Side 5 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 56
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

På pakningsvedlegget står det at det skal gå minst to timer mellom innatak av kalsiumprodukter og Liotyronin.
    Jeg har sett at det er noen som mener at dette kun gjelder Levaxin, men jeg tar ikke sjansen på det. Og siden jeg ofte spiser ost eller yoghurt til lunsj, venter jeg et par timer før jeg tar den siste halve tabletten.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg er faktisk av dem Reven.
    Det ser ut som at man bruker samme pakningsvedlegg for Levaxin og liothyronin.
    Etter det jeg har lest andre enn produsenten skriver på nettet så bør det være en forskjell, fordi T3molekylet er mindre enn T4molekylet og derfor lettere diffunderer tarmveggen.
    Har gjort et søk nå, men det er vanskelig å finne igjen noe .....

Jeg mener også å ha lest at Armour ikke er så opptaksfølsom når det gjelder mat. Noen fler som har lest det ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg har også lest flere innlegg på utenlanske forums om at Armour er mye minder følsom for interaksjoner med mat. Det var fler eår siden. Det med liohtyronin var også flere år siden.
    men hvid du lar Armour eller Liothyronin smelte i munnen tas det opp utenom tarmen sier mange, deriblandt Larrian som har legeutdanning(hun praktiserer ikke lenger)
    Mange tar sine medisiner med frokost og melk/ melk i kaffen uten problemer mend e gjør det hver dag så effekten er konstant. Tviler på at det er så mye kalsium i yoghurten men jeg kan ikke være sikker på at det ikke gjør noe.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Bergen
    Alder
    43
    Meldinger
    69

Standard

Er en stund siden sist jeg var inne nå og skrev. Har vært veldig slapp den siste tiden. Begynner og bli bekymret for at det er noe annet som er galt i tillegg til stoffskiftet. Har gått på Levaxin i ganske nøyaktig 3 måneder nå og har ikke merket noen bedring, snarere tvert i mot. Har sluttet helt å trene, hjernen har sluttet å virke. Føler meg som en senil 90-åring.

Var hos fastlegen i dag og han virket veldig bekymret. Han sa at jeg skulle be endoen om å ta en full sjekk når jeg skal til han i morgen. Blir bare mer og mer glad i fastlegen min for hver gang jeg er hos han, jeg går derfra med godt humør og lette skritt nesten hver gang jeg er hos han.

Ellers er det intet nytt fra trygdekontoret, hadde håpet på en stor julepresang derfra. Tenkte jeg skulle ta meg en tur bort der nå etterpå og levere sykemeldingen min, forhåpentligvis kan jeg få en liten tilbakemelding om hvordan det går med søknaden min.

Ellers så drar jeg til syden i to uker til helgen, er tilbake lille julaften. Foreldrene mine mente at jeg hadde godt av å komme meg vekk en stund, så de har gitt meg en tidlig julepresang. Min bror er reiseleder og ordner alt det praktiske, er deilig å slippe det. Håper bare at jeg klarer å slappe av og nyte livet, siste ukene har det vært mange bekymringer og ting som må ordnes.

Har begynt å tenke på om jeg burde si opp leiligheten og flytte hjem. Det er nok ikke så sunt for meg å bo alene slik situasjonen min er nå. Mamma var innom og hjalp meg og rydde og vaske forrige uke, hun kommer nok innom en tur til.

Skal prøve å ta en lett treningsøkt senere i dag hvis formen holder, føler meg noenlunde oppegående i dag. Problemet med de litt bedre dagene er at det hoper seg opp med ting som burde vært gjort og at jeg prøver å gjøre alt på en gang, og ender opp med å bli veldig dårlig i mange dager etterpå og sitter igjen med en haug med halvgjorte ting. men det er bedre med hundre halvgjorte enn hundre ugjorte.

Er det noe jeg burde ta opp med med endoen imorgen? Kommer til å be han ta grundige blodprøver ut over stoffskifte ting. kommer og til å spørre han ut om binyrer. Er det noen andre ting som kan være galt?
    Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
    • "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du er nok desverre ikke alene om at Levaxin virker dårlig JS.
    Jeg kjenner ikke en enste en som har det som før på Levaxin.
    Det er likevel noen av dem som sier at det er ok - og det er jo et definisjonespørsmål hva som er ok.
    Du kunne jo kutte treninga og aktivitet ellers, sette deg i godstolen å la verden flyte. Så når noen spør deg kan du svare at du har det helt fint.
    Etter noen år på Levxin er du så kognitivt svekket at du er villig til å sverge på at du har det helt fint.

En lege på Aker, hormonlab. sa til meg at de mente at 10-12% ikke fikk det bra på Levaxin. Men hun var ikke villig til å skrive ut Armour til dem.
    De fikk ha det så godt !
    Er det lurt av en pasientorganisasjon å samarbeide med slike ?
    Jeg ser at Bente Bakke i forbundet videreformidler dette i ett nytt dekret idag. Dekreter skal jo ikke besvares. Jeg har besvart dem før, men uten at hun nedverdiger seg til å svare.
    Jeg vil likevel benytte anledningen til å komentere dekretet på den måten at hun har ikke dekning for noe av det hun sier. Det finnes ikke en eneste undersøkelse som kan vise noe om hvor mange som har det bra på Levaxin eller andre thyroxinkilder, ikke i hele verden. Det hun her videreformidler kan være en blanding av legerykter og produsentreklame og er ikke verdt møkk under skoa.
    Kom med info som er egnet til å belyse VÃ…R stilling Bente Bakke, å slutt å sleike legene. Det er ikke slik at det er nødvendig for at vi skal få vår rettferdige del av helsenorge.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard En liten oppdatering fra meg.

Riktig,riktig god tur til syden. Jeg mener ikke" å strø malurt i begertet", men har du vært i syden med sykdommen din? Tidligere hadde jeg det fint i 45 grader pluss, men med tre forsøk med hypo, er jeg blitt skikkelig dårlig- sengeliggende. Varmereguleringa fungerer ikke. Så for min del er det en for stor påkjenning; blir ikke aktuelt før medisineringa er på plass. En vakker dag,håper jeg.
    Det virker som du har en grei lege, og "endo" og. Spør evnt. endokr. når du møter han- i morgen.. Jeg har ikke vært i Bergen siden jeg studerte, men hadde da bytta lege!!! Lykke til.......
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Bergen
    Alder
    43
    Meldinger
    69

Standard

Jeg skal ta en prat om Armour med endoen, vet om en annen som går til samme endo og går på armour. Det har dessverre blitt sånn at jeg har kuttet mer og mer på trening og andre aktiviteter, har ikke så mye igjen. Merker nå på formen at den lille turen på apoteket og trygdekontoret har tappet meg for krefter, det blir nok ingen trening i dag heller dessverre. Jeg har så lyst å trene at det kribler i hele kroppen, det er egentlig det som er det verste med sykdommen for min del.

Jeg har tenkt gjennom dette med temperaturer, skal til Tenerife og det er en gjennomsnittstemperatur på denne tiden av året på 22 grader. 22 grader er den temperaturen jeg trives best i og har i leiligheten til enhver tid. Sliter også med varmereguleringen. Det er verst for meg når det er kaldt i været. F.eks i dag når jeg skulle til legen kledde jeg godt på meg når jeg skulle ut, er rundt 0 grader her i dag. Når jeg kom inn i varmen på legekontoret ble jeg kokvarm og begynte og svette mye med en gang. Det tar 10-15 minutter hver gang før kroppen har tilpasset seg store temperaturforskjeller. Jeg hater å handle julepresanger, inn fra kulden og inn i varme butikker stappfulle av folk og så ut igjen og inn i en ny butikk. Derfor tror jeg og at det går greit der nede med noenlunde samme temperaturer inne og ute.
    Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
    • "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kjenner den kriblinga der JS !
    Den kommer selv om du ikke er istand til å gjennomføre en trening.
    Noen ganger har jeg det slik at jeg ikke orker å trene, men om jeg tar på meg likevel, så får jeg til en rolig økt.
    Høyintensiv terning i slike perioder fører til en umennskelig stølhet så det er ikke å tenke på engang.
    Om man klarer, så er det bedre med en slik økt enn ingen, det er liksom en slags vedlikehold selv åm det bare blir noen få ganger i uka.

Ha en fin tur da !

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Bergen
    Alder
    43
    Meldinger
    69

Standard

Jeg spiller fotball, når jeg ikke er i slag går det ut over nivået på treningen og de andre på laget. Jeg tok meg en økt i dag, jeg tok det rolig under oppvarmingen og mange pauser under spilløkten for å kunne holde et noenlunde nivå. Kjenner nå på kroppen at jeg rett og slett er dårlig, jeg er svimmel og helt slapp. Kommer og sannsynligvis til å være veldig dårlig i morgen, men jeg fikk 1,5 time med det gøyeste jeg vet!

Når jeg var 18 sluttet jeg med fotball, jeg holdt ut i 2 måneder før jeg måtte finne meg et nytt lag å spille på. Jeg fikk rett og slett kraftige abstinenser. Kunne ligge på sofaen og se på TV, og på de tidene jeg var vant til å trene gjennom mange år kom fikk jeg ordentlige kriblinger i beina og veldig mye energi som rett og slett bare måtte ut. Jeg har vært vant til i mange år at når det nærmer seg tid for trening får jeg veldig mye energi uansett hvor sliten jeg har vært, nå i høst har denne energien forsvunnet selv om kriblingen fortsatt er der.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    59
    Meldinger
    101

Standard

Lykke til hos endoen og god tur til syden !!
    Kos deg og slapp av, så kan du nyte julen når du kommer hjem.

FemKlem

Side 5 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Gruer meg til mitt første møte hos Nav, etter å ha vært sykemeldt i 50 uker!
    Av Bentececilie i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 5
    Siste melding: 08-11-11, 22:07
  2. 6 uker med Levaxin
    Av tussemaja i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 0
    Siste melding: 05-08-11, 08:26
  3. Prøvene etter 6 uker på Levaxin:
    Av Marina73 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 01-07-08, 20:49

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn