Side 5 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 77

Tråd: Trening

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Det med mosjonsløp har jeg nok tenkt på mang en gang n`Finn. Har bare aldri blitt noe av. Synd det når jeg har jogget i så mange år. Sikkert artig! Nå kommer jeg nok med et "dumt" spørsmål, men er det mulig å gå ned noen g etter en treningsøkt med 130 og langkjøring?? Jeg veide meg før jeg stakk til skogs i dag, og etter en tur på nesten 2 timer med lavintesitet, så hadde jeg gått ned 300g?? Er det tilfeldig? Når jeg spinner skjer det aldri. Da står jeg på det samme eller jeg går opp litt. Dette er litt sprøtt. Jeg vet det, men jeg er blitt bortimot hysterisk når det gjelder denne vekta og da er jeg ikke overvektig ennå. Bare at jeg har mistet kontollen, men så har jeg sikkert trent feil!! Du aner ikke hva det betyr for meg n`Finn dette tipset om å trene på ulike nivåer! Jeg har fått en ny gnist jeg her altså

Og gjest hei! Hva skal jeg si? Vi har så forskjellige symptomer på dette stoffskiftet vårt. Jeg hadde ingen problemer med trening før medisinering. Var ikke trett. Trente masse. Etter medisinering ble kroppen mørbanket, men jeg trener likevel. Jeg tror nok ikke vi tåler like mye lenger. Jeg fikk det rådet at jeg kan trene, men ikke til utmattelse. Vel- kan ikke si at jeg har fulgt dette rådet da, men skal visst ikke være så bra for hjertet. Hvis du leser lenger opp så skrev jeg om at jeg fikk litt krøll med pulsen etter en VELDIG hard økt. Så jeg kommer til å passe meg litt. Var ubehagelig rett og slett, men kan være et engangstilfelle
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Gjest

Standard

Ble du dårligere av medisineringa, Yvette? Hvordan går det an da? Skal man ikke bli bedre liksom?

Jeg leste den økta du skrev om, og det var litt voldsomt det der. Selv blir jeg ikke slik etter jeg har trent, men blir bare utmatta og utrolig trøtt, hehe! Dette gjelder etter intenstrening da. Styrke eller aerob/anaerob hardtrening. Lavintensitet blir jeg ikke så utmattet av.

Hvorfor er det ikke bra for hjertet å presse seg når man har lavt stoffskifte da? Dette har jeg aldri hørt før selv om jeg har vært hos mange leger. Hvorfor skal man ikke trene til utmattelse, er det for at man blir dårligere av det eller? Selv er det ikke morro å bli mega trøtt og utmnattet av trening, men skulle jeg aldri trene en skikkelig hardøkt mere så tror jeg at jeg blir frustret....hehe....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Her var mange spørsmål Gjest, og kanskje er jeg ikke den rette til å forsøke å gi fornuftige svar. Skal man ikke bli bedre med medisinering? Jovisst skal man det! Teoretisk. Men dette stemmer dessverre ikke med det virkelige, og det er det ikke alle leger som har fått med seg. Jada - jeg ble så visst dårligere med medisin, men hva hjelper det når det står på pakningsvedlegget at man skal bli bra. Vi har liksom bare en medisin da. Så hvis du gidder skumme temaene her så vil du få noen aha-opplevelser. Nå er jeg nok ikke den som er verst rammet, men jeg vil gjerne prøve en annen medisin.

Den treningsøkten jeg beskrev er den eneste som har gitt meg slikt pulsbråk. Ellers går det bra.

Når det gjelder hjertet og hypothyreose og Levaxin så vet jeg neimenn ikke om det er sykdommen eller medisinen som kan gi hjertetrøbbel. Noen som kan hjelpe meg/korrigere meg her?? Har bare hørt det fra en endokrinolog på et foredrag.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Gjest

Standard

Det var interessante svar, Yvette! Har hørt at å ta for mye medisin eller å bruke stoffskiftemedisiner for å slanke seg kan ødelegge hjertet, men ikke at de som har påvist for høye TSH verdier kan få hjerteproblemer av medisin. Har hørt at om man ikke tar man ikke medisin mot lavt stoffskifte så kan man få hjerteproblemer. Hmhmhm, ikke lett dette.

Bruker du bare levaxin du da? Hvorfor prøver du ikke armour? Skal jo virke hvis man ikke blir bedre av lexaxin....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

For det første: Levaxin er ingen slankemedisin. Jeg har fått tigget meg til Liothyronin i tillegg til Levaxin. Har tatt den sistnevnte ca 1 mnd nå tror jeg. Ikke så lett å få Armour skjønner du. Men jeg har et håp da fordi jeg har time på Balder-klinikken, og der skriver de ut denne. Å få det hos fastlegene er nesten umulig, og jeg har ikke krefter akkurat nå til å ta opp den kampen. Og da mener jeg mentale krefter. Der jeg sliter mest for tiden, men mulig jeg kan greie meg på det jeg går på nå? Bare ta tiden til hjelp mener jeg. Jeg vet ikke. Har bare gått på medisin ett år, og det er kanskje litt tidlig å konkludere med noe? Mange her i forumet har slitt i flere år så ett år er liksom ikke så mye da.

Derfor greitt med Balder. Da får jeg iallefall en second opinion Og - får tatt flere prøver!!

Håper noen svarer deg på dette med hjertet. Jeg er på litt tynn is

Gjest

Standard

Jepp, balder er flott. Har akkurat vært der nå. Har fått armour som jeg snart skal bruke bare den kommer på apoteket(har bestilt den med resepten jeg fikk). Satser på at den fungerer for meg! Har gått på levaxin i noen mnd bare, og det fungerte ikke noe. Men, sant som du sier. Det er vel ikke noe man vet med sikkerhet med tanken på hvordan denne sykdommen utvikler seg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg var hos en Svensk lege en stund. Jeg var da begynt å tvile på om det virkelig var stoffskiftet som var problemet mitt. Hun sendte meg da til EEG på sykehuset og ringte sykehuslegen for å få en tolking av resultatet mens jeg var der. Det var ikke skrevet noe om det på det hun mottok, og sykehuslegen visste ikke om dette, men etter at hun sa hva han skulle se etter på kurven var det klart at EEG-prøven viste tegn på lavt stoffskifte.
    Levaxinen jeg brukte klarte altså ikke å normalisere kurven.
    Dette var tidlig på 90-tallet. Jeg har trent jevnt siden da, men formen ble likevel dårligere og dårligere. En laktat-test på mølle viste kurveform som på en utrent person.
    Selv med disse funn i tillegg til mine symptomer fortsatte man å kjøre på Levaxin. Da er man etter min mening for autoritetstro i helsevesenet.

Etter ett år med Armour er formen atskillig bedre og i det siste opplever jeg fremgang hver gang jeg trener. Jeg hadde en slags smerter i hjerteregionen i oppvarmingsfasen, en slags strammhetsfølelse. Disse er nå helt borte. Pulsen fløy også for lett i været uten at det ble noe særlig fart av det.
    Jeg har ikke tatt noen tester som kan bekrefte dette nå, men har lyst til å gjøre det om en tid - hvis det er mulig å sammenligne med tidligere tester og jeg kan få noen til å gjøre dette som vil ta lærdom av det.

At vekta er lavere rett etter ei økt kan for det meste skyldes vesketapet. Vann er tungt og tap på 300G er lite og tyder på at du drikker bra ? Har opplevd tap på over 2kG selv med inntak av en liter under lange sykkeløkter. Joggeturer går det mindre vann til hos meg, av en eller annen grunn ?
    Skulle ønske at jeg, som gjest, fikk begynne med Armour tidligere. Det har bare blitt bedre for meg - men hvem vet om framtia ? En må jo bare håpe på at det fortsetter å funke.
    Dette er det ikke mulig å få noen råd om fra helsevesenet, de har jo meldt seg helt ut og har ingen erfaringer om Armour å dele med sine pasienter. Bare forutinntatte og foreldete meninger som ikke er verd noe.
    Det er trist for oss som ikke kan bruke Levaxin.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2005
    Meldinger
    56

Standard

Jeg ser at mange på forumet her blir dårligere av levaxin! Hvorfor bruker dere levaxin da? Jeg mener, det er jo en medisin som skal hjelpe. Føler selv at ikke levaxin har noen bra effekt på meg, men venter nå på armour.
    Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er nok ikke så lett å overbevise leger om å søke registreringsfritak for Armour. I allfall var det ikke det for meg. Jeg prøvde i mange år og det ble tilfeldighetene som hjalp meg ved at en vikarlege hjalp meg.
    Er det slik enda ?
    Hvordan fikk du det ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Gjest

Standard

Har gått på levaxin en liten periode, men det fungerer ikke på meg, bare på verdiene. Jeg bestillte en time på balder fordi jeg tenkte at dette må noen eksperter til for å fikse. Vanlige leger kan jo ikke dette tenkte jeg. Etter 1 mnd fikk jeg time. Legen mente jeg burde prøve armour sammen med en liten dose levaxin. SÅ enkelt var det! Nå venter jeg på at apoteket skal få armouren min.

Men, hvorfor bruker vi egentlig levaxin hvis vi blir dårligere av det? I håp om at det skal fungere etterhvert eller? Må man gå på det pga bedre blodverdier selv om man føler seg dårligere av det? Selv ble jeg ikke noe bedre av det, men verdiene var bedre. Kunne like godt ha kuttet ut hele levaxinen.

Side 5 av 8 Først 12345678 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn