Side 5 av 5 Først 12345
Viser søkeresultater 41 til 49 av 49
  1. #41
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Aust-Agder
    Meldinger
    46

    Standard Sv: Lavt stoffskifte? Depresjon? Usikker

    Tok kontakt med kontaktutvalget for lavt stoffskifte ang prøvelesing og resultater.
    Så beskjeden for sent om at jeg skulle ringe, så får ringe i morgen. Hun ville diskutere prøvesvarene mine. I morgen skal jeg også ta anti Tpo- så jeg er litt spent og nervøs.
    I dag har jeg hatt en tung dag,sovet mye og utrolig sliten, er vel dette som er forestående som er utslaget- fredag er det time hos ny lege, da med min mann som støttespiller, tror det blir godt å ha en med seg som SER hva jeg går igjennom.
    Har funnet adressen til Dr. Oftebro i Farsund, brevet er ferdig skrevet,klar til å sendes om dette ikke blir noe resultater av, jeg kan ikke gå et år til sånn, det orker jeg bare ikke.

  2. #42
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Aust-Agder
    Meldinger
    46

    Standard Sv: Lavt stoffskifte? Depresjon? Usikker

    Noen som vet om astma medisiner virker inn på blodprøver av Anti TPO? Legen sier at jeg ikke trenger å være fastende til denne prøven, men spør her, for den legen stoler jeg ikke helt på

  3. #43
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

    Post Sv: Lavt stoffskifte? Depresjon? Usikker

    Medisin og/eller kosttilskudd vil påvirke anti-TPO - dette har jeg ikke funnet artikler om, men:
    min anti-TPO falt fra 1300 (2009) (eller over - de måler ikke det som er over 1300 lengre...) til 18 (2012).

    Jeg tar alltid blodprøver fastende - og alltid så tidlig om morgenen som mulig.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

  4. #44
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Aust-Agder
    Meldinger
    46

    Standard Sv: Lavt stoffskifte? Depresjon? Usikker

    Takk for svar


    Jeg valgte å være fastende til tross for legen mente det ikke ville bety noe. Jeg har fått timer til blodprøver alltid kl 10, dette er kanskje litt sent på dagen det da?
    Nå får vi se på hva svaret blir på anti TPO,så vi ser hva det blir med resultatet atter en gang til ny lege. Veldig spent på dette her og hva legen kommer frem til...

  5. #45
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Aust-Agder
    Meldinger
    46

    Standard Sv: Lavt stoffskifte? Depresjon? Usikker

    TENK 4 års slit er over.... Jeg sitter her med hakeslepp og forvirret over at en lege som ville lytte til MEG, se MEG med mine syptomer..
    Forsto MEG med all min frustrasjon,sinne og håpløsthet over en kamp som egentlig ikke burde vært en kamp...
    Jeg dro hjem derfra med Levaxin,jeg kan enda ikke fatte det.
    Jeg sa fra til han at jeg heretter ville gå til han, jeg kanikke ha en lege som ikke lytter til meg, setter seg inn i min sykehistorie, de jobber attpåtil ved samme kontor.

    Nå går en ny tid i møte, hvor det blir å se om dette vil bedre min situasjon, jeg kan enda ikke helt forstå at det var så lett for den andre legen og skrive ut, han sa bare at dette kan du ikke gå med, her må jo noe gjøres..

    En lege som var VILLIG til å forsøke....

  6. #46
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Aust-Agder
    Meldinger
    46

    Standard Sv: Lavt stoffskifte? Depresjon? Usikker

    Jeg lurte på om noen kunne svare meg på dette.
    Når jeg skal ta blodprøver neste gang, så sa legen at jeg ikke trengte å faste. Lurte derfor på om det ikke blir feil? Skal jeg ta Levaxin og andre medisner når det skal måles nye resultater for å se hvordan Levaxinen har virket?
    Jeg mener selv at jeg skal faste?

  7. #47
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

    Standard Re: Lavt stoffskifte? Depresjon? Usikker

    Du skal være medisinfastende, altså ikke ta levaksin før prøvetaking.
    Jeg velger og være fastende siden prøven tas om morgenen, drikker kanskje et glass vann, men ikke mer.
    Fordelen med og alltid gjøre det slik er at det viser forskjellen på prøvene fra gang til gang uten at jeg skal bekymre meg for om mat/drikke har påvirket resultatet.

  8. #48
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Aust-Agder
    Meldinger
    46

    Standard Sv: Lavt stoffskifte? Depresjon? Usikker

    Takk for svar BenteR.

    Da blir det faste, slik som jeg i utgangspunktet tenkte. Men, blir usikker på svarene fra disse legen,så derfor måtte jeg høre, er så ny på dette enda

  9. #49
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Aust-Agder
    Meldinger
    46

    Standard Lavt stoffskifte? Depresjon? Usikker

    Etter flere års kamp om å få medisiner for lavt stoffskifte,så gikk jeg hjem den 14.2.12 med Levaxin.Klar til å begynne.
    Stardato 15.9- 25 mg. Tankene er lette, glad for at en lege endelig hørte og så meg,så meg slik jeg fortalte at jeg hadde det.. Jeg skal gå på 25 mg i 2 mnd før blødprøvetaking. Jeg synes jo det var litt i lengste laget, jeg trodde man skulle ta ny blodprøve iallefall innen 4 uker etter startdato..
    Etter 4 dager merket jeg at muskelsvakheten i bena og armene ikke var så ekstreme.Jeg klarte faktisk å gå opp trappen til loftet, uten å kjenne at det brant inne i bena - kan man virkelig merke bedring så fort? Ikke mye fra alt det andre, men det er jo noe, og alt som blir bedre er jeg så utrolig glad for!
    Nå er det gått en uke siden startdato, merker jeg er uendelig trøtt enda, men jeg våkner fortere,eks ved at hunden piper(den ligger på rommet med meg)- det gjorde jeg aldri før, var omtrent i koma,vet ikke om det kan ha noe å si med medisinering, men jeg regner med det siden det er en liten bedring.
    Det er lettere å komme seg opp om morgenen, trøtt,ja- men jeg klarer å komme meg opp. Det vil nok sikkert ta tid med å få all trøtthet på hjul, men små skritt er jeg veldig glad for- alt som gir bedring er jeg glad for.
    En ting jeg leste om her inne, er allergier... Når jeg tenker etter, så er det akkurat 4 år siden jeg meldte meg inn her, og det er også akkurat 4 år siden jeg fikk matintoleranse... Jeg har før det spist akkurat hva jeg vil.
    Jeg kan nevne at jeg har hatt astma og allergi siden jeg var 5 år, men aldri noe med mat.
    legen min sa det var kryssallergier mot bjørkepollen(som jeg er ekstremt allergisk mot)- og de matvarene det innebærer er; nøtter og stenfrukter. Jeg fikk også allergi mot eggeplomme og eggehvite,fisk og skalldyr.
    Så, det jeg så inderlig håper nå, at kanskje det er derfor jeg fikk matintoleransen grunnet lavt stoffskifte? Det skal bli spennende å se etterhvert..

Side 5 av 5 Først 12345

Lignende tråder

  1. Kanskje lavt stoffskifte?
    Av Sharah i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 22-02-11, 14:30
  2. Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
    Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 14-06-10, 14:40
  3. Svar: 87
    Siste melding: 17-05-08, 14:33
  4. Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
    Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 14
    Siste melding: 05-02-08, 11:53
  5. Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
    Av Skyggehodet i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 14
    Siste melding: 05-02-08, 11:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn