Hei,

Trenger litt hjelp/innspill av dere.. Hatt lavt stoffskifte i mange år. Begynte på Lio i tillegg til Levaxin for noen måneder siden, det hjalp litt på hjernetåka og "depresjonen".
Har aldri hatt stabile verdier på Levaxin, og alltid slitt med trøtthet, slitenhet, hjernetrøtt osv til tross for bra verdier. + Indre frost (Lio gjorde meg varmere på utsiden og periodevis ok temperatur inni kroppen) Sliten og blir lett syk, føler alt er et ork.. Faller fort litt ned og må justere opp.
Problemet mitt er at jeg reagerer veldig lett på oppjusteringer - alt må taes saaaakte. Ble enig med legen for en stund siden å øke Lev og ble kjapt overdosert til tross for at vi økte med lavere dose og over lengre tid enn "vanlig". Økte fra 75 mcg til 112,5. Slet da med slitenhet, svimmelhet, besvimte - generelt dårlig. Ble sykemeldt 50% en stund (dette vil jeg unngå nå).
Da jeg begynte på Lio reagerte jeg når jeg tok mer enn 5mcg.. Ble utrolig irritert, kort lunte, kriblet i brystet osv. Nå går det greit, tar 10mcg daglig. Så kroppen trenger bare litt tid å omstille seg..

Så er spørsmålet DOSERING.. Legen min har aldri skrevet dette ut før og skrev ut 15mg etter å ha konferert med andre. Så kan vi øke sakte og han kan skrive ut høyere dosering etterhvert. Prøve oss frem. Han er ganske kul og forstår at det er min kropp og at så lenge ting er gjennomtenkt så kan man prøve andre muligheter.

Nå går jeg på 10 mcg Lio - tar hver morgen (mer på ettermiddag hvis behov/husker på det)

Lev: 1 x 50mcg + 25mcg + 12,25mcg + 6,25 mcg (ja, deler tabletter til den store medaljen her..) = 93,75. Tar hver morgen.

Tenkte å kutte Lio. Begynne med 15mg Armour. Litt ned på Lev? Noen innspill på hvor mye Lev jeg skal ta vekk i forhold til hvor mye Armour jeg legger til??

Å, jeg føler dette er svaret men freaker ut mht til hvordan gjøre dette....
Orker snart ikke mer

Vil bare ha overskudd til å nyte alt det fine i livet mitt og ikke måtte legge meg kl 21.00 hver kveld. Er 29 år gammel, slitt med dette siden jeg var 20..
Ble satt på anti-dep da jeg var yngre, burde jo bare ha økt stoffskitet mer.. "Du sliter med angst og depresjoner" - Jeg har ALLTID følt at stoffskitet burde bedres.. Vet man kan bli deppa av lavt osv, men alltid følt at svaret ligger i å få et bedre stoffskifte..

Tar man Armour om morgenen? Under tunga eller svelge? Jeg vet det er mye litteratur om dette, men jeg er sliten og overveldet.. Setter utrolig pris på innspill.

Siste verdiene mine var THS 1,2, T4 16 & T3 5,3..

Mvh Ceci