Side 5 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 97
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Nå mente ikke jeg den enkelte lege da.
    Det er billedlig talt, men de representerer de en kultur - og de er sammen om denne. Når de ikke forandrer den til tross for at de ser at pasienter rett og slett går til grunne, så mener jeg at de som skal trekke opp de store linjene er ansvarlig.
    Og det gjelder selvfølgelig NTF også.

Har du vært på et sosialkontor en gang, så bør du forstå hvem som er din motstander. Det samme gjelder selvfølgelig for leger som du er blitt feilbehandlet av.

Generalisering ?
    Hva kaller man en behandling som består av en medisin ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hansen

Skjønner at du vil ha forandring og det nå, men det vil ikke skje. Alle som har fulgt "vitenskapen" en stund vil se at det tar laaang tid å forandre ting. Ikke for å undskylde eller forklare noe, men objektivt.. Og jeg mener fortsatt at vi trenger en sterkere organisasjon for pasientene om vi skal komme noen som helst vei.

Jeg tror jo at hver enkelt av oss har lært våre leger mer om stoffskiftet enn foreningen vil klare å nå frem med. Kanskje ikke rettferdig, men slik er det for oss alle er jeg redd. Men ved å øke bevisstheten hos våre leger så behandler de gjerne neste pasient med mer respekt og med mer evne til å lytte og forstå.

Det er vel derfor vi er her i håpet om å hjelpe andre til å slippe det samme som vi selv erfarte?? Og det er vel det foreningen i sin politiske form også prøver å gjøre, men det er to forskjellige arenaer? Og kanskje de må slå hardere ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Men den holdninge der er det ikke rart at medlemsmassen er så lav.
    Det er MASSE man kan gjøre for å forbedre behandsliongsopplegget med dagens rådemidler. MASSE !
    Men det blir jo ikke gjort - ikke engang diskutert - bare tiet ihjel.

Jeg snakker ikke om vitenskapen - jeg snakker om medisin som er 100år gammel, og som var på markedet FØR dagens syntesemaffia kuppet markedet med uærlige midler og argumenter i en atmosfære av at ALT gammelt bare var noe dritt !
    Det er bare å lese det - dere har samme tastatur som jeg.

Så er jeg enig i at forumet her nok er viktig - en å annen intressert lege sniker seg vel til å lese her, om ikke annet enn å få seg en god latter .......
    Men hovmot står for fall - en eller annen gang.
    Det går rett og slett ikke an å forsvare dagens behandlingsregime lenger !

De må ikke bare slå hardere - de må begynne å slå !
    Noen hoder må rulle - de må legge seg ut med noen, de må bli avisoverskrifter !
    Det eneste dagens linje viser, er at den har feilet i mange år.
    Så kan jeg ikke alene ta ros for forumets oppgave - ikke det minste.
    Alle som skriver her bidrar med både liv og sjel.........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

For å være helt ærlig så tror jeg ikke legene kan stå imot presset fra dem som vil ha Armour og lignende. Ikke i lengden i hvertfall.. Så jeg tror 100% at du har rett i at hovmod står for fall. Og skulle gjerne sett mer trøkk på mange fronter. Som at informasjon ikke når ut til dem som blir syke og heller ikke til legestanden. For selv om jeg har møtt dotter av noen leger så har jeg også truffet meget bra mennesker som vil pasientene sine vel. Vi får bare fortsette å skrike til flertallet hører oss
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Alvorlig talt - trur du ikke på det folk skriver ? Hvordan skal du klare å representere folk da ?
    Det er jo masse beretninger om leger som nekter sine pasienter å prøve Armour. Med dagens lovvverk i hånd !
    Om ikke det er en foreninsoppgave hva er da ?

jada, jeg har også truffet dedikerte flinke fagmennesker - men de er bundet av alt fra kollegiale konvensjoner til lovmessighet.
    En lege som begynenr å ordinere Armour blir faglig nedvurdert av kolleger.

Slikt tull kan vi ikke akseptere !

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg representerer bare meg jeg..

Kanskje du ikke har fått det med deg. Jeg er for naturlig fremstilt thyroxin, men jeg tror ikke det er svaret for alle. Det ville vært for enkelt. Jeg ser vel på saken slik: Hvis Levaxin, kombi behandlig ikke vireker burde det være en selvfølge å forsøke de naturlige thyroxinene. Du er sikkert uenig i det, men jeg tror det er fornuftig å gjøre det i den rekkefølgen.

Og jeg er helt enig i at vi som mennesker og pasienter ikke skal finne oss i det. Ingen tvil om at mange leger er kunnskapsløse på mange felt og ikke minst arrogante.

Jeg håper at foreningen tar tak i dette på lik linje med andre dårlig fungerende behandlimgsmetoder av oss thyreoidea syke.
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg har sett at du er har skrevet at du vil prøve Armour hvis du ikke blir bra.
    Men - med respekt å melde - jeg snakker ikke personlig her Anne Ma.
    Hvor uhildet er en forenig i å råde sine medlemmer i valg av thyroxinkilde når den finansieres av den thyroxinprodusenten som har konkurrert ut Armour og dess like ?

Det kan jeg si litt om - jeg henvendte meg til foreningen - og de hadde ikke hørt om at det fantes andre thyroxinkilder enn Levaxin.

Syntetiske produktert kom første gang på banen mitt på 60tallet.
    Jeg spurte mitt på 90tallet.
    Husker man så dårlig ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ok.
    Men jeg tror ikke de råder eller fraråder medisinbruk. Mener å ha hørt at de er likemenn og ikke fagfolk. Men, må jo si at jeg setter tvil til sponsor like mye som deg. Så kommer det virkelige temaet. Tror du at de vil la det gå ut over medlemmene sine bare for noen kroner og brosjyrer? - Det tror ikke jeg! De skriver jo om Armour i Thyra. Det er ikke som om de ikke vet om det lenger. Gjerne da du spurte, men de er jo ikke eksperter og som de fleste andre har vi en tendes til å stole på "ekspertene", legene i dette tilfellet. Skal man virkelig bruke mot en forening av likemenn at de ikke hadde kunnskap om dette? (Ikke fordi jeg ikke ser forbannelsen din i å ha ha levd et ødelagt liv pga at de ikke hadde kunnskap.) Forventes det ikke litt vel mye av dem da?

Det skal jo sies at det er lettere å finne informasjon nå som internett har utviklet seg så mye enn det var på tidlig 90-tall. De har jo bare holdt på siden 1990 og det er mye å svelge vil jeg tro av informasjon osv. Og kanskje de har oversett et viktig punkt, men kan vi gi opp en forening fordi de ikke skjønte/skjønner det?
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det med legene og nord-norge vs oslo-området, det er ikke oppfunnet her men kommer helt fra amerika. Ekspertene strides (med begrunnelsen av dem som er for en grense på en TSH på 10 om at hvis de ville gitt thyroxin til dem med lav TSH, vil mange flere ende opp som feildosert(de mener med en lav TSH))

Og en annen ting: det er ikke myndighetene som fjernet thyreoideum dessicatum fra apotekene. Det er ikke myndighetene som gjør tilgangen på Armour vanskelig per se. Det er produsentene som har sluttet å markedsføre dem og produsentene av Armour, Forest labs, har ikke markedsføringsrettigheter utenfor USA. De er Western research laboratories som har søkt og fått sentraalt godkjent Nature-throid i en sentral godkjenning i EU. Vi burde da be om resept på dette, eller det danske Thyroid laget på Glostrup-apotek-fabrikken. Det er registrert i danmark. Vi burde kunne få det på hvit resept tilsendt fra danmark uten søknad om registreringsfritak.

Og det danske thyreoidum lages på apotek i nederland og er registrert der.
    Det koster ganske mange kroner for en produsent å stå oppført i felleskatalogen og mange dropper det. Flere og flere vanlige medisiner blir på registreringsfritak.

Thyroxin uten laktose er for eksempel på registreringsfritak også, samt hydrocortison og narcanti og jectofer.

Hvis vi enes om et merke naturlig thyroxin, enten fra danmark eller Nature-throid istedenfor Armour som ikke vil eller kans søke om registrering (vil alltid være på registreringsfritak) så kanskje en produset vil se det regningssvarende å bla opp et femsiftret beløp for å stå registrert i Gnore.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen
    Nå mente ikke jeg den enkelte lege da.
    Det er billedlig talt, men de representerer de en kultur - og de er sammen om denne. Når de ikke forandrer den til tross for at de ser at pasienter rett og slett går til grunne, så mener jeg at de som skal trekke opp de store linjene er ansvarlig.
    Og det gjelder selvfølgelig NTF også.

Har du vært på et sosialkontor en gang, så bør du forstå hvem som er din motstander. Det samme gjelder selvfølgelig for leger som du er blitt feilbehandlet av.

Generalisering ?
    Hva kaller man en behandling som består av en medisin ?
    Jo, du har et poeng i at det er generalisering å si at fordi mange blir bra av Levaxin, så gjelder det alle.

Men det jeg prøver å si, er at hvis du møter noen som om de var en motstander - så blir de det.
    Hvis noen angriper deg, ville du prøvd å forsvare deg eller ville du bedt personen på kaffi?
    Det er jo ikke anderledes med leger, offentlig ansatte, eller bussjåfører for den saks skyld.

Side 5 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Diskusjon NTF vs Mat&Helse
    Av minnie i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)
    Svar: 97
    Siste melding: 21-11-13, 10:27
  2. TSH diskusjon (eng.)
    Av Mod i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 0
    Siste melding: 31-08-13, 16:56
  3. Diskusjon med fastlege-vikar
    Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-11, 19:55
  4. diskusjon om britney spears og hypo eller bipolar
    Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdom