Viser søkeresultater 71 til 80 av 101
-
25-06-07, 17:19 #71
Hei Hansen. Dosen min kom opp i 2 1/2 grain, fungerte kjempebra en stund, så fikk jeg helt krasj med hjertebank, føltes ut som arytmi og at hjertet nesten stoppet når jeg pustet ut...skikkelig skummelt. Følte at det var så ubehagelig at jeg bestemte meg for å redusere dose og gå over til mer T4 igjen.. boka jeg nevnte for deg tidligere heter "what your doctor may NOT tell you about hypothyreoidism. A simple plan for extra ordinary results" av Ken Blanchard M.D. Ph.D. Kjøpt på amazon forlag.
Har nå endret dose til 75 mcg levaxin og 1/2 grain med armour.Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
25-06-07, 19:44 #72
Jeg også kræsja på 2,5Grain. Og på 2Grain oh på 3 Grain.
Det var ikek før jeg kom opp i 5Grain at jeg roet meg.
Nå har jeg gått på den så lenge at nå begynner jaggu den å bli for liten også.
Men har bestemt meg for å holde ut lenge nå da.....
hvor lenge vet jeg da bare ikke.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-06-07, 02:18 #73
Har brukt 2- 2 1/2 armour/dag, men ble kraftig overdosert og litt skremt av det. T3 verdien var over referanse, og T4 bare på 10. Har derfor nå endret dosen tilbake til Levaxin. Tar nå 75 mcg levaxin og i tillegg 1/2 armour pr dag. Føler stoffskiftet svinger valdig. Er enten glovarm eller iskald...og skifter veldig med aktivitet og generell temperatur svingninger...føler meg både under og overdosert! Men hadde det definitivt bedre på armour....føler all verken er på vei tilbake i muskulatur og bein...og vekten kryper oppover igjen. Har fått et vanvittig sug etter karbohydrater...sukk..dette er en evig kamp!
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
-
28-06-07, 10:20 #74
Om jeg skal bedømme etter egene erfaringer, så sliter du med tilpassingsproblemer - og det er noe litt annet enn å være hyper, men det kjennes ut som det er nummeret føre da.
Når celler plutselig blir utsatt for stoffskiftehormoner igjen så reagerer de, men det står ikke på mer enn ei halv uke så bedrer det seg.
For å minke på disse problemene må en bare da det sakte og forsiktig i små steg av gangen og ikke øke igjen før kroppen er klar for det.
Det betyr somregel noen måneder mellom hver økning - iallfall til å begynne med. Alt går jo saktere når stoffskiftet er lavt.......
Med en fT4 på 10 har du lavt stoffskifte og det er klart at du må få denne opp.
Dosen du har satt deg på kan bare forklares som lav, men en må jo bare begynne på en dose som kroppen kan akseptere, og så ta det videre derfra.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-06-07, 22:32 #75
Hva ligger dine T4 verdier på med ARMOUR og / eller kombi?
Har hatt litt trøbbel med å få opp t4 verdiene med bare armour. Har derfor lagt til 75 mcg levaxin. Hvor ligger deres t4 verdier når dere har det "bra"?
-
30-06-07, 01:05 #76
Mine verdier ligger helt i øvre referansområde (12-22) og da må jeg ligge på 22 om jeg skal ha det bra. For mitt velbefinnende gjør det ikke noe om det er litt høyere heller. Jeg er ikke så opptatt av tall og har sluttet å måle dersom jeg har det bra.
-
03-07-07, 18:11 #77
LIVET MED OG UTEN ARMOUR THYROID
For å lage en lang historie kort: Har siste mnd forsøkt å introdusere levaxin igjen etter å ha brukt armour alene i ca 6 mnd. Brukte en dose på 2-2 1/2 grain om dagen. Hadde fått fikse ideer etter å ha lest en bok om at den ideelle konsentrasjonen av stoffskiftehormon skal være 98 % t4 og 2 % T3..hadde også en ubehagelig episode der jeg følte meg skikkelig overdosert og dårlig, så jeg forsøkte å endre til 75 mcg lavaxin og 1 /2 grain armour. Livet gikk fra å være fantastisk fint og bekymringsløst med god nattesøvn der jeg voknet uthvilt hver morgen. I tillegg til å ha overskudd til ungene mine og livet forøvrig til å bli totalt apatisk, pottesur, skikkelig PMS monster og monstermamma som bare står og brøler til ungene sine..ingen ork, eller livsgnist..sliten og deprimert, ville bare sove, sove og sove. Temperaturen ble også veldig opp og ned, veldig varm på natta og dårlig søvn. Har også registrert at jeg har begynt å verke i muskulatur, får lett kramper i setemuskelen blant annet. Det har også begynt å verke i skjelettet igjen...Et vanvittig søtsug har jeg også fått med levaxin. Vekta har eksplodert, kroppen har blitt pløsete og anklene tjukke av væske.
I går tok jeg 1 armour i tillegg til levaxinen, og mannen min merket det med en gang- han kommenterte også at det var uvant med PMS igjen noe som har vært totalt fraværende siden jeg startet på armour i sep i fjor...han ba med umiddelbart starte med armour igjen da jeg er en helt annen person med og uten! Jeg har funnet ut at armour er tingen for meg, skal holde levaxindosen på 50 mcg en stund, deretter prøve å slutte helt med den, og heller leve med at t4 er under referanseområdet... Takk og lov for armour- uten den er iallefall mitt liv ikke mye moro! Til alle dere som ikke har fått prøve ennå: der fins håp for et bedre liv!Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
-
03-07-07, 19:39 #78
Det er jo mørkt i en tunell vet du RIGG - og det må en bare holde ut hvis man vil sterkere ut på den andre siden.....
Jeg har vært der selv - det har du kanskje lest ?
Så absolutt inget hovmot fra min side ! Tvert imot.
2,5Grain Armour er muligens for lite. Etter 6mnd fikk du stigende symptomer igjen, og blodverdiene dine ble tolket til at du hadde for høy dose........joda, det låter kjent.......
Det jeg fant ut med meg selv, var at jeg skulle økt dosen isteden. Den var blitt så vel tilpasset at det trengtes mer - derfor symptomene.
Og da kom jo tuneller - hver gang.......
Om et Levaxintilskudd vil hjelpe er det for tidlig å si (etter min egen nyutviklede teori) Vent til du når en stor stabil Armourdose du har hatt leeeenge.
Prøv da - kanskje Levaxin viser seg fra en bedre side ?
Jeg har nådd 5Grain, men den er bare 5uker. Før det hadde jeg 4uker med 4,5G+25µg Levaxin.
Jeg har stort stt klart å øke litt hver måned. Nå stopper jeg - 5Grain må da jaggu klare deg ?
Bøker ?
Jo - vel og bra. Om jeg skrev en bok om min situasjon og hva som passet for meg, så ville jeg i all anstendighetens navn passet meg vel for å gjøre den allmenngyldig.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-07-07, 18:52 #79
-
28-02-08, 04:12 #80
Høy puls og pesing. Skvetter lett..
Er det flere som er plaget med tungpusthet/ pesing ved høyt/ lavt stoffskifte? Arbeidspulsen min ligger på ca 130, har ikke målt hvilepuls men er nok ikke under 80. Har det slik både ved over og underdosering- vanskelig å tolke!! Er også veldig skvetten for tiden; her forleden hoppet det fram en katt i veibane, jeg HYLTE av skrekk fordi jeg skvatt. Er det normalt? Er det binyrene som sliter mon tro??
Lignende tråder
-
Hvordan få andre til og forstå hvordan det er å ha lavt stoffskifte?
Av justme i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 2Siste melding: 21-03-13, 11:55 -
Var veldig hyggelig å treffe dere!
Av Carro i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 5Siste melding: 30-09-09, 19:07 -
Andre i Bergen med hypothyreose?
Av maika i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 0Siste melding: 15-04-09, 22:06 -
Hvordan hjælper jeg andre med at finde ud af højt stofskifte
Av ninus i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-09-07, 11:18 -
hvordan gi andre innsikt om sykdommen sin?
Av Lissa i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 13-11-06, 12:53
Svar med sitat

Bokmerker