Side 6 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 101
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Pukkel og Armour

Ja pukkelen har med dårlig regulert stoffskifte å gjøre. Så og si alle med en dårlig fungerende kjertel har denne "humpen". Har spurt fysio og kiropraktor om dette, de bekrefter at dette området har med thyreoidea funksjonen å gjøre og at det er vanlig, men at det ikke er noe å gjøre med dette. Har nå til min store glede og overraskelse funnet ut at bare stoffskiftet funger som det skal, krymper den betraktelig (: Kjekt for alle oss som liker å sette opp håret å gå med bar nakke, uten å føle seg som ringeren av Notre Dame (:

Til dere som ikke får prøve Armour: Først og fremst: Skift lege. Skriv deretter ut mye informasjon om armour, fortrinnsvis fra legesider (da legene har lite tiltro til forum og alternative internett-sider), lever informasjon før timen og skriv et brev som du legger ved. Jeg skrev en lang avhandling om livet etter hypothyreosen. Der jeg resonnerte meg fram til at mine verdier av T3 som låg i laveste referanseområde viste at jeg trengte litt ekstra T3 fremfor mer levaxin. Viste også til at jeg nesten følte meg verre enn før med tanke på symptomer som obstipasjon, nedsatt tankevirksomhet, kulde fornemmelse osv.. Skrev på slutten at dersom legen ikke ville forsøke med armour, ba jeg om henvisning til Haukeland sykehus, der en Dr. Holm bruker Armour i sin behandling.

Jeg skiftet lege en gang, ble kjempeskuffet over min nye lege for at hen ikke engasjerte seg mer i mitt case. Fikk trumfet igjennom armour med en sterk følelse av at han mente det var ren placebo effekt..Irriterende. Og ingen oppfølging eller interesse fra legen sin side. Har målt verdier to ganger på eget initiativ.

Har fått time hos spesialist i indremedisin i Ålesund etter å ha vært innom Medi 3 i fortvilelse over manglende hjelp før jeg startet på armour. Har fått time, men føler meg så bra at jeg lurer på å avbestille timen! Eller gå til timen bare for å meddele at jeg har gått fra å være en tutalt intet- fungerende, sliten mor til å være full av livsglede og glede meg over hver dag kroppen og hodet fungerer! Bare for å kanskje hjelpe andre i samme situasjon til å få et velfungerende, godt liv. Lykke til !
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Pukkel og Armour

Ja pukkelen har med dårlig regulert stoffskifte å gjøre. Så og si alle med en dårlig fungerende kjertel har denne "humpen". Har spurt fysio og kiropraktor om dette, de bekrefter at dette området har med thyreoidea funksjonen å gjøre og at det er vanlig, men at det ikke er noe å gjøre med dette. Har nå til min store glede og overraskelse funnet ut at bare stoffskiftet funger som det skal, krymper den betraktelig (: Kjekt for alle oss som liker å sette opp håret å gå med bar nakke, uten å føle seg som ringeren av Notre Dame (:

Til dere som ikke får prøve Armour: Først og fremst: Skift lege. Skriv deretter ut mye informasjon om armour, fortrinnsvis fra legesider (da legene har lite tiltro til forum og alternative internett-sider), lever informasjon før timen og skriv et brev som du legger ved. Jeg skrev en lang avhandling om livet etter hypothyreosen. Der jeg resonnerte meg fram til at mine verdier av T3 som låg i laveste referanseområde viste at jeg trengte litt ekstra T3 fremfor mer levaxin. Viste også til at jeg nesten følte meg verre enn før med tanke på symptomer som obstipasjon, nedsatt tankevirksomhet, kulde fornemmelse osv.. Skrev på slutten at dersom legen ikke ville forsøke med armour, ba jeg om henvisning til Haukeland sykehus, der en Dr. Holm bruker Armour i sin behandling.

Jeg skiftet lege en gang, ble kjempeskuffet over min nye lege for at hen ikke engasjerte seg mer i mitt case. Fikk trumfet igjennom armour med en sterk følelse av at han mente det var ren placebo effekt..Irriterende. Og ingen oppfølging eller interesse fra legen sin side. Har målt verdier to ganger på eget initiativ.

Har fått time hos spesialist i indremedisin i Ã…lesund etter å ha vært innom Medi 3 i fortvilelse over manglende hjelp før jeg startet på armour. Har fått time, men føler meg så bra at jeg lurer på å avbestille timen! Eller gå til timen bare for å meddele at jeg har gått fra å være en tutalt intet- fungerende, sliten mor til å være full av livsglede og glede meg over hver dag kroppen og hodet fungerer! Bare for å kanskje hjelpe andre i samme situasjon til å få et velfungerende, godt liv. Lykke til !

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard Re: Pukkel og Armour

Sitat Opprinnelig skrevet av RIGG
    Har fått time hos spesialist i indremedisin i Ã…lesund etter å ha vært innom Medi 3 i fortvilelse over manglende hjelp før jeg startet på armour. Har fått time, men føler meg så bra at jeg lurer på å avbestille timen! Eller gå til timen bare for å meddele at jeg har gått fra å være en tutalt intet- fungerende, sliten mor til å være full av livsglede og glede meg over hver dag kroppen og hodet fungerer! Bare for å kanskje hjelpe andre i samme situasjon til å få et velfungerende, godt liv. Lykke til !
    GJØR DET! Vær så snill! Så er det håp for oss andre i området også kanskje. Er det Løland-Jakobsen du skal til, eller han på sykehuset? Husker IKKE navnet akkurat nå...

Jeg importerer fortsatt, men kan godt tenke meg en resept...

Må legge til at det jeg synes det er fint å høre at det går så bra med deg!

Få høre hva du gjør da og hvordan det går...Lykke til om du drar!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard Re: Pukkel og Armour

Sitat Opprinnelig skrevet av RIGG
    GJØR DET! Vær så snill! Så er det håp for oss andre i området også kanskje. Er det Løland-Jakobsen du skal til, eller han på sykehuset? Husker IKKE navnet akkurat nå...

Jeg importerer fortsatt, men kan godt tenke meg en resept...

Må legge til at det jeg synes det er fint å høre at det går så bra med deg!

Få høre hva du gjør da og hvordan det går...Lykke til om du drar!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard

Hei Yvette- lenge siden sist vi chattet. Har du ikke fått ønsket effekt av armour? Ja, det er hos løland jacobsen jeg har time, hun bruker liothyronin, ikke armour. Men kanskje etter at jeg har vært hos henne og informert om hvor fint jeg har det, er hun villig til å prøve armour?

Hvilken dose bruker du nå?

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard

Hei Yvette- lenge siden sist vi chattet. Har du ikke fått ønsket effekt av armour? Ja, det er hos løland jacobsen jeg har time, hun bruker liothyronin, ikke armour. Men kanskje etter at jeg har vært hos henne og informert om hvor fint jeg har det, er hun villig til å prøve armour?

Hvilken dose bruker du nå?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei Rigg!

Jeg bruker 2 grain av noe som heter Westhroid. Armour er hele tiden "out of stock" så jeg fikk tilsendt denne. Skal visst være det samme. Handler hos anti-aging. Tar i tillegg 37,5 µg Levaxin.

Nei - jeg har ikke oppnådd ønsket effekt ennå, men lever i håpet. Jeg har vært på møte der Løland-Jacobsen holdt foredrag, og på direkte spørsmål så visste hun ikke den gangen hva Armour var for noe. Det er en stund siden, men det hadde vært fint om du kunne oppdatere henne!

Håper du gidder, men ikke bare for min del. For alle de som sliter her i distriktet, og som bare møter motstand hos legene. Jeg er ikke av de som har det verst!

Lykke til uansett.

Må legge til at denne Levaxinen har vært på og av. Prøvde en periode, sluttet og på nytt nå igjen. Ganske fersk og rotete. Vet ikke helt om jeg vil ha den med eller ikke...har lav fT4. Derfor jeg er usikker. Vet ikke om jeg fortsetter...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei Rigg!

Jeg bruker 2 grain av noe som heter Westhroid. Armour er hele tiden "out of stock" så jeg fikk tilsendt denne. Skal visst være det samme. Handler hos anti-aging. Tar i tillegg 37,5µg Levaxin.

Nei - jeg har ikke oppnådd ønsket effekt ennå, men lever i håpet. Jeg har vært på møte der Løland-Jacobsen holdt foredrag, og på direkte spørsmål så visste hun ikke den gangen hva Armour var for noe. Det er en stund siden, men det hadde vært fint om du kunne oppdatere henne!

Håper du gidder, men ikke bare for min del. For alle de som sliter her i distriktet, og som bare møter motstand hos legene. Jeg er ikke av de som har det verst!

Lykke til uansett.

Må legge til at denne Levaxinen har vært på og av. Prøvde en periode, sluttet og på nytt nå igjen. Ganske fersk og rotete. Vet ikke helt om jeg vil ha den med eller ikke...har lav fT4. Derfor jeg er usikker. Vet ikke om jeg fortsetter...

Side 6 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan få andre til og forstå hvordan det er å ha lavt stoffskifte?
    Av justme i forumet Familielivet med stoffskiftesykdom
    Svar: 2
    Siste melding: 21-03-13, 11:55
  2. Var veldig hyggelig å treffe dere!
    Av Carro i forumet Thyroidea og kunst!
    Svar: 5
    Siste melding: 30-09-09, 19:07
  3. Andre i Bergen med hypothyreose?
    Av maika i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 0
    Siste melding: 15-04-09, 22:06
  4. Svar: 6
    Siste melding: 08-09-07, 11:18
  5. hvordan gi andre innsikt om sykdommen sin?
    Av Lissa i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 13-11-06, 12:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn