Viser søkeresultater 41 til 50 av 129
Tråd: B12-vitamin
-
14-11-06, 10:16 #41
B12 en dyr prøve?? Jeg ber alltid om at de sjekker den når jeg tar stoffskifteprøver. Har aldri fått nei til den! Min var på 514 nå for 1 uke siden. Spiser litt Herbalife-produkter for tiden. Mulig det er der "hemmeligheten" ligger? Tok B12-tilskudd for noen mndr siden. Har nevnt det før: hår og negler gror som besatt. B11 aner jeg ingenting om.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
14-11-06, 12:41 #42
En av prøven er dyr, jeg mener det er metylmaleonsyreprøven. B-12 er ikke dyr. Det er ikke kejnt noen bivirkninger annet enn ev. allergi.
For prøvene og diskusjonen om dem, google Schneede og b12 eller noe sånt. Han oppfant den ene prøven.
-
15-11-06, 13:11 #43
Grunnen til at legen sier det er en dyr prøve er at det ikke er noen vits i å ta en ordinær B12. Den viser ikke rett prøvesvar før en har vært uten B12 tilskudd i 1 år. For at det skal vise rett nivå må man ta en spesiell prøve, eller vente ett år.
Det er litt som om vi skulle ta blodprøve på stoffskifte rett etter å ha tatt Levaxin forklarte hun meg.
-
15-11-06, 21:43 #44
kanskje du skulle prøvd folinsyre ved siden av B-12?
Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
16-11-06, 10:05 #45
Har ikke hørt om noen som har fått problemer med å få mer B-12 som sprøyte eller tablett når de engang før har hatt lave verdier og sprøyte.
De andre prøvene er noe dyrere, men de kan bare avsløre om man har en stor B-12 mangel.
Imidlertid har veldig mange symptomer enda B-12 ikke er under referanseområdet.
Disse prøvene slår bare ut hvis B-12 er veeldig lavt.
Den beste testen er å få mer B-12, i form av sprøyte alle 3 mnd eller tablett hver dag (Trio-Be som jo har folsyre) og se om du føler deg bedre.
Jeg synes ikke at kravet skal være en livstruende B-12 mangel som må vises på de andre testene.
Farmasøytene forteller at det er store forskjeller på legene, noen gir mange resepter, andre ingen.
Legen din har nok lest noe sånt:
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_l ... _ID=473108
nora
-
17-11-06, 15:51 #46
Her er en diskusjon med linker angående lavt B-12 innenfor refernseområdet, og det med metylmaleonsyre gjelder bare på blodparametre.
Med nevrologiske utfall så skal man ha over 500 pg/ml.
Merk at de norske måleenhetene nok er mol og ikke gram.
http://www.ht-mb.de/forum/showthread.php?t=1059474
-
04-02-07, 05:21 #47
Jeg har blitt behandlet med B12 sprøyter og triobe i snart 4 måneder nå og 4.12.06 ble den målt til 1450!! Hvorfor har den blitt så høy og er det farlig eller har motsatt virkning? Har fortsatt 10 dager igjen av triobe og 1 sprøyte igjen så er vel sikkert enda høyere den verdien per dags dato..
Og ja, hår og negler gror voldsomt mye fortere!!Er en 22 år gammel gutt som for tiden går 3 året på Høyskole.
Det er ikke så veldig lett når jeg sliter med disse symptomene som jeg nå antar i samråd med leger, er lavt stoffskifte.
-
04-02-07, 10:14 #48
Opprinnelig skrevet av tomat
Jeg ble også behandlet med B12 sprøyter og sugetabletter med B12 og folsyre.
Jeg hadde også resultater på over 1400, og da stoppet vi behandlingen for en stund. Nå er jeg tilbake på rundt 200, og har måtte starte sugetablettene igjen.
Det å ta "overdose" med B12 på kort sikt er ikke farlig... B12 er vannoppløslig og det levera ikke lagrer går rett ut igjen.
Men på lang sikt er det sikkert ikke helt heldig for kroppen å ha for mye B12, kanskje kroppen blir mer lat i forhold til opptak av B12? Den siste setningen er selvsagt kun synsing fra meg dog...
-
04-02-07, 13:27 #49
Har lest og lest, og ikke noe sted står det noe om fare ved høyt b-12. det er normalt hvis man får sprøyter eller tilskudd.
-
08-02-07, 11:39 #50
Hvor får man tak i B11 da?
Hos meg ble det oppdaget lav B12 for 1 år siden. Jeg startet med injeksjoner, 1 i uka i 4 uker, for deretter hver 3 mnd. Sist måling før jul var på over 600. Men som legen sa: selv om lageret er fullt, er det ikke fullt i butikken
Men jeg merka stor bedring etter en mnd tid. Før jeg starta med injeksjonene plagdes jeg mye. Var konstant trøtt, veldig glemsom, hjertebank, svimmel og helt nummen enkelte ganger. Sov mye, men ikke godt. Var også endel kvalm.
I jula nå startet jeg med TrioBe istedet for sprøyter. Dette i håp om at det holder seg mere stabilt. Jeg fikk opptur etter en injekson, for deretter ha en nedtur en måneds tid før neste. Veldig slitsomt!!
I og med at jeg antagelig har gått med lavB12 i lang tid, så vil det også ta lang tid å "fjerne" symtomene, det var iallefall det jeg forsto på legen. Irriterer meg grønn over at det ikke ble sjekka ut tidligere, for jeg hadde vært til legen endel ganger for å sjekke hvorfor jeg var så sliten konstant. Aldri blitt tatt B12 før hos meg. Så ille som det har vært håper jeg aldri det blir igjen, for jeg var skikkelig dårlig :(
Fordelen med TrioBe er at håret og neglene vokser ja
skikkelig sterke negler har jeg fått...bra noe føles positivt også :P
Jeg er ny her men enda ikke fått påvisst noe galt med stoffskiftet. Har tatt blodprøver av stoffskiftet flere ganger de siste årene og fått til svar fra legen at de ser bra ut.
Lignende tråder
-
D-vitamin..........
Av Tiffen i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 18-11-08, 13:05 -
B6 vitamin
Av Bille i forumet B-vitaminerSvar: 2Siste melding: 30-10-07, 20:44 -
Ble satt på en hestekur på 4000 I.U. D-vitamin daglig
Av milla i forumet D-vitaminSvar: 21Siste melding: 16-06-06, 23:36
Svar med sitat

Bokmerker