Side 7 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 73
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005

Knokkel, google ph + mat eller matoppskrifter, så dukker det opp mange svar, som her http://www.godhelse.info/index.php?o...d=13&Itemid=13
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Re: Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005

Lavkarbo er alt opptil 150 karbohydrater pr dag, og da er det rom for både litt youghurt, potet en sjelden gang og noe frukt.
    Jeg lever ketogent og spiser bare 4-6 karbohydrater pr måltid, hvilket begrenser maten en del, men jeg må så langt ned siden jeg ikke kan bruke hurtigvirkende insulin selv om jeg har diabetes type 1.

Tidligere, da jeg fremdeles strevde med insulin, spiste jeg hjemmelaget müsli med cottage cheese og litt rå bringebær til frokost, nå kan jeg ikke det lenger, men det er utrolig lett og god frokost om kroppen takler det.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Jeg trener mye og lager en veldig mettende lavkarbosmoothie til frokost. Den består av:
    5ss tyrkisk yougurt
    1ss cottage cheese
    2ss xylitol
    1/2 lime (saften)
    3 biter frossen spinat
    1/2 avocado
    For litt ekstra vitaminer og mineraler tilsetter jeg en knipe med chiax frø.
    Kjør godt sammen med en stavmixer og spis med skje. Vet at ingridiensene høres merkelige ut, men denne bør du prøve. Den er kjempegod, mettende og veldig sunn.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Tidligere, da jeg fremdeles strevde med insulin, spiste jeg hjemmelaget müsli med cottage cheese og litt rå bringebær til frokost, nå kan jeg ikke det lenger, men det er utrolig lett og god frokost om kroppen takler det.
    Supert tips! Det er så lenge siden jeg har spist musli at jeg ikke har tenkt på det Lagde du muslien selv eller kjøpte du ferdig?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Vet at ingridiensene høres merkelige ut, men denne bør du prøve
    Det skal jeg gjøre, Blondie

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

spiste jeg hjemmelaget müsli med cottage cheese og litt rå bringebær til frokost
    Lagde du muslien selv eller kjøpte du ferdig?
    Uff, nå begynner det å bli sent på kveld. Det står jo tydelig at du lagde muslien selv

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Jeg lagde den selv etter oppskrift fra dr.Hexebergs bok "Frisk med Lavkarbo-100 oppskrifter" om jeg ikke husker feil.
    Er du interessert, kan jeg finne oppskriften til deg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Sitat Opprinnelig skrevet av knokkel Vis post
    ...(....) og bidra til at PH verdien i kroppen blir mer basisk?
    Kanskje et lite tips, jeg vet ikke, men jeg var hos homeopat for noen dager siden og hun ba meg om å drikke mye sitronvann for å skape et mer basisk miljø i kroppen.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Er du interessert, kan jeg finne oppskriften til deg.
    Veldig gjerne Det er sikkert sunnere for gutten min også å spise musli til frokost, eller som Blondie, en god smoothie, istedenfor brødskiver. Jeg lager brødet selv, men uansett....

Kanskje et lite tips, jeg vet ikke, men jeg var hos homeopat for noen dager siden og hun ba meg om å drikke mye sitronvann for å skape et mer basisk miljø i kroppen.
    Etter hva jeg har lest, så stemmer det på en prikk. Sitroner og sitrusfrukter er noe av det mest basiske mat man kan finne (merkelig nok). Et sted leste jeg at alle sitrusfrukter utenom appelsin er svært basiske, et annet sted leste jeg at også appelsiner er basiske. Har googla litt på dette med syre og base nå, og jeg må si at jeg blir forvirra. Det finnes lister over matvarer som er sure eller basiske, men de er på noen punkter helt motstridende. Hvis noen finner en skikkelig god og seriøs liste over sure og basiske matvarer, så si ifra

Til slutt legger jeg ut en link der en jente med ME forteller om sine gode erfaringer med base-diett, hvis noen skulle være interessert:

http://www.meforum.info/viewtopic.php?f=41&t=11359

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Jeg blingsa litt; müslien jeg laget er hentet fra ei bok av Ulrika Davidsson og heter "GI-oppskrifter for hele familien".
    Anbefaler boken om man ikke kjører streng lavkarbo da. I enkelte oppskrifter brukes det f.eks. soyamel eller hirse, men det bytter jeg ut.

Her er Familiemüslien (500 gram)
    200 gram grovhakkede blanda nøtter/mandler
    6 dl speltflak
    6 dl havregryn
    2 dl solsikkekjerner/gresskarfrø
    1 dl kokosflak
    1 dl linfrø
    3 dl vann
    5 ss nøytral olje
    3 ss honning
    2 dl rosiner

Bland alt unntatt rosinene, og bre "deigen" utover i ei langpanne. Stek det ved 225 grader i 20-30 minutter. Rør i blandingen av og til. Müsli blir fort brent.
    Avkjøles og så blandes rosinene inn. Oppbevares i tett boks med lokk.

Du kan bytte ut og variere kornsorter og nøtter etter smak.

Jeg brukte denne müslien (jeg hadde ikke i rosiner) også som dessert. Da smurde jeg en paiform, skrellet og renset epler som jeg la tett i tett i formen. drysset over kanel, og så et par never müsli. Til slutt høvlet jeg noen skiver smør som jeg fordelte på toppen og stekte "paien" i ca 20 minutt ved 200 grader. Smakte nydelig sammen med pisket fløte.

Side 7 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Fikk du Meningokokk B vaksine og har stoffskifte problemer?
    Av sivcath i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 66
    Siste melding: 01-10-10, 13:43
  2. Kræft i skjoldbruskkirtel i 2005, total thyreiodektomi
    Av Lene i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 19
    Siste melding: 21-08-09, 18:20
  3. Svar: 6
    Siste melding: 26-07-07, 23:04
  4. Idrett enten før eller etter man fikk lavt stoffskifte?
    Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 20
    Siste melding: 02-07-05, 12:00
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder