxin, var med en tilfeldighet jeg fikk diagnosen. Men etter jeg ble OVerdosert, har livet mitt hver et hælvette, så er spm... hvorfor blir jeg ikke bedre selv etter overdosen har jeg vært underdosert og like dårlig...Kan man finne ut noe ved en ultralyd av kjertelen?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ultralyd er bare delvis bra. Det er jo en enkel sak å ta den da og gir jo noen svar, men ikke alle.
    Sintografi er en sånn "skyggerøntken", du får en injeksjon radioaktivt jod - så "lyser" kjertelen på en film.
    Ikke altid man finner noe særlig der heller.
    Så er det finnålsbiopsi, som kan avdekke vevsangrep og jeg tror du får svar på om kjertelen fungerer.

Men funksjonsprøver i blodet er jo facit - der ser du om det finnes hormoner og om du har antistoffer, så i mange tilfeller er dette nok til å gi en sikker diagnose.
    Du nærmer deg vel "spesialtilfellene" og det er mulig du kan bruke en av de ovenstående til å få et klarere bilde av situasjonen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Nå fikk jeg akkurat prøvesvarene fra blodprøvene jeg tok for 5 dager siden:

FT3: 5,3
    FT4: 14
    TSH: 0,003 --> Var under dette så legen sa det ikke var målbart!

Skjønner ingenting

Side 8 av 12 Først 123456789101112 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn