Side 7 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 107
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Standard Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling

Det går strålende - jeg er slet ikke træt! Natten til d. 24 juli var det dog i overkanten, faldt først i søvn efter 5:00 og stod op kl. 11:30 - alt for lidt søvn og bragende symptomer på højt stofskifte - fuld tryk på den indre kedel, svedture etc. i ca. 1 time - hvilket naturligvis ikke var så godt.
    Jeg har hele tiden undret mig over, at kroppen faldt til ro, når jeg indtog T3 - det gør den heller ikke (fandt jeg ud af) - det er når jeg indtager min anden medicin (beroligende), at kroppen flader ned igen, og således også d. 24. juli.
    Også natten til d. 25. juli havde jeg problemer med at sove - faldt i søvn omkring 3:00 og vågnede fuldstændig udhvilet klokken 10:30 og uden symptomerne på forhøjet stofskifte.
    Jeg var dog godt klar over, at jeg lå i den høje ende og ringede derfor til lægen i går, d. 26. juli, for at få mine svar på blodprøverne - desværre var der sket en fejl med fT3, men de andre resultater så ud som følgende:
    TSH: 0,03
    T4: 144
    fT4: 23,5
    T3: 2,5

Til sammenligning så mine sidste blodprøver, før behandling med T3, ud som følgende:
    TSH: 0,18
    T4: 108
    fT4: 20,7
    T3: 1,2
    fT3: 3,5

Tallene fra i går viser, at jeg ligger lidt i overkanten, hvilket også er det jeg føler. Jeg har derfor reduceret min ugentlige dosis T4 med 75 mg, så må jeg se, hvordan jeg har det i løbet af den næste uge eller to.

Men alt i alt har krop og sind det rigtig godt - anderledes forholder det sig med øjnene: stivheden er blevet mere markant, jeg har fortsat også lidt dobbeltsyn og er begyndt at mærke ømhed - hvilket må siges at være lige i overkanten af, hvad jeg kan være med til.
    Jeg skrev til Elaine Moore, og hun anbefalede, at jeg kunne skifte til naturligt thyroid, hvis ikke det blev bedre, og starte på en lavere dosis, som så langsomt blev trappet op.
    Jeg har derfor tænkt mig at afvente situationen lidt, i forbindelse med, at jeg er gået ned i T4. Men bliver det ikke bedre med øjnene i løbet af de kommende dage - uger, stopper jeg behandlingen med syntetisk T3, da jeg simpelthen ikke tør løbe chancen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Husk bare at blodprøver ikke kan fortelle alt......
    Det er jo ikke DINE ideelle verdier blodprøvene sammenlignes mot, men hva som måles hos et gjennomsnitt av et antall antatt friske personer.
    Og de er altså ikke på medisiner, og man kan jo stille spørsmålet om vi, som får våres hormoner fra en krukke på nattbordet, skal ha de samme verdier ?

Jeg mener ikke at blodprøver er unyttige, men jeg syns man overtolker betydningen av hva de egentlig viser oss. De kan i noen tilfeller villede oss.

Man skal etter min mening ikke styre dosen etter de referansegrenser som oppgis - de er ikke for oss. Hvis vi vil bruke blodprøver, så lag våres egne.
    Så mener jeg jo at alle bør følge sine blodverdier i behandlingsstarten. Det kan man lære mye av.

Senere trenger man erfaring med hvordan forskjellige doseringer virker, og bør etter min mening prøve forskjellige doser og merke oss hvilke erfaringer vi gjør med dem.
    Dosestørrelsen fører til følbare endringer i kroppen - hvorfor ikke bruke dem likegodt som blodprøver ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Den eneste grund til, at jeg har ændret i medicin-dosis skyldes, at jeg har tydelige kropslige symptomer på forhøjet stofskite - havde desuden overvejet at gå en smule ned i medicin i tilfælde af, at jeg skal begynde på naturlig thyroid i løbet af de kommende måneder.
    Her til morgen havde jeg også lidt symptomer på forhøjet stofskifte - hurtig hjerterytme; så tallene + fysikken siger mig, at jeg ligger en smule for højt i medicin.
    Ellers går det som sagt strålende! Sover ca. 7 timer og vågner frisk og veludhvilet - tror det er ved at være nogle årtider siden, at jeg sidst har haft det sådan
    Fordøjelsen er også nogenlunde fornuftig og så har jeg smidt et kilo. Det var ganske utænkeligt for bare en måned siden, selvom det måske ikke er så meget, men jeg har heller ikke gjort noget for at tabe mig (dyrke motion, lave særlig kostplan etc.). Den eneste umiddelbare ændring af kostvaner er, at jeg ikke trøstespiser, som jeg nogle gange gør - føler ganske enkelt ikke lyst til søde ting.
    Øjnene opfører sig også meget pænt i dag - så indtil videre er jeg rigtig glad for T3-behandlingen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det høres jo supert ut Anne.
    Mine siste skriverier var kun ment som en oppfordring til "å finne seg selv".
    Det er du jo godt igang med
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
    Den eneste umiddelbare ændring af kostvaner er, at jeg ikke trøstespiser, som jeg nogle gange gør - føler ganske enkelt ikke lyst til søde ting.
    Dette høres velkjent ut for meg også, i den perioden binyrene mine hang med på Erfa - løpet Jeg vet at jeg tenkte - AH! Balanse i kroppen, det føltes jo slik. Lavkarbo med mye fett og protein virker også slik for meg; blodsukkeret blir mer stabilt, og en får ikke søthunger når blodsukkeret brått faller etter at smågodtet er konsumert
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Jo, jeg lytter skam til mig selv, har alt for mange erfaringer med, hvad jeg kalder - fejlbehandling. Men når sveden hagler, hjertet banker og det sitre indeni og udenpå, så plejer det er at være et signal om, at jeg måske ligger lidt højt i dosis.
    Kulhydrater (af den gode slags) fedt (olie) og protein (gerne bøffer) er også den helt rigtige måde for mig.
    Og så har jeg netop opdaget, at jeg er blevet godkendt på forumet! Som Woody Allan engang sagde: "Jeg vil ikke være medlem af en klub, der vil have mig som medlem."
    Ellers går det godt, eneste bekymring er som sagt mine øjne, men i dag går det nogenlunde fornuftigt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
    Og så har jeg netop opdaget, at jeg er blevet godkendt på forumet! Som Woody Allan engang sagde: "Jeg vil ikke være medlem af en klub, der vil have mig som medlem."
    Norske "Godt kjent på forumet" betyder på dansk blot, at du enten er blevet velkendt her, eller at du har et godt kendskab til forummet (spørg mig ikke hvilken af delene er rigtig[st]).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Øv, jeg var ellers begyndt at føle mig som en del af Sonjas cyber-familie.
    Derudover har jeg ikke så meget at fortælle bortset fra, at det stadig går vældig godt. Jeg vil derfor nøjes med at skrive, når der sker ændringer (forhåbentlig kun gode ændringer), da det ellers godt kan blive lidt trivielt at læse om, hvor fantastisk det går.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Når nyhetene er gode tror jeg at det er høy toleranse for trivielle nyheter. Det er så altfor mye av den andre sorten forbundet med denne sykdommen.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Ja, vi trenger gode historier, det er det som driver oss fremover, er det ikke? Så fortsett å fortell, Anne! Det som for deg kan lyde litt kjedelig og hverdagslig, kan være begynnelsen på en redningsplanke for en annen. Og det er fint å ha deg her i Sonjas-cyberfamilie! En skikkelig hyggelig familie, uten alt for mye krangling (skænderier?)
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 7 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Graves siden 2004
    Av jane i forumet Graves sykdom
    Svar: 42
    Siste melding: 06-05-10, 15:11
  2. Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
    Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 13
    Siste melding: 01-10-09, 12:18
  3. Fikk graves for 14 år siden
    Av millasin i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 31
    Siste melding: 29-04-09, 15:30
  4. Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
    Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 50
    Siste melding: 21-06-07, 23:34

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn