Side 6 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 98
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard Medisinering

Hoi hoi.

Er fortiden skikkelig sliten og trøtt, men prøver desperat å ikke sove på dagen og være flink til å holde diett...

Men er ikke helt sikker på om jeg begynner å bli for godt medisinert.

Nå tar jeg 75ug levaxin + 10 ug liothyroin om morgenen, fastende, 4 timer senere tar jeg 10 til med Lio, 4 timer senere tar jeg 10 ug m lio til, og til kvelds tar jeg 75 ug levaxin og 10 med lio. Altså 150 m levaxin og 40 med Lio pr dag. Har tatt det snart i 2 uker, men har ikke merket no merkbar forskjell.

Har prøvd å regne etter hvor mye jeg skal ha i forhold til vekta, 78,5kg, og tror jeg skal ta 125 ug pr dag???

Men er ikke sikker på LIo`n oppi detta og er veldig interessert i ø høre hva andre gjør!!!

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Liothyrinin MÃ…Ã…Ã… man ha i tilleg til Levaxin dersom man ikke opplever seg selv som symptomfri.

Tre stykker jeg kjenner fikk ikke skikkelig bedring før det fikk Liothyrinin i tilleg til Thyroxin.

Jeg og en person til var plaget med kronisk forstoppelse, da vi startet på Liothyrinin fikk vi normal mage fra dag 1!!!!!!!!

Husk de første stoffskifte medisinene, tørket skjoldbrukskjertel fra sau, innheholdt bådde Liothyrinin og Thyroxin.
    Anbefales til alle som opplever symptom.

MVH

Tor

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard

Hvorfor ikke gå rett på armour? har lest at endel studier viser at lioen ikke virker like godt etter en stund...? Erfaringer? Trodde oftebro var en forkjemper for armour?
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Jeg startet på Lio i februar, og har brukt levaxin i snart 8 år. Har vært symptomfri i de årene. Ble fra okt/nov -05 kjapt dårlig og har vært sykmeldt fra januar.

Leste om Lio og Armor på detta forumet, og spurte legen i februar om å få det i tillegg, for jeg økte Levaxin dosen selv fra Oktober uten att det hjalp.

Legen min OG Oftebro er skikkelig imot Armor, så det får jeg ikke.

Legen min har sagt at jeg kan gå opp til 60ug med Liothyroin pr dag med 150 ug levaxin, men jeg synes det høres litt mye ut. Men jeg fortsetter med 150 med levaxin og 40 med liothyroin til jeg skal til OFtebro 21 september. Legen min har vel egentlig gitt opp, og sier at opplegget til Oftebro høres greit ut.

Og jeg som har sagt at om jeg ikke er tilbake i jobb til juli skulle jeg bestille armor selv, men har ikke hatt energi til å sette meg inn i hvordan og hvor jeg bestiller det.

Medlem siden
    Sep 2006
    Alder
    45
    Meldinger
    58

Standard Hvilke av disse kan forandre seg ved lavt stoffskifte?

VAr veldig mange her så lurer på om det er noen som forandrer seg ved lavt stoffskifte? Utenom de vanlige stoffskifteprøvene da?

Kommer fremdeles ingen vei med mine PLAGSOMME sympt. Finnes det en god endokrinolog i Stavanger?

Takk for svar.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

hei. ja det skorter ikke på prøver her.

Jeg går hos en slags privat endis i Oslo. Han tar ikke bare stoffskiftet,men hele kroppen, han tar også alle symptomer på alvor. Det at jeg er skjelven og kraftløs i kroppen tok han ikke bare som ett "stoffskifteproblem som du bare må leve med" men forklarte at mange HYPO`er får problemer med insulin og c-peptid, så det skulle bli bedre om jeg kuttet godt ned på sukkeret, og det hjelper faktisk(altså, når jeg er flink og ikke drikker cola...... )

Må bare igjen si at jeg er imponert over hvor nøye han er, ingen av mine symptomer ble ikke tatt på alvor. Og en kan og så kurses i stoffskiftet, og i kosthold.

Nå har jeg aldri i mitt snart 14 år og 2 barn`s tid som Hyper/ hypo vært hos en "offentlig" endis, for legen min syns ikke det er nødvendig.... så jeg har ingen erfaring med de.

Men lykke til skal du hvertfall ha!!!!!

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    63

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    Jeg går hos en slags privat endis i Oslo. Han tar ikke bare stoffskiftet,men hele kroppen, han tar også alle symptomer på alvor.
    ååå, skulle veldig gjerne vist hvem dette var, Heisann..

jeg ser at du har skrevet nederst at denne "endisen" er Oftebro. Off, ikke helt med idag jeg..beklager

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard fullverdig TA-medlem?!?

Da kan jeg endelig slutte som TA-hangaround(thyroid Armour). ER nok minst prospekt nå, og i neste uke fullverdig medlem...

Var hos legen på onsdag, og jamensemeg hadde hu ikke ferdig registreringsfritaket, jeg var nesten i sjokk. Hadde allerede snakket med en annen lege på legesenteret, og han ville ha meg som pasient, men ville ikke på telefon si at han 100% kom til å gi meg Armour, men skulle se på det sa han. Har en liten mistanke om at de har snakket om det, for det er kun 3 uker siden det var et blankt NEI fra min nåværende lege.

Hvertfall, lykken er stor, og neste fredag regnet apoteket med at de hadde fått papirene fra trygdekontoret og de har fått bestille Armour.

Har jo aldri brukt det før, så bruker dere fullverdige TA-medlemmer, samme dose som på Levaxin?

I de jeg skal ha er det 50 m T4 og 12,5 m T3, så jeg skal ta 3 stk pr dag, for jeg bruker 150 pr dag med Levaxin og 30-40 m LIothyroin, skulle dette stemme??

Hilsen ei i vill lykkerus!!!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

I de jeg skal ha er det 50 m T4 og 12,5 m T3, så jeg skal ta 3 stk pr dag, for jeg bruker 150 pr dag med Levaxin og 30-40 m LIothyroin, skulle dette stemme??

I 1Grain Armour er det 38µG T4 + 9µG T3 (+resten da)
    Forstår ikke hvilken styrke du får ?
    Jeg synes det er lurest å bruke 2Grain og heller dele denne med tablettdeler. Det er nesten dobbelt så dyrt med 2x1Grain som 1x2Grain.

Husk at man ikke reagerer likt på syntetiske og naturlige hormoner. Noen direkte ekvivalentliste finnes derfor ikke.
    Et grovt gjenomsnittlig utgangspunkt er at 100µG Levaxin sånn nesten tilsvarer 1Grain Armour. Men det stemmer ikke !
    Du må begynne lavt, og for ditt vedkommende er lavt omtrent 1Grain/dag. Så får du prøve deg fram hvor mye og hvor ofte du tåler/liker å øke dosen.
    Skulle jeg gitt meg selv råd, så måtte det jo bli : ikke øk for ofte - ikke øk for mye - og vær TOLMODIG
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Takk for tips og råd!!!

Jeg vet idag bare det legen sa, hu nevnte ikke grain, så jeg er ikke helt sikker på hva det betyr.

Men jeg skal ta 3 tabletter, en om morgen en etter ca 8 timer og en til om kvelden.

Skal lese på pakningen når jeg får den hva det står. Hun hadde en utskrift fra Realis?, hmmm... mener det var det det sto.

Og etter å ha lest der sa hun at hun hadde ikke no problemer med å gi meg Armour, det kan kanskje være en ting å gi til legen for de som ikke får det av legen sin? For jeg hadde aldri trodd at jeg fikk det av legen min, aldri!!!!!

Også, prisen, jeg kommer til å betale ca 260 kr mnd for armour, det er det det koster for en boks med 100 stk. Hva betale dere andre da?

Side 6 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. symptomer siden 1990?
    Av Lita i forumet Presentasjoner
    Svar: 11
    Siste melding: 18-02-10, 10:33
  2. Woodstock 40 år siden!
    Av Anisa i forumet Forum: Litt musikk
    Svar: 0
    Siste melding: 02-09-09, 21:51
  3. Les på denne siden om ME
    Av Tynn Tråd i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 18
    Siste melding: 01-02-07, 20:00
  4. Fra hyper til hypo..
    Av tollo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 30-08-06, 22:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine