Viser søkeresultater 41 til 50 av 89
-
11-08-07, 19:01 #41
Jeg fatter ikke hva dette kommer av...... b12 mangel, magnesium, binyrer, stoffskiftet........ hvordan skal man gå frem for å finne ut av dette da tro..
Får vel ta en haug med blodprøver igjen da.....
Tenkte om det var flere som har kjent det samme som har løst problemet....
Min siste tsh ble målt til 0.20, fikk beskjed om at det var for lavt og har derfor redusert min levaxindose med 25 mikrogr pr dag...... synes jeg var bedre før jeg da men....Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
11-08-07, 19:14 #42
Det var du ganske sikkert Linn !
Du er den som best bedømmer dette - det er som skoen og den som har den på.
TSH verdien kan bare veldig grovt si deg noe om hvordan dosen skal være. Du må selv finne den endelige dosen.
Hvis du synse den var bedre før, så hør på deg selv. Det er heller ikke noe iveien for å prøve om en liten økning er det som skal til.
Men - andre blodparametere har jo også noe og si da, og bør jo gjøres noe med såklart.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-01-08, 12:35 #43
Nei nå går det rett ned i kjelleren....
3 mnd i dag siden jeg fikk datter nr 3, og 3 mnd siden jeg reduserte dosen fra 175 mikrogram til 100 (levaxin). Har siden i julen slitt med hoven og vond kjertel, kjennes som om den vokser langt oppover halsen. Glemsk har jeg blitt, kald på føttene og uendelig slapp. Angsten melder seg og nå sitter jeg her og tror jeg er døds-syk. Dette ble syteinnlegg....sorry, måtte bare få det ut, skal ta alskens blodprøver i morgen....og jeg er dritredd...for resultatet.
Sist endret av Admin; 12-09-09 kl 14:32 Begrunnelse: Rettet fejltegn som ö = ø, ä = æ
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
09-01-08, 13:11 #44
Høres ikke bra ut å ha det slik - du får prøve å avvente prøveresultatene. Får håpe de er litt utenfor de også. Er de litt innenfor blir det somregel ikke gjort noe selv om symptomene ber om det.......
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-01-08, 12:54 #45
skjønner du er engstelig...ville bare sende deg litt sympati her jeg.... du har i utgangspunktet mer enn nok med nyfødt baby og ta deg av midt opp i det hele....lykke til med prøvene du skal ta, jeg krysser fingre og tær for deg!! la oss høre hvordan det går med deg da...
stor klemm snoopy
-
17-01-08, 09:15 #46
Alle blodprøver foruten stoffskiftet var bra. TSH var steget til 12 :( , så nå har jeg økt dosen fra 100 til 150 mikrogram, var vel derfor halsen ikke var helt god.
Carpe diem
-
25-03-08, 15:32 #47
Tykkhetsfornemmelse....
I halsen har jeg. Økte for en tid siden levaxindosen ganske mye da tsh var på 12. Kan man få tykkhetsfornemmelse i halsen av doseøkning generelt? Har noen noe erfaring med dette? Føler meg også litt grumsete/tykk i stemmen og litt småkvalm. Kan antistoffene komme og gå og skape ubehag i halsen? Synes dette er ekkelt altså, men mulig det er noe som følger med sykdommen og som kommer og går....mulig jeg bare må finne meg i det da. Skal ta nye blodprøver om ca 1 mnd, har fortsatt ikke landet etter svangerskapet, ammer fortsatt også, så jeg vet ikke om det har noe med det å gjøre heller. Noen med erfaring?
Sist endret av Admin; 12-09-09 kl 14:33 Begrunnelse: Rettet fejltegn som ö = ø, ä = æ
Carpe diem
-
25-03-08, 19:42 #48
Hei hei, jeg fikk også "hoven hals" når jeg økte dosen kraftig sist og kan ha det nå også visse dager uten at jeg vet helt hva som utløser det.......kjenner følelsen ihvertfall...
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
08-09-08, 15:42 #49
Halsen igjen...
Har hovenhet/tykkhetsfornemmelse i halsen igjen....sist jeg hadde det var dosen for lav, regner med at den er det nå også.... er i tillegg trett, slapp kvalm stiv i beina på morgenen og uggen. Formen blir derimot bedre mot kvelden.... Er det flere som har slike symptomer?
Kan forkjølelse/infeksjon gjøre at kroppen krever mer levaxin?Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
08-09-08, 20:26 #50
Re: Halsen igjen...
Jeg har også hatt følelsen av at halsen er hoven, og at det er et slags press rundt halsen. Kjente dette før jeg fikk diagnosen og startet med levaxin. Syntes det gikk litt over etter noen uker på lev, men nå har det begynt å komme tilbake igjen. Merker også at det er slitsomt å prate, føler at jeg må presse ordene ut gjennom halsen på en måte. Merkelige greier..Vet ikke hvordan blodprøvene mine er akkurat nå..
Men det er vel sånn at tunga kan hovne opp litt når stoffskiftet er lavt?! mener jeg har lest det et sted, uten at jeg kan påstå noe.
Lignende tråder
-
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Av knokkel i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 11-05-13, 22:25 -
Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifteSvar: 414Siste melding: 04-07-11, 11:59 -
Jeg fikk påvist hypotyreose i 2005
Av Reven i forumet Lavt stoffskifteSvar: 37Siste melding: 02-10-08, 23:13 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Fikk konstatert Graves i 2000 etter en lang rekke rare syptomer over et par års tid.
Av MetteS i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 44Siste melding: 07-02-07, 19:27
Svar med sitat
Bokmerker