Viser søkeresultater 61 til 70 av 83
-
13-10-06, 21:54 #61
greitt! undskyldningen godtatt!
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
13-10-06, 22:07 #62
-
13-10-06, 22:08 #63
Hi-hi
Lett å misforstå ;)
Når det gjelder Lilja og vekt, så går jeg litt sterkt ut her. Lilja, vi har hatt noen runder på dette før vi, og jeg tror tiden nå er inne til at vi ikke snakker mer med deg om vekt, og at du heller ikke spør oss. Grunnen til dette er jo at du har anoreksia og at det kanskje kan virke oppmuntrende for deg til å "holde liv i" denne lidelsen, eller hva jeg skal kalle det. Jeg vet at vi alle har ansvar for oss selv, osv. osv. Men det kan da ikke være noen vits i å diskutere vekt med Lilja hvis det kan være skadelig for henne? Jeg vet jo ingenting med sikkerhet. Har bare lest og hørt og sånn og sånn, men jeg leita opp litt på nettet nå i alle fall.
http://groups.msn.com/spiseforstyrrelse ... kapet.msnwdet er f.o.m i dag 05.09-2002 ikke lov til å skrive inn
om vekt eller kalorier i tall (heller ikke med bokstaver som
seksti osv). grunnen til dette er at noen medlemmer kan føle
at dette er triggende. kun i spesielle tilfeller vil det være lov
til å skrive inn om vekt i tall,og det må da søkes til lederen av
fellesskapet.
http://www.iks.no/sf_skade.htmDe vanligste dødsårsakene er selvmord, hjertestans og underernæring.
http://www.lommelegen.no/art/art2207.aspMotstand mot å opprettholde normal vekt i forhold til alder og høyde som resulterer i 15 % vekttap under forventet normalvekt.
Intens frykt for fedme eller for å legge på seg, selv ved undervekt.
De fleste begynner å sulte for å gå ned i vekt, men mange opplever etter hvert at de ikke klarer å spise; fanget av selve situasjonen spiser de stadig mindre. De mister kontrollen. Det kan skje en forvrenging av kroppsbildet. Man ser ikke lenger realistisk hvor tynn man er, men kan derimot se seg selv som tykk og stor.
En som har anoreksi tenker på mat og kalorier nesten hele tiden. Ã… sulte er et dramatisk forsøk på å undertrykke det å ha menneskelige behov overhodet, enten det gjelder mat eller andre menneskers omsorg. Vi kan tenke oss at på et ubevisst plan fryktes avvisningen om man gir uttrykk for sine behov og følelser. Mange opplever en følelse av å være sterkere enn andre, fordi de klarer å kontrollere behovene (mens friske folk gir etter for sine lyster og innfall!). Ã… presse kroppen ned i vekt kan også være et desperat forsøk på å "bli sett".
Lilja - GI SLIPP! På anoreksiaen."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
13-10-06, 22:09 #64baremei Gjest
Jeg kan ikke annet enn støtte deg på dette. Kloke ord, Stina.
-
14-10-06, 15:13 #65
Oj her var det mange svar men til min store overaskelse idag hadde jeg gått litt ned mer enn jeg burde ja ja Men jeg er som mange sier har Anorexia og kan ikke høre på alt om slanking. En ting jeg teller ikke kalorier for jeg kan ikke tall og tror jeg nok spiser for lite enn jeg burde men jeg spiser jo og nekter meg ikke alt
Psykologen sier jeg er flink ;)
Er nok Trening som er mest sykt nå for mye men tar dager fri også så jeg står på
Så takker for svar selv om jeg kan ikke høre på alt som blir sakt om gjør det og det så det følger jeg ikke for har man Anorexia som meg trenger jeg ikke slanke råd. Jeg spiser sunt og passer på
Og er nok litt redd mye ennå men står på
FIN FIN HELG TIL DERE ALLE
Jeg har en god dag med besøk og alt
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
15-10-06, 02:50 #66
Her ser det ut til å være mye positivt, Lilja.
Fortsett i den banen. Hold hodet kaldt og hjertet varmt ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
15-10-06, 10:55 #67
Takker for det Stina snill du
Jeg står på vettu
GODKOOOOOOOOOOZ
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
06-12-06, 13:14 #68
Idag klarte jeg :)
Idag klarte jeg sette sykkeln bort etter 40 min og det håper jeg klare men var det ekkelt gråt jeg ja men jeg kom over det
Så kjenner jeg at jeg er ikke så utbrent men redd er man 
Så jeg klarer a :O)
KLEMZSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
06-12-06, 23:07 #69
Det er bra, Lilja.
Du er jo nødt...
Og så er det ut på kjøkkenet for å finne seg noe sunn mat ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
06-04-07, 00:48 #70
Reduxin
Har noen her erfaring med slankemiddelet "Reduxin"? Er blitt litt nysgjerrig på dette som, vitenskapelig bevist, skal blokkere kalori-inntaket... og gjøre oss slanke og smekre......
Tilsynelatende er det et "vidundermiddel" for oss som vil ta av noen kilo...
Må innrømme at jeg har veeeeldig lyst til å prøve, da
Lignende tråder
-
Hvordan gå ned i vekt med hypothyreose
Av Tor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 36Siste melding: 14-10-07, 16:45 -
hvordan kan jeg gå ned i vekt?? AAAGGGHHHHHH.....
Av heisann i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 19Siste melding: 04-10-07, 12:35 -
Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 02-01-07, 20:39 -
Ned i vekt
Av grynet i forumet PresentasjonerSvar: 11Siste melding: 11-07-06, 17:11
Svar med sitat

Bokmerker