Side 5 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 88
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Jeg tror jeg blir gal her...

Jo, jeg har også sett at anbefalingene varierer - nesten med hvem du "snakker" med.
    Jeg mener bestemt at disse lavere annslag er kommet til i den senere tid, som en tilpassing til TSH-regimet.
    Det var vanligere å dosere høyere før - i før TSH-isk tid.

Jeg tror mer på at en person på 100kg bør ha en dose i området 200 - enn at den skal være i området 140. Men det må jeg stå for selv, jeg har ingen holdepunkter å vise til dessverre.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Takk for svar N`Finn;-)

Kan vel si at jeg mer eller mindre har 3/4 av alle de symptomene på listen (i den linken du la ut) hvorav noen kommer og går og alt ikke er det samtidig bestandig. Jeg er en veldig stor person så tenker jeg prøver med en økning på 25 pr dag og heller går ned litt om jeg merker ubehag.

Og jeg må få lov til å si at jeg er utrolig takknemlig for alle som tar seg tid til å svare, hadde blitt så mye mer frustrert dersom jeg ikke hadde dere
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Samme her Trude
    Jeg ville gjort det samme som deg !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Så nå at det jo var du Eirin som la ut lenken og er takknemmelig til deg også (er bare så surrete for tiden).
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Telemark og Oslo
    Meldinger
    43

Hei, Trude
    Ser av verdiene dine at de er ganske lik mine. Jeg begynte rett på 50 mikro, økte med 25 etter ca 6 uker og har øket med ytterligere 25 etter ca nye 5 uker. Er nå oppe på 100 mikro pr dag med Levaxin. Har ikke merket noe særlig til overdosesymptomer (hjertebank). Kan være jeg er lik min søster der?? Hun var oppe i stoooore doser uten å få hjertebank, hun har nå gått over til ett nytt preparat som jeg ikke husker navnet på, har heller ikke sett det nevnt her. Hun har akkurat begynt så jeg vet ikke hvordan det virker på henne. Dette preparatet er tysk og må på fritak. Jeg har bestemt meg for å bestille time hos legen min etter ferien (og etter å ha tatt nye boldprøver). Neste steg for meg er å forlange henvisning til Aker, eventuellt kombinasjonsbehandling eller naturlig tyroid. Jeg gidder ikke gå for halv maskin leger.
    Lykke til

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Sitat Opprinnelig skrevet av Orca Vis post
    Hei, Trude
    Ser av verdiene dine at de er ganske lik mine. Jeg begynte rett på 50 mikro, økte med 25 etter ca 6 uker og har øket med ytterligere 25 etter ca nye 5 uker. Er nå oppe på 100 mikro pr dag med Levaxin. Har ikke merket noe særlig til overdosesymptomer (hjertebank). Kan være jeg er lik min søster der?? Hun var oppe i stoooore doser uten å få hjertebank, hun har nå gått over til ett nytt preparat som jeg ikke husker navnet på, har heller ikke sett det nevnt her. Hun har akkurat begynt så jeg vet ikke hvordan det virker på henne. Dette preparatet er tysk og må på fritak. Jeg har bestemt meg for å bestille time hos legen min etter ferien (og etter å ha tatt nye boldprøver). Neste steg for meg er å forlange henvisning til Aker, eventuellt kombinasjonsbehandling eller naturlig tyroid. Jeg gidder ikke gå for halv maskin leger.
    Lykke til
    Hei Orca;-)

Min lege mener jeg bare skal fortsette med den dosen jeg er på men det gidder jeg ikke lenger nå tar jeg skjeen/pillen i egen hånd og prøver meg fram litt selv.

Lykke til til deg også;-)

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Standard Opptur

Vet ikke hvor jeg skal legge inn denne og er ikke sikker på om jeg noen gang kommer til å forstå hvor jeg skal legge inn det jeg har på hjertet.

Uannsett, jeg opplever en gedigen opptur her og er nesten i ekstase for det. Etter at jeg kom tilbake til Egypt etter å hatt en tur til Norge har jeg bare begynt å føle meg sååååå bra. Den første uken her var alt tungt og vanskelig, bare det å måtte gå var skikkelig slitsomt, det kjentes som om jeg hadde på meg en sele og noen sto bak og holdt meg igjen når jeg skulle gå. Nå kjennes det ut som om selen er borte og jeg klarer å gå i normal fart, herlig;-)

Før var det slitsomt bare å løfte hånden for å spise eller pusse tenner (jeg gjorde det jo, pleier jo å gjøre ting selv om jeg ikke orker. Tungsinnet er borte og jeg klarer å se positivt på nesten alt, en utrolig god følelse.

Jeg klarer til og med å vaske hele leiligheten på en gang uten å være helt padde etterpå. jeg kan lage middag og gjøre andre ting samme dag, ikke verst.

Det er som om jeg har fått mesteparten av livet tilbake, ja for husken og og konsentrasjonen er like dårlig men det kan jeg leve med.

Jeg var kun hos min fastlege i sommer mens jeg var i NOrge og hun var jo faktisk ganske medfølende og mente jeg burde sjekkes mer men siden jeg ikke bor i Norge så ville det jo ikke være tid til det. Jeg vet ikke hva hun ville sjekke for det sa hun ikke. Jeg prøvde jo å snakke litt om TSH men det var hun ikke spesiellt interessert i for hun hadde sine meninger om det altså de vanlige meningene om at man følger TSH og kun det.

Vel, jeg fikk nå beskjed om å fortsette med den dosen jeg tok som jeg jo hadde gått opp i litt selv. Og jeg tenkte at Nei det skal jeg ikke, så da begynte jeg å ta en og en halv tabelett hver dag som jo blir 75 Mµ (eller hvordan det skrives) så har jeg begynt med 1,5 annenhver dag og 2 de andre dagene. Tenker å gå opp til to hverdag snart. I tillegg til dette har jeg begynt å ta Bio-Selen +zink. I denne er det også vit A, C, E (naturlig) og B6, og på pakningen står det "kan virke styrkende på immunforsvaret. Gjett om det gjør da;-)

Bio-Selen + sink kjøpte jeg i utgansgspunktet fordi jeg ville ha noe som kunne gjøre huden min bedre og damen anbefalte å prøve innenfra med disse tabelettene isteden for en krem. Huden er vel omtrent det samme men jeg er det ikke;-) Håper det bare fortsetter på denne måten selv om jeg er realist og vet at det kan komme nedturer igjen.

En annen ting som også er topp er at mannen min ser forskjellen også og kanskje det virkelig går opp for han at jeg virkelig har vært dårlig, han sier så i hvertfall;-)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Opptur

Så flott at det bedrer seg - og jeg vil tro at det nesten virker like mye at også mannen din nå forstår mer. Å være hypo er ikke lett da en del av symptomene er så snikende at kanskje familien ser det lettere enn en selv ... og da er det godt at de spiller på samme lag.

Nå vet ikke jeg hvor hen du er i Norge når du er her, men er du i "ytre enfold"- i Østfold nær svenskegrensa - har jeg en lege som ikke er spesielt kunnskapsrik, men som ikke doserer etter TSH, men etter ft4 og pasienten... PM meg om det er aktuelt å vite navnet.

For husk og konsentrasjon skal du se/forsøke pregnenolone (kosttilskudd). 10µg sies av være en trygg startdose.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Standard Sv: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Jeg holder til i Oslo når jeg er der men takk for omtanken. Bare jeg får ut fingeren her så skal jeg prøve å finne en skikkelig lege her i Egypt også så får jeg se om de er noe flinkere her enn legen jeg har i Norge.

Og takk for tips om hukommelsen;-)

Nå bare nyter jeg å være i god form;-)

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Standard Da ser det ut til

At jeg endelig har funnet en lege som har peiling på stoffskiftet her i Egypt. Her spesialiserer de seg gjerne på forskjellige steder av kroppen og denne er øre, nese, halsspesialist, altså ting fungerer ikke på samme måten her som i Norge;-)

Vel, jeg satt nå det og forventet egentlig en lege som ikke forsto mye av stoffskiftet men der tok jeg feil, han til og med tegnet og forklarte hva som skjer og hvordan ting skjer. Han lurte på hvorfor jeg i all verden ikke hadde tatt ultralyd av kjertelen og hvorfor jeg gikk på så lav dose (ligger på 100 milligram nå) jeg var jo stor og skulle ligge mye høyrere enn det og at de fleste burde ligge på rundt 200. Det som gjorde at jeg fikk tillitt med en gang var at han begynte med å si at man ser ikke bare på TSH men også på FT4 og T3 og hvordan alle disse ligger.

Tror han ble litt satt ut av legen min i Norge når jeg sa det eneste hun var interessert i var TSH.

Så i morgen skal jeg ta blodprøver så får jeg se om jeg syntes han er like flink når han har sett på dem;-)

Han mente jeg jeg bare kunne ta medisin som vanlig ettersom medisinen bruker lang tid på å vise resulterter (14 dager eller mer), man trengte heller ikke faste annet enn at man ikke har spist tre fire timer før blodprøven men det som forundret meg var at han sa jeg ikke burde spise noen form for mat fra boks (can) da han mente dette kunne spille inn på prøvene.

Neste søndag skal jeg tilbake til han så nå er jeg litt spent og håper jeg ikke blir skuffet.

Side 5 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 402
    Siste melding: 06-02-20, 19:22
  2. Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
    Av Herdis i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 265
    Siste melding: 23-11-10, 12:35
  3. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  4. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden