Viser søkeresultater 61 til 70 av 227
-
24-04-07, 20:50 #61
Møte med spesialist
Idag var det endelig møte med endokrinolog på SpesialistSenteret som stod for tur. Ganske spent siden jeg har lest andre sine møter med slike "vesener" :-) At mange av de kun forholdt seg til blodprøvene osv...
Det var vel ikke så veldig oppløftende. Jeg sa fra med en gang at jeg grudde meg veldig fordi jeg har opplevd leger som kimser av meg og som er dårlig lyttere. Så han var flink til å gi meg tid og hørte på meg.
Men - han så på alle prøveresultatene mine og sa med en gang at utifra disse kunne han ganske klart si at jeg ikke hadde lavt stoffskifte. De siste jeg hadde ser slik ut - har også hatt TSH over 4.5 i hele 2006 :
22 mars 2007
TSH = 4.8 (0.2-4.0)
FT4 = 14.1 (9-22)
TPO = <35
B12 = normal
Jeg hadde med huskeliste på symptomer og nevnte først det siste jeg har opplevd - nemlig at nederste del av håndflaten samt 2 av fingrene mine dovner bort/sover veldig ofte. Det har vel vært sånn noen uker nå... Dette syns jeg er ekkelt! Videre nevnte jeg gråtetoktene, slitenheten, kløen i bakhodet, tynnere og tynnere hår bare i bakhodet, apati, dårlig søvn, hoven i kroppen pga vann, humørsvingninger fra time til time på det verste, tøff PMS osv osv osv. Han syns ikke dette var noe å nødvendigvis knytte til lavt stoffskifte, og ang gråting og humørsvingningene syns han det var lurt at jeg gikk til psykolog *stønn*
Noe som jeg har forsøkt 3 ganger og bare synes er teit, fordi jeg vet at mine gråtetokter kjennes fysisk ut og ikke som depresjon... Hvis dere skjønner.... Det føles rart! Jeg er ikke meg selv!
Jeg sa at greit at jeg ikke ser ut til å ha hypo (han mente jeg lå tett oppunder, men at det ikke var grunn til å foreta noe), men hvis jeg ikke har det - hva betyr alle de andre symptomene jeg har.... Det fikk jeg ikke noe svar på. Skal ikke vi gå til legen å få hjelp når kroppen er rar??
Videre spant han veldig på om jeg hadde tett forhold til min mor (hun var med på sidelinjen som støtte i fall jeg ble svak og knakk sammen) og insinuerte at dette kanskje kunne være det som ødela for meg fordi mor/datter-forhold kunne forårsake mye dårlig selv om vi følte det var bra. Guri, jeg ble så sint inni meg!! Tenkt å si noe sånn... Her kommer jeg med fysiske symptomer og arr på halsen - også får jeg beskjed om å gå til psykolog pga forholdet til min mor liksom....... Jeg gir meg ende over....
Tilslutt lot han meg ta alle mulige blodprøver (ant. bare for å roe ned meg og føle at han gjorde noe), men sa i tillegg at han ikke forventet å finne annet enn normale ting.....
Føles som bortkastet spesialist-time........
Vel - dette er 3de eller 4de legen som ser prøvene mine og sier jeg ikke har problemer med stoffskiftet (legene som opererte meg sa også dette både før og etter fjerning av halv kjertel), så da vet jeg ikke frem og bak lenger....
Får prøve å henge det på noe annet da? I tillegg til alt med formen har jeg slitt veldig med jobben siste månedene, så da kan vel kanskje gråtetokter og slitenhet være tegn på utbrenthet og at jeg går på akkord med meg sjøl og det jeg ønsker og vil og trenger på/i jobb.... Men kom ikke og si meg at jeg dovner bort i henda eller mister håret pga det...
Jeg går ihvertfall på Levaxin - fikk truet til meg det av fastlege 2 april, så venter i spenning på at dette kanskje uansett kan gjøre noe med kroppen min... Men dette kan vel ta tid?
Nå er jeg sykmeldt til 6.mai og får prøve å jobbe 50% eller noe etter det... Jeg føler meg ikke så verst nå for tiden - men vil vel ikke merke hvor sliten og dårlig jeg er før jeg starter i jobb igjen. Vært sykmeldt 7 uker nå.
Vel - dette var et lite hjertesukk.....
Godt å ha noen å skrive til som har gått samme veien før meg....
God tirsdagskveld til dere alle!
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
24-04-07, 21:01 #62
Det var trist å høre at timen hos spesialisten ble slik.
Min tidligere fastlege henviste meg en gang til spesialist og fikk til svar at for at man skal ha hypotyrose ved Stavanger Universitets Sykehus sa måtte TSH være over 10 ! Grensene for forhøyet prøve er derimot atskillig lavere på 4 tallet tror jeg ( husker ikke nøyaktig). Kanskje er noe slikt tilfelle for deg også. ? Det er fryktelig at vi skal måtte lide og at bare prøvene teller.
Jeg vil råde deg til å ta nye prøver om noen måneder og så bli henvist til et annet sykehus. ( du vet sikkert at det er fritt sykehusvalg?)
-
24-04-07, 21:04 #63
Takk for svar....
Ja, det kan godt være jeg ber om å bli sendt et annet sted. Denne gangen var det jeg selv som ba om henvisning til dette senteret fordi jeg orket ikke sitte å vente.... Det er vel litt ventetid på Aker feks antar jeg.... 12 uker syns jeg at jeg leste her inne ett sted....
Nå tror jeg bare at jeg skal samle energi og styrke og komme meg litt ovenpå før jeg orker mere diskusjons-/krangleøkter med leger.... :-)Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
24-04-07, 21:07 #64
Hei hei! Blir skikkelig sint inni meg når jeg leser hvordan du er blitt behadlet av legene.. Og disse kaller seg for profesjonelle!!! Jeg ser at jeg og deg (og sikkert maaange andre her inne) har mange av de samme symptomene. Og disse symptomene dine tyder veldig på lavt stoffskifte.
Jeg håper virkelig at du finner en lege som har forståelse og troen på deg og dine plager...og at du får hjelp av Levaxin. Husk det kan ta en stund før medisinen virker. Jeg synes seriøst at det er helt på trynet å sende deg til psykolog!!!
-
24-04-07, 21:10 #65
....takk for svar - ja jeg henger meg VELDIG på det dere sier til meg her inne både i dette og mine andre innlegg - det er for dårlig at jeg trur mer på dere enn legene rundt omkring.... Og føler meg dum når jeg tipser legene om ting jeg har lest meg til fordi de syns helt tydelig at jeg har lest meg til symptomer...som jeg TROR jeg har.......
Noen skulle prøvd å gå i våre sko noen måneder trur jeg.......
Og som vi alle vet og sier flere ganger - man skal jammen være frisk for å tåle å være syk!!!!
:-)Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
24-04-07, 21:15 #66
De skulle absolutt prøvd å gå i våre sko.
12 uker er jo ganske lenge å vente , men jeg mener å ha lest her inne at de på Aker er ganske flinke så kanskje de er verdt å vente på.
-
24-04-07, 21:32 #67
jeg fikk også den psykiske hengeren på meg på grunn av min mor... har vi vært til samme endo tro?
Opprinnelig skrevet av cat
Aker er verd å vente på.
jeg kom dit forberedt på å forsvare meg og vepnet til tennene med symptomlisten min og masse andre ting jeg har skrevet ned og funnet her inne, men det var fullstendig unødvendig.legen visste nøyaktig hva hun skulle se på og virket veldig proff og ikke minst tok hun meg og symptomene mine på alvor - hun hektet dem absolutt ikke på psyken min.
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
24-04-07, 21:36 #68
Hehe..
Det kan nok høres ut som vi har møtt samme person ja... fnis. Godt vi kan le av det!! Selv om det er helt tragisk egentlig... :-)
Jeg får be om henvisning til Aker på min neste legetime....skal vel dit i slutten av neste uke... Gruer meg som en hund (!?) til å begynne å jobbe. Får bare prøve meg frem. Man får jammen meg dårlig samvittighet av å gå sånn hjemme også!! Det er det verste av alt.... Føler seg vel ikke syk nok fordi alt er så diffust.......... Vanskelig å forklare til andre osv.
Har veldig lyst på en kvinnelig lege neste gang, kjenner jeg... Lei av å kjempe mot mannlige leger som ser litt ned på meg liksom.....
Takk for svar!! :-)Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
24-04-07, 21:40 #69
Re: Hehe..
byttet legesenter til nabokommunen jeg....
Opprinnelig skrevet av Nettverk
her jeg bor har legene vært max et år før de flyttet videre... orket ikke mer jeg
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
24-04-07, 21:41 #70
Ja, skal jammen bytte fastlege nå jeg også - men jeg er på flyttefot internt i Oslo så skal se an hvor jeg ender opp først...........
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Lignende tråder
-
Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 1Siste melding: 09-01-08, 09:50 -
Hei alle sammen!!
Av Nettverk i forumet PresentasjonerSvar: 8Siste melding: 24-03-07, 23:28 -
vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
Av porselen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 06-08-05, 22:12
Svar med sitat
Bokmerker