Viser søkeresultater 71 til 80 av 98
-
23-10-06, 22:37 #71
Takker!!!!!!

Alt som jeg lurer på....
legen mener det tar ca en mnd før jeg vet om dette er en medisin for meg, hvor lang tid tok det for dere andre før dere var "friske" med Armour?
Hvor lang tid tok det før hue virket igjen?
Hvor lang tid tok det før forbrenninga byner igjen?
ER det det samme med disse som med Levaxin? Ikke tas med melk, jern, best om det legges under tunga? Råd og tips mottas med takk!!
Er det noe annet jeg bør vite/tenke på?Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
24-10-06, 10:05 #72baremei Gjest
Kan hende legen har rett, de fleste merker bedring før det, selv om forskjellen kanskje ikke er så stor til å begynne med.
Hos meg roet revmatismen seg etter 3 dager, det var det mest markante symptomet til å begynne med.
Deretter lettet hjernetåka noe.
Siden har det gått riktig vei, men det tar tid også på Armour.
Vær obs på for kjappe økninger, du _kan_ krasjlande igjen selv om du synes du er forsiktig. Søk på navnet mitt og f.eks. "økning" her i forumet, så finner du nesten hele min historie om akkurat det.
Hadde jeg ikke krasjet så brutalt som jeg gjorde vil jeg anta at tiden fra oppstart til dagens form ville tatt ett år, ikke tre, som det har gjort. Men da snakker vi fra 15 timers søvn i døgnet og bare tåke i hodet til full jobb og hvor det meste går greit, med unger hus og fritid.
-
24-10-06, 11:09 #73
Ett ord mange kommer borti er "tolmodighet".
Det er en treg materie dette stoffskiftesystemet.
Men vi som har dette opplever det noe forskjellig. Noen tar pilla si hver dag og har det bra med det - andre varierer symptomer og dosebehov på ganske mye.
Det er sikkert lurt å ta det veldig forsiktig i begynnelsen selv om du ikke merker så mye til det skjer det en tilvenning i kroppen som det er verd å få med seg.
Det er også lurt å utdanne seg så mye en orker innen sin egen sykdom.
Bruk søkemotorer og lagre sidene i favoritter så du har den til siden.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-10-06, 22:06 #74
For meg tok det ca. 3 uker før jeg merket noen virkning.
Det var vel da forbrenningen begynte å komme i gang også, samt at jeg fikk kroppstemperatur på 37 grader. Jeg deler dosen min i 2 og tar noe om morgenen og noe når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg har det best når jeg ligger på grensen til å være hyper.
hva tror andre her om å ta medisnin annen hver dag når jeg har funnet min dose for ikke å komme for høyt? (når jeg ikke tar medisin går jeg ned 4 tall pr. dag)
-
25-10-06, 07:42 #75
Hvis en f.eks tar 3 tabletter på morningen, blir ikke det for mye Lio på en gang og lite resten av dagen?
Jeg tenkte å ikke ta lio ved siden av, men i går ettermiddag bli jeg sliten i knea, skjelven, så da tok jeg en Armour til istedet for Lio, og det hjelper jo.
Tror jeg skal fordele tablettene utover dagen i starten, og hvis t4 tar seg opp så kan jeg heller tenke på å ta det samlet.
Er jo bare så lykkelig for å endelig ha bynt på armour, og har også bynt å søke om medisinsk attføring, og KLP om å muligens blir ufør, så får jeg se hvordan det går. Regner nesten dette som min siste sjanse, har ikke lyst til å bli ufør. Men har maks dato til 8. januar så sitter ikke formen til da, så blir jeg ufør, i en eller annen %grad.
F.eks om jeg er tilbake i 50 jobb, betaler KLP de resterende 50%, så jeg får 100% utbetalt og mister ikke pensjonspoeng når jeg blir pensjonist. Det er hvertfall betryggende å vite.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
25-10-06, 16:13 #76
Jeg tar halve dosen om morgenen og halve om kvelden. Da syns jeg det er lettere å stå opp om morgenen og jeg må stå opp 0615.
-
25-10-06, 19:53 #77
Jeg har vært litt sliten om ettermiddagen og tatt 1 armour ekstra da, men 2 kvelder nå har jeg lagt meg etter kl 2 om natta, så jeg tror de virker godt på meg.
Tror jeg skal ta 2 om morgene og vente6-7 timer, også ta 1-2 til, så det e
ikke blir så seint på dagen før jeg tar de.
Ã…ssen er det med jern og sånn, fortsatt det samme som med levaxin?
Og idag har jeg tatt på meg parfyme, og jeg har gått og kjent på lukta av den i hele dag, vanligvis merker jeg ikke lukta av den etter noen minutter, har andre merket det samme?Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
26-10-06, 15:49 #78
Det er viktig at du tar doen til faste tider og at du beregner at de har en veldig langsiktig effekt.
De inneholder jo også T3 og den virker etter bare en time og bare i noen timer, men den har jo også en langsiktif virkning.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-12-06, 22:31 #79
Hva tror dere kloke hoder?
Snakka med ei idag som har brukt levaxin siden i sommer, hu har vært syk meldt i 1,5 år og blitt sjekket ut for alt.
Prøvesvarene hennes da hun startet med levaxin var Ft4 21, ikke målbar Tsh(hvertfall under referanseverdien) og lav T3(hu husket ikke hva den var, bare under referanseverdien den å).
Etter at hun startet med medisiner har hun blitt mye bedre, men mangler litt. Hun "eser" også ut v bruk av mel, så det har hun nesten kuttet ut. (her tenkte jeg obs obs cøliake om det skulle vanke antistoffer).
Hu går til en lege som er litt "tut-og-kjør" men gjør akkurat det hun bestemmer.
Hva tror dere? Jeg sa hun burde sjekke antistoffene og om den er høy starte med selen.
Høre med legen om Liothyroin siden T3 var lav(og hun har hatt no depresjoner).
+ sjekke alt som er av vitaminer, jern etc.
Kom gjerne med synspunkter som hun kan ha med til legen.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
14-12-06, 10:13 #80
Tja, alt det jeg kan har jeg lært av andre på forumet her, så jeg er bare en etterplaprer.
Men umiddelbart så stusser jeg over at hun har begynt på Levaxin ved ikke målbar TSH og FT4 så høyt oppe? Det er ikke prøvesvarene etter behandling med Levaxin siden i sommer du mener? Jeg har ikke hørt om noen lege som starter med Levaxin ved slike prøvesvar. Skal du sjekke opp det?
Ã… sjekke antistoffer er alltid lurt for å få en grundig diagnose. Likedan ferritin, vitamin B12 og vitamin D. Jeg har forstått det slik at vi som har stoffskifteproblemer bør ha ferritin høyt oppe for å føle oss bra. Du får sikkert mange bra råd om blodprøver av andre.
Liotyronin er veldig lurt å prøve! Det var mitt største problem da jeg tok bare Levaxin. Jeg hadde FT4 i 20-22 og legen turte ikke gi meg mer. TSH på 0,2. Men deprimert og trøtt var jeg hele tiden. Ved tilskudd av T3 i form av Armour har jeg sagt farvel til depresjonene og klarer meg med 6-7 timers søvn.
Nå ammer jeg en baby og har en 3 år gammel gutt i tillegg. Står opp, føler meg i god form, tar sertifikat (Endelig!). Tenker for 7 år siden, da jeg bare orket å gå på jobb, sovnet på sofaen og la meg etter dagsrevyen...huff, det var ikke mye til liv!
Skriv ut denne artikkelen fra Tidsskrift for den Norske Legeforening, og gi den til din venninne. Hun kan ta den med til legen sin og be om å prøve T3. http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_l ... ID=1423906
Lignende tråder
-
symptomer siden 1990?
Av Lita i forumet PresentasjonerSvar: 11Siste melding: 18-02-10, 10:33 -
Woodstock 40 år siden!
Av Anisa i forumet Forum: Litt musikkSvar: 0Siste melding: 02-09-09, 21:51 -
Les på denne siden om ME
Av Tynn Tråd i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 18Siste melding: 01-02-07, 20:00 -
Fra hyper til hypo..
Av tollo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 30-08-06, 22:12
Svar med sitat
Bokmerker