Side 8 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 83
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Skal ikke sette griller i hodet på deg Stina, men det er DHEA-kremen som har øket mitt nivå av østradiol. Jeg har ikke tatt noe annet. DHEA er jo et forhormon for østrogen.

Bare et velment tips dette. De vise sier jo at opptak via huden er langt større en via svelget, men ikke vet jeg. Høres riktig ut, men det strides vel her også. Synes iallefall det var en merkbart høy økning på meg da.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det ser da unektelig som om du har litt kontroll på det da, men ikke kjør løpet uten blodprøver. Selv om du kunne spy av leger og alle andre helse dyr ;)

Ja jeg skjønner du trenger østrogentilskudd da ja!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, jeg tenker mer og mer på DHEA og annet her jeg sitter, tror jeg lager en tråd om det ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Gjør det! Jeg henger meg på. Tygger Barbasco også jeg.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Det er bra, Yvette, vi trenger din kunnskap
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Kunnskap jeg? Vel - har kanskje lært litt, men trår varsomt. Forteller bare om egne erfaringer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ringte legekontoret/legen i dag.

Fikk etter mye om og men konstatert at referanseområdet for TSH'en var feil opplyst sist gang. Referanseområdet for denne skulle være 0,30 - 4,0.

Så fikk jeg vite at SFSH som var så høy - 45,9 var noe (et hormon?) som forsøker å få i gang menstruasjonen (pga antistoffer mot eggestokkene), så dette var da ikke noe nytt, samt forståelig. SLH som også var høy hadde da med modning av egget å gjøre.

Hvordan i alle dager har jeg klart å få barn?

Fikk vite at S = serum (S'en som står foran noen blodprøvesvar - og dermed lyder FSH og LH mer kjent, eller hva?).

Så fikk jeg avtalt at han skulle legge ut nytt blodprøveark slik at jeg kan gå opp og ta nye blodprøver en dag, noe vi har snakket om her inne sikkert er veldig nødvendig siden jeg tar mye medisiner nå.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Så fikk jeg avtalt at han skulle legge ut nytt blodprøveark slik at jeg kan gå opp og ta nye blodprøver en dag, noe vi har snakket om her inne sikkert er veldig nødvendig siden jeg tar mye medisiner nå.
    Høres ut som en god ting
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, nå har jeg nettopp ringt og fått svaret på de siste blodprøvene, de er tatt 09.08.06, jeg kan sette de fra 13.06.06 i parantes - deretter referanseverdiene:

TSH: 0,14 (0,16) - 0,30 - 4,0
    FT4: 18,3 (23,2) - 10,0 - 19,0
    FT3: 6,3 (5,2) - 3,0 - 5,7
    TPO: 902 (905) <=60

Jeg begynner jo å forstå litt av denne typen blodprøver, men jeg er ikke helt fortrolig, så jeg vil sette stor pris på deres andres tilbakemeldinger.

TSH blir stadig mindre, det er jo naturlig siden jeg har økt lagt til Liothyronin. Men den er jo fremdeles "målbar" ;)

FT4 har sunket. Hm... er det fordi Liothyronin har "tvunget" den ned litt? Det har jo vært snakk om at noen som har begynt med Lio har måtte øke Lev. I så fall ser det ut til å stemme, og nå er jeg jo "innenfor".

Men så har altså FT3 steget utenfor. Jeg har lurt litt på i det siste om jeg skulle begynne å ta 125 µg Levaxin og 10 µg Liothyronin om dagen, men jeg usikker. I følge disse prøvene ville jeg kanskje heller sagt 150 Lev og 10 Lio. (Jeg tar nå 150 Lev og 20 Lio.) Eller kanskje jeg bare burde fortsette med det jeg tar nå og så avvente nye prøver igjen senere?

Hva mener dere andre?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Stina

Jeg ser at T3'en din er utenfor referanse området, og jeg ville forsøkt å holde den noenlunde innenfor, for T3 kan virkelig være skummel.... for hjertet.

Men du er jo ikke så langt utenfor, så kanskje det ikke gjør noe.. Det mener legen min: At det ikke gjør noe om tallene ligger litt over eller under. Det er formen som teller.

FT4 ser jo helt grei ut i mine øyne! Men du kan kanskje øke noe, men er ikke helt sikker på at du trenger det

Jeg tror at om ikke symptomene dine (hjertebank osv) blir verre så avvent litt og se om du føler deg bedre kanskje 3 uker eller noe.
    Hilsen Anne Ma

Side 8 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
    Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 09-10-10, 18:40
  2. Dosering
    Av Cina i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 06-03-07, 19:48
  3. T3 og dosering av den
    Av irene i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 26-06-06, 23:30
  4. nye prøver, armour og dosering, noen synspunkt?
    Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 31-05-06, 10:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn