Side 7 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 74
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Norge
    Meldinger
    22

Standard Sv: Apoteket har ikke mer medisin!

Takk for tipset, da får jeg gå rett til Apotek 1.
    Ja, dette var dyrt Mye dyrere enn Armour Thyroid.

Hilsen Bethen

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Den prisen jeg nevnte var for 2 grains tabletter og hele 500 stk. Har aldri vært fast bruker av armour, men alt i alt skal prisen ligge på omtrent samme nivå (sies det).

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Norge
    Meldinger
    22

Da blir jo regnestykket litt anderledes, jeg tenkte på 100 tabletter.
    Men greit å vite at de finnes i 500, da bestiller jeg en 60 mg på 500 tabletter.

Takk for hjelpen!

Hilsen Bethen

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Norge
    Meldinger
    22

Hei igjen

Dagens apotekbesøk gikk dårlig.

På Vitus hadde de ERFA men forlangte å få en ny resept. Jeg fikk ikke greie på hvorfor. Det er litt vanskelig for meg for det er assistenten min som leverte resepten. De hadde sagt noe om at Armour og Erfa ikke inneholdt det samme.

Så sendte jeg assistenten på Apotek1. Hun ringte derfra og jeg ble nesten skjelt ut. For hun kunne ikke bare gi ut alternative medisiner til uregistrete preparater. Dessuten fant hun det ikke på data'en. Jeg fortalte at flere hadde fått ERFA på Apotek1, og ba henne unersøke litt nærmere. Og om hun kunne kontakte legen min for resept hvis det var nødvendig.

Jeg finner ikke informasjon om virkestoffet i ERFA noen steder på Internett. Er det noen som har dette tilgjengelig og kan bekrefte at det er 100% sikkert at 60 mg - 1 grain, inneholder 9 mcg T3 og 38 mcg T4, som er nøyaktig det samme som i Armour. Jeg kan jo ikke være for påståelig når jeg ikke har dokumentasjon.

Hilsen Bethen

Medlem siden
    Jun 2009
    Meldinger
    16

dette var svaret jeg fikk fra apoteket mitt i dag, kanskje det kan våre til hjelp

Hei.

Har nå snakket med spesialbestillingen hos Norsk medisinaldepot. De kan skaffe Erfa`s Thyroid fra USA. Denne finnes i følgende styrker:

30mg (18mcg av T4, 4 mcg. av T3)
    60mg (35mcg av T4, 8 mcg. av T3)
    90mg
    125mg (73mcg av T4, 17 mcg av T3)

Leveringstid vil være 3-6 uker

For å bestille preparatet trenger vi et skjema for registreringsfritak fra din lege da preparatet ikke har generell markedsføringstilatelse i Norge.

Mvh
    Vitusapotek Meløy
    v/Jim
    hypotyreose, t/levaksin fra 94

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Hat sett at 1Grain varierer noe fra forskjellige fabrikkanter - fra 60, 64, 65 milligram. Men innholdet av hormoner er det samme. 38µgT4 + 9µgT3.
    ..ikke vet jeg - dvs hvem som har helt rett iht Fasit, men ERFA har egen hjemmeside -
    http://www.erfa-sa.com/Thyroid/english/mono_en.html som kanskje kan være grei å lese uansett

ha en fiiiin kvæll
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jun 2009
    Meldinger
    16

dette er fra canada
    mitt apotek sier de kan skaffe fra USA,,, kan vell være forskjell på innholdet fra de forskjellige produsentene

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av may g Vis post
    dette er fra canada
    mitt apotek sier de kan skaffe fra USA,,, kan vell være forskjell på innholdet fra de forskjellige produsentene
    Det er det samme produkt - Thyroid USP fra canadisk Erfa Inc. Men som også Nora skrev et andet sted - kommer forvirringen af, at Norsk Medicinaldepot køber Thyroid Erfa fra en mellemhandler i USA, i stedet for at købe den direkte fra producenten i Canada. Det ville i hvert fald være betydelig billigere for apotekkunderne i Norge.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2009
    Meldinger
    16

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det er det samme produkt - Thyroid USP fra canadisk Erfa Inc. Men som også Nora skrev et andet sted - kommer forvirringen af, at Norsk Medicinaldepot køber Thyroid Erfa fra en mellemhandler i USA, i stedet for at købe den direkte fra producenten i Canada. Det ville i hvert fald være betydelig billigere for apotekkunderne i Norge.

ha ha Norge på sitt beste
    stemmer den innholds fortegnelsen jeg har fått da ?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Norge
    Meldinger
    22

Hei alle sammen, utrolig flott at jeg får så mange og gode svar her.

Jeg har skrevet til ERFA og fikk svar etter bare noen timer.

Det er bittelitt forskjell mellom ERFA og Armour med tanke på virkestoff, men doseringen er den samme. 60 mg = 1 grain er likt for begge.

Grunnen til forskjellen er forklart med at det kan variere med 10%, og at resultatet blir det samme.

Her er svaret:

-----
    Thank you for contacting Erfa Canada Inc. Our product is somehow different than Armour mostly in terms of fillers. Our fillers are minimal and contain Cornstarch, magnesium stearate, sugar and talc. The main ingredient is the same then Armour. Dosages are also the same in term of hormone content.
    Here is a breakdown of what it contains:

In each Erfa 30 mg tablet embossed “ECI 30”, there is 18 mcg. of T4 and 4 mcg. of T3;

In each Erfa 60 mg tablet embossed “ECI 60”, there is 35 mcg. of T4 and 8 mcg. of T3;

In each Erfa 125 mg tablet embossed “ECI 125”, there is 73 mcg. of T4 and 17 mcg. of T3.

There is however a 10% difference from batch to batch this is why content is the same then Armour.
    Thousands of patients in the US have switch to our product without any problem.
    Please also mention that our product is approved by the Canadian health authorities.
    Sincerely,

Henri Knafo, MD, MSc, BSc
    Medical Director
    Erfa Canada Inc

---------

Nå er jeg bedre rustet til telefonen jeg får fra Vitus antagelig i morgen.

Jeg ser at Nature-Throid og WesThroid er helt like Armour med tanke på virkestoff, men noe forskjeller på hjelpestoffer. De står det i likhet med Armour USP på, og da er de like. (USP=Porcine Thyroid Powder).

Er det noen her som bruker noen av disse, forresten?

Jeg kommer muligens ikke unna å kontakte legen ang. ny resept, men det er greit å vite hva man skal be om først.

Hilsen Bethen

Side 7 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. medisin
    Av sanro i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 18-08-09, 21:45
  2. Armour er ikke alternativ medisin
    Av i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 08-09-07, 19:10
  3. medisin spm og T3-spm
    Av Thyr i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 24-05-06, 17:13
  4. Ny slow-release T3 medisin
    Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 4
    Siste melding: 20-08-05, 10:43

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn