Viser søkeresultater 51 til 60 av 90
Tråd: Kutte T4? Hva nå tro??
Threaded View
-
13-05-10, 20:55 #1
Kutte T4? Hva nå tro??
jeg har et halvt års tid fått kombinasjonsbehandling for hypothyreose i grenseland, medisinene fikk jeg fordi alle symptomer tydet på at jeg kunne være hypothyreot selv om blodprøvene på TSH, T4 og T3 var innenfor normalen. Jeg var på tidspunktet da jeg fikk medisinene veldig syk og orket ingenting.
Jeg begynte med 75 mikrogram levaxin og 30 mikrogram liothyronin, men på grunn av høy puls kuttet legen dosen ned til 75 mikrogram levaxin og 10 liothyronin. Under medisineringen har jeg gradvis følt meg bedre, til tross for at jeg har anfall med høy puls, nå orker jeg ting jeg ikke klarte tidligere, men fordi pulsen min nå virker ustabil ved måling hos legen har det nå blitt bestemt at jeg skal kutte ut levaxinet gradvis og gå over til bare å bruke liothyronin 10 mikrogram om dagen. Jeg har aldri hørt om noen som bare har brukt dette. Legens begrunnelse var at min TSH nå er veldig suprimert og ved å kutte T4 vil kjertelen oppta sin egen produsksjon igjen..??
Må legge til at jeg har gått ned 10 kilo i vekt under behandlingen og har kuttet ut alt sukker og lever etter veldig strikt regime slik at jeg nå er normalvektig igjen. De første to månedene jeg fikk behandling gikk jeg ikke ned i vekt,men da spiste jeg også masse sukker, virker som om vekten har stabilisert seg nå...
Er det noen her som har vært borti behandling med bare liothyronin? Ettersom jeg har blitt bedre av behandlingen virker det vel som om jeg trenger høyere nivåer av hormonet enn det kroppen selv klarer å produsere? Og er det sånn at kroppen kanskje trenger mindre av hormonene når jeg har gått ned i vekt? kan dette forklare at jeg nå har uregelmessig puls og legen mener jeg trenger mindre hormoner?? jeg skjønner ikke mye av dette jeg .....fint om noen kan forklare meg dette.....Jeg har et halvt års tid fått kombinasjonsbehandling for hypothyreose i grenseland.
Medisinene fikk jeg fordi alle symptomer tydet på at jeg kunne være hypothyreot selv om blodprøvene på TSH, T4 og T3 var innenfor normalen.
Lignende tråder
-
Er jeg virkelig frisk og kan kutte ut medisin?
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 07-08-08, 17:15 -
Kutte ut mjølka
Av Marianne i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 30-10-06, 23:51

Svar med sitat
Bokmerker