Viser søkeresultater 71 til 80 av 241
-
20-04-07, 12:52 #71
nå som jeg har vært i mammaperm har jeg fått et bra grunnlag pga ekstra vaktene.
men hun på tk sa at det kunne de ikke bruke nå, nå begynner det helt fra nytt liksom.
det som er så dumt er at jeg fikk denne jobben for bare en mnd siden,og jeg har jo enda ikke hatt en vakt derHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
20-04-07, 12:58 #72
huff så dumt da.vi er nok mange som faller mellom to stoler i alle disse relger og lover som finnes i arbeidslivet og når det gjelder trygderettigheter og slik bør det jo ikke være-utrolig frustrerende.
Håper at ting ordner seg for deg
-
20-04-07, 13:52 #73baremei Gjest
Mammaperm er ikke til hindre for sykmelding.
Blir du sykmeld i permisjonstiden forlenges permisjonen tilsvarende - bare så du vet det.
Og det burde legen vite også!
-
20-04-07, 21:21 #74
jeg hadde ikke fortalt sjefen min om at jeg var syk engang jeg .
hadde ikke så lyst til det.
trodde jeg skulle være bra til jeg begynte å jobbe.
men nei ser ut som det tar laaaaaang tid.
så har litt dårlig samvittighet nå ja
lurer på om jeg skal spørre legen om jeg kan prøve litt med medisiner når vi har fått svar på prøvene.
har jo vært lav men lagt innen for referanse , men jeg kan jo vertfall spørreHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
20-04-07, 21:33 #75
Din ft4 og ft3 var ganske lave etter vår smak, og du fikk alskens hjertebanking av å være noe hypo. Mange av oss hadde aldri ft4 og ft3 under referansområdet når vi var hypo og umedisinert, akkurat som deg. Du hadde sågar lavere ft3 ennmange av oss, du hadde ft3under referanseområdet. Det ervirkelig lavt.
En del av dem som har postpartum hypothyreose vil forbli hypo etterpå og trenge medisinering.
Jeg begynte i et vikariat straks etter at jeg fikk begynne medlevaxin, og det gikk heler dårlig. Det var en krevende vaskejobb og jeg ble mer og mer sliten. Ga opp. Begynte på AMO-kurs istedenfor og det gikk vesentlig bedre, ikke så tungt og ikke stå opp så tidlig.
Så det kommer vel også an på om jobben er for slitsom, da hjelper det neppe medlevaxin med det første.
thyroxin trengs til rna-syntesen icellene, og rna lager diverse stoffer, og det tar måneder å bli tydelig bedre, kroppen må helbrede seg selv fra innsiden--fra cellenivå. Det kan også ta et år, noen sier to.
tenkte at du er vel klar over at kjertelen kan ta opp til 6 mnd å starte ordentlig igjen. Da er det ennå et par måneder igjen før man med dikkerhet kan si hvordan det går.
baremei gikk også hypo i seks måneder for å se om det gikk. Hun frøs og måtte skru opp temperaturen i heimen og fikk fradrag på selvangivelsen, står om det i selvangivelses-tråden.....
Da er det neppe et bra tidspunkt å tenke å jobbe igjen mener jeg.
Man vet ikke hvor syk man er før lenge etterpå...
-
22-04-07, 20:15 #76baremei Gjest
Det tar ikke opp til 6 måneder - det tar som oftest MINST 6 måneder.
Jeg ga opp etter 6 og ba om benhandling, og Norheim spurte tynt om ikke jeg kunne drøye 2-3 mndr til.
Men jeg blånektet - på det tidspunktet maktet jeg ikke tanken på å gå så dårlig enda lenger, jeg gjorde ikke noe annet enn å sitte ved kjøkkenbordet og late som jeg leste avisen. Hadde jeg "bare" vært syk de månedene, så... Men jeg hadde jo holdt på av og på i 10 år. Nok var nok
Og jeg angrer ikke, selv om det sikkert kunne vært lurt å vente litt til. Men jeg kjente absolutt ingen forskjell, annet enn at jeg ble trøttere og trøttere og mer og mer apatisk, i den grad at jeg ikke engang maktet å pusse tennene eller komme meg i dusjen eller lage meg lunsj. Nok var _veldig_ nok!
Men har du krefter og ork og tid og mulighet er det nok lurt, ja...
-
22-04-07, 20:18 #77
hei nora,
vetu det hadde jeg glemt, sånn som jeg glemmer alt annet.
jeg har ikke lyst til å begynne i ny jobb med sykmelding, så planen er å prøve å jobbe min stilling på 50% og sykmeldes fra ekstravakter på 50%.
og hvis det viser seg at det ikke funker, så har jeg verfall vist sjefen min at jeg har prøvd...
det jeg sliter med er at ekstavaktene utgjør ca 9tusen i mnd, og det går ikke hvis ikke trygdekontoret hjelper meg
vi helsearbeidere blir straffet når vi blir sykmeldte,søkt på høyere stillingsprosent i flere år...men det er jo så få av deHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
23-04-07, 08:47 #78
Det er sånn her omkring også, man får enten bare vikarstillinger eller halv stilling i årevis mens man i praksis jobber hel. Du har altså alt i denne fellen også.
Les det baremei sa om hvor lenge det kan ta, og jeg tipper du er fremdeles ikke bra. Men det kan vel også være lurt å bare begynne og se hvordan det går pga den nye stillingen. Hørte noen i NTF si at vi må være obs og ikke gå i redusert stilling, det er en felle, riktig er å bli sykmeldt eller halvt sykmeldt var meningen. Dette om temaet gradert uførepensjon sånn generelt. Hadde man halv jobb kan man jo ikke få noen rest dekket av trygdekontoret, enda man er halvt syk.
Heg husker også noe med 8 måneder, re. baremeis replikk om de seks måneder.
-
24-04-07, 16:22 #79
åh skikkelig dårlig dag, hva skjer med meg?
er så trøtt sliten og slapp,orker så vidt å bevege meg.
orker nesten ikke snakke med barna mine engang..
også litt svimmel og murring i hodet :(
er ikke syk med influensa eller no sånn hellerHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
24-04-07, 21:03 #80
Kjenner igjen mange av symptomene fra når jeg har dårlige dager.
Ønsker deg en fin dag i morgen.
Trøsteklem fra meg. Dårlige dager er pyton. :(
Lignende tråder
-
Postpartum tyreoiditt... Hjelp!
Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 22Siste melding: 07-05-12, 19:58 -
Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
Av annis i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 27Siste melding: 13-03-11, 13:24 -
Onsdag 16. desember
Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 8Siste melding: 17-12-09, 08:02 -
Thyreoditt? Er det en sykdom i seg selv?
Av sunny i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 19Siste melding: 05-04-07, 11:35 -
De Quervains eller subakutt thyreoditt
Av Magnuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-02-07, 12:12

Svar med sitat

Bokmerker